اخبار روز سینما

ثبت جایگاه دومین فیلم پربیننده سینمای ایران برای فسیل پس از پیشی گرفتن از «کانیمانگا». مسیری چشمگیر برای شکستن رکورد ایگلز

فیلم «فسیل» رکورد «کانی مانگا» با ۶ میلیون تماشاگر را شکست، اما برای پیشی گرفتن از رقیب سرسختی چون «عقاب ها» و تبدیل شدن به پرمخاطب ترین فیلم سینمای ایران، باید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر به سالن بروند. سینماها برای دیدن این فیلم .

به گزارش پی ام آپ، فیلم سینمایی «فسیل» ساخته کریم امینی که پس از شکستن رکورد فیلم «بگذار زندگی کنم» با 3 میلیون و 300 هزار تماشاگر، برای مدت طولانی در رده سوم پربیننده ترین فیلم های ایران قرار گرفت. . زمان. حالا پس از رد رکورد تماشاگران فیلم «کانیمانگا» در جایگاه دوم این جدول قرار دارد.

فیلم «کانیمنگا» به کارگردانی سیف الله داد در سال ۱۳۶۷ اکران شد و با پانزده سال رکورد طولانی ترین اکران تاریخ سینمای ایران را در اختیار داشت. این فیلم در اولین سال اکران خود 3 میلیون و 500 هزار تماشاگر داشت و در مدت پانزده سال تعداد تماشاگران به 5 میلیون و 974 هزار نفر رسید.

اکنون که تماشاگران «فسیل» به 6 میلیون و 2 هزار نفر رسیده است، این فیلم «کانی منگاه» را رد کرده و در رتبه دوم پرمخاطب ترین فیلم های سینمای ایران قرار گرفته است.

«فسیل» در حال حاضر عنوان پرفروش ترین فیلم سینمای ایران را در اختیار دارد و برای کسب مقام اول پرمخاطب ترین فیلم سینمای ایران راه زیادی در پیش دارد.

در حال حاضر فیلم «عقاب ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان با 8 میلیون و 600 هزار تماشاگر در جایگاه پرمخاطب ترین فیلم سینمای ایران قرار دارد و «فسیل» باید 2 میلیون و 588 هزار تماشاگر دیگر را روانه سینماها کند. به مقام اول برسد. چالشی دشوار و تاثیرگذار که باید دید در بلندمدت امکان پذیر خواهد بود یا خیر.

فیلم فسیلی به کارگردانی کریم امینی اواخر اسفند در سال 1401 اکران شد و پس از 6 ماه اکران به فروش 258 میلیارد تومانی دست یافت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا