اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

تکمیل زیرگذر جاده ازنا- اراک تا ۱۵ تیرماه

استاندار لرستان تاکید کرد: زیرگذر جاده ازنا- اراک تا ۱۵ تیرماه تکمیل شود.

به گزارش مهر، ابوطالب شفقت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ازنا در سخنانی، اظهار داشت: آیت‌الله «رئیسی» سید شهدای خدمت بودند، ایشان شخصیت خاص و ویژه نظام اسلامی بودند به‌گونه‌ای که در سطح دنیا در شهادت ایشان گریستند، نه فقط ما ایرانی‌ها، بلکه همه مظلومان جهان در شهادت ایشان گریستند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت‌الله «رئیسی» و همراهان ایشان، عنوان کرد: مسئولان بیش از ۶۰ کشور جهان در این مراسم شرکت کردند، قریب به‌اتفاق رسانه‌های دنیا این مراسم را پوشش خبری و تصویری دادند.

لزوم مستندسازی روش خدمت آیت‌الله «رئیسی» به مردم

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه در این مراسم بزرگ‌ترین نمایشگاه قدرت جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد، گفت: چه کسی تصور می‌کرد جریان غزه، جامعه جهانی را به جایی برساند که حتی مردم آمریکا هم در حمایت غزه به خیابان آمدند و پلیس آمریکا با آنها با خشونت رفتار می‌کرد.

شفقت در ادامه با بیان اینکه این رویکرد نظام ولایی جمهوری اسلامی است که در دولت آیت‌الله «رئیسی» افسران و نظامیان آن حتی با معترضانش هم با مهربانی برخورد می‌کند، افزود: «خادم‌الرضا»، «سید شهیدان»، «عزیز مردم»، «خدمتگزار»، «مردم‌دار»، «خستگی‌ناپذیر»، «صادق» و … از جمله ویژگی‌های آیت‌الله «رئیسی» است که از سوی مسئولان و مردم ذکر می‌شد.

وی خطاب به کارکنان دولت بر لزوم مستندسازی روش خدمت آیت‌الله «رئیسی» به مردم تأکید کرد و گفت: آیت‌الله «رئیسی» در مقابل بیگانگان شجاع، مقتدر، قوی و توانمند بود و در مقابل کشورهای همسایه مستقل و قوی، بامحبت، و همسایگی را یک فرصت می‌دانست.

استاندار لرستان با اشاره به اقتدار دیپلماسی ایران با کشورهای همسایه، ادامه داد: «وفای به عهد»، «راست‌گویی»، «امانت‌دار»، «صداقت در مراودات»، «خدمت به محرومان»، «مبارزه با فساد و بی‌عدالتی» از جمله مرام رئیس‌جمهور عزیز ما بود.

سیمان ازنا مراحل نهایی خود را طی می‌کند

شفقت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما مسئولان نیز به تبعیت از ایشان تلاش می‌کنیم که شبانه‌روز در خدمت مردم عزیز باشیم، افزود: امروز در شهرستان ازنا حضور پیدا کردیم، با حضور مسئولان شهرستان در گلزار شهدا حضور پیدا کردیم، چند پروژه را بازدید کردیم، الان هم اینجا حضور پیدا کردیم تا گزارش این بازدید را تقدیم شما مردم کنیم.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان این شهرستان و اینکه با حمایت و پشتیبانی این دولت امروز مراحل نهایی را طی می‌کند، گفت: مرحله انتهایی خط تولید سیمان در این واحد در حال طی‌شدن است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه یک سری‌کارهای جزئی از جمله راه دسترسی، آب و… در این پروژه باقی‌مانده که تأکید شده رفع شوند، گفت: امیدواریم بتوانیم به‌موقع شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه در شهرستان باشیم.

شفقت در ادامه با اشاره به اینکه در فاز اول این کارخانه نزدیک به ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، بیان داشت: قطعاً این واحد، اشتغال غیرمستقیم بسیار زیادی هم خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به بازدید از فروآلیاژ ازنا، تصریح کرد: این واحد از گذشته مشکلاتی داشته، بااین‌وجود کارگرانی که از این مجموعه رفته بودند به محل کار خود برگشتند، مشکلاتی دارد که ما قول دادیم آنها را برطرف کنیم، یک سری تأکیدات فنی برای افزایش بهره‌وری این صنعت داشتیم، بحث‌های اقتصادی و صنعتی این مجموعه باید بررسی شود، با همه این اوصاف، این صنعت در شهرستان برپا است.

زیرگذر جاده ازنا- اراک تا ۱۵ تیر تکمیل شود

استاندار لرستان در ادامه به بازدید از جاده ازنا – اراک اشاره کرد و گفت: قول داده‌اند که زیرگذری که در جاده در حال ساخت بوده حداکثر تا ۱۵ تیرماه به اتمام برسد.

شفقت با تأکید بر اینکه بخشی از این جاده که در استان هست که در بخش راه‌سازی یک سری بدهی‌هایی دارد، گفت: بخش دیگری از آن در استان مرکزی بوده که با استاندار این استان تلفنی صحبت کردم و از ایشان درخواست کردم که این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به سد «کمندان» در شهرستان ازنا، گفت: قریب به ۲۰۰ خانوار به دلیل ساخت و آبگیری این سد، مشمول به جابه‌جایی شدند، زمینی برای این ۲۰۰ خانوار مصوب شده، دستگاه‌های متولی باید پای‌کار بیایند، آنهایی که اصلاً پول نگرفته‌اند، طبیعتاً به آنها در چارچوب قوانین و مقررات زمین اهدا می‌شود، آنهایی که پول گرفته‌اند هم باید زمین را خریداری کنند.

استاندار لرستان، گفت: بعد از طی این مراحل و آماده‌سازی زمین، دستگاه‌های زیرساخت موظف هستند که وظایف خود را در ادامه انجام دهند، مطمئن باشید که تا آخرین نفر ما اجازه نمی‌دهیم مردم خسارت ببینند، ضمن اینکه این سد هم برای مردم است.

شفقت بر لزوم ارتقای سطح رفاهی مردم تأکید کرد و گفت: در این راستا دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار بیایند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا