اخبار روز

تومور 7 کیلویی از دهان پسر 11 ساله تهرانی با موفقیت خارج شد!/ فیلم و عکس

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان کودکان مفید از خارج کردن موفقیت آمیز توده سرطانی بزرگ از دهان یک دختر 11 ساله خبر داد.

علیرضا مهدوی; متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان کودکان مفید خاطرنشان کرد: با تلاش پزشکان و جراحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان کودکان مفید، عمل جراحی برداشتن توده سرطانی بزرگ از دهان یک دختر 11 ساله با موفقیت انجام شد. انجام شد، ساعت ها به طول انجامید و با تلاش تیم جراحی و بیهوشی دانشگاه در بیمارستان مفید با موفقیت انجام شد.

تومور 7 کیلویی از دهان پسر 11 ساله تهرانی با موفقیت خارج شد!/ فیلم و عکس

به گفته وی، بیمار مذکور دختری 11 ساله بود که به دلیل وجود توده بسیار بزرگ در ناحیه فک که کل حفره دهان را پر کرده بود، بهبودی یافته بود.

تومور 7 کیلویی از دهان پسر 11 ساله تهرانی با موفقیت خارج شد!/ فیلم و عکس

مهدوی با اشاره به خطرات بیهوشی در بیمارانی که توده های دهانی بزرگ دارند، گفت: بیهوشی و لوله گذاری (انتوباسیون تنفسی) در این بیماران بسیار سخت و خطرناک است و گاهی در حین عمل جراحی برای این بیماران و در ابتدای بیهوشی در صورت عدم تنفس. ممکن است جان بیمار در خطر باشد

این متخصص بیهوشی گفت: با توجه به این مشکل، این کودک با کمک تیم بیهوشی اطفال و اطفال بیمارستان کودکان مفید و تیم جراح فک و صورت از امام حسین (ع) از بیمارستان امام حسین (ع) به بیمارستان کودکان مفید برای انجام این جراحی نادر اعزام شد. بیمارستان ) می تواند انجام شود.

مهدوی ادامه داد: پس از انتقال بیمار به این مرکز، مراحل اولیه بستری و مشاوره های لازم از جمله مشاوره بیهوشی انجام شد.

این متخصص بیهوشی یادآور شد: پس از بیهوشی و لوله گذاری بیمار، برای اطمینان بیشتر پس از عمل جراحی در خصوص راه هوایی کودک، جراحان اطفال تراکئوستومی انجام دادند تا راه هوایی از گردن ایجاد شود. نگران این نباش

وی افزود: پس از تراکئوستومی، فرآیند حذف تومور توسط تیم جراحی آغاز و با موفقیت کامل انجام شد. بیمار در حین بیهوشی و جراحی شرایط پایداری را تجربه کرد و تغییرات همودینامیک ایجاد نشد.

مهدوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت کامل انجام شد و به خوبی پایان یافت و توده از داخل فک و دهان پسر خارج شد و یک پروتز موقت به جای آن نصب شد.

به گفته این متخصص بیهوشی از بیمارستان کودکان مفید، کودک پس از عمل به آی سی یو منتقل و تحت مراقبت های لازم قرار گرفت و هم اکنون وضعیت بیمار مساعد بوده و رو به بهبودی است.

مهدوی خاطرنشان کرد: این عمل جراحی نادر از ساعت هشت صبح روز عید سعید قربان با حضور تیم جراحی و بیهوشی دانشگاه آغاز شد. با تلاش تیم بیهوشی، تمام آمادگی های لازم برای بیهوشی و مدیریت راه هوایی برای بیمار فراهم شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا