عمومی

تولید محتوای تصویری چیست و چگونه تولید محتوای تصویری انجام دهیم؟

تولید محتوای تصویری امروزه تأثیر بسیار زیادی در جلب نظر مخاطب را دارد. همان‌ طور که می‌ دانید محتواها در قالب‌ های مختلفی ارائه می‌ شوند که محتوای تصویری یکی از تأثیرگذارترین نوع آن‌ ها است؛ زیرا به‌ طور مستقیم با چشم ارتباط دارد و می‌ تواند به واسطه تصویر، ویدیو و… نظر مخاطب را جلب کند. اگر منظور ما را از تأثیر محتوای تصویری به‌ خوبی متوجه نمی‌ شوید، کافیست سری به فضای مجازی بزنید، خودتان متوجه شوید که یک ویدیو یا تصویر تا چه اندازه روی شما تأثیر دارد. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوای تصویری در ادامه همراه ما باشید.

مزایای استفاده از محتوای تصویری

محتوای تصویری مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذابیت تولید محتوای تصویری برای مخاطبان بسیار زیاد است.
  • انتقال اطلاعات خیلی سریع انجام می‌ شود.
  • درک مطالب را برای مخاطب آسان می‌ کند.
  • ماندگاری محتوا در ذهن مخاطب بیشتر می‌ شود.
  • تأثیر آن نسبت‌ به محتواهای متنی بسیار بیشتر است.

اهمیت محتوای تصویری

همان‌ طور که احتمالاً می‌ دانید هزینه تولید محتوای تصویری نسبت‌ به سایر خدمات تولید محتوا بیشتر است. به‌ همین خاطر اکثر کاربران سوال می‌ کنند که چه لزومی دارد از محتوای تصویری استفاده شود؟ برای پاسخ به این سؤال می‌ توان دلایل متعددی ذکر کرد:

  • میزان اشتراک‌ گذاری ویدیوهای تصویری در مقایسه با محتواهای متنی تقریباً ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر است.
  • طبق آمار به دست آمده محتواهای تصویری بیشتر مورد پسند کاربران قرار می‌ گیرند.
  • در شبکه‌ های اجتماعی ضریب نفوذ اینفوگرافیک‌ ها نسبت‌ به سایر محتواها بیشتر است.
  • نتایج به‌ دست‌آمده از موتورهای جستجو نشان می‌ دهد که تقریباً ۶۰ درصد از کاربران ترجیح می‌ دهند محتواهای تصویری را مشاهده کنند.

تولید محتوای تصویری چیست

تأثیر تولید محتوای تصویری روی فروش

اگر سایت‌ های مختلف را به‌ دنبال مطلبی خاص بررسی کرده باشید، قطعاً متوجه شدید که در کنار محتواهای متنی نیز از تصاویر مرتبط برای انتقال مفاهیم استفاده می‌ شود؛ زیرا هر چقدر که محتوای متنی قوی و منطقی نوشته‌ شده باشد اما بدون تصاویر مرتبط نمی‌ تواند اهداف نویسنده را منتقل کند.

بنابراین می‌ توان گفت ارتباط تصویری مهم‌ ترین روش برای بازاریابی است و می‌ تواند جامعه بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد. اغلب کسب‌ و کارها برای معرفی محصولات از تصاویر آن‌ ها استفاده می‌ کنند؛ زیرا به‌ راحتی می‌ توانند جزئیات محصول را به مخاطب نشان دهند و همین امر باعث رقابت در بازار و کسب‌ و کار می‌ شود.

بازاریابی بر مبنای تولید محتوای تصویری

زمانی‌ که از طریق تولید محتوا به‌ صورت تصویری مثل عکس، ویدیو، گیف و… انجام می‌ شود، به آن بازاریابی بر مبنای تولید محتوای تصویری می‌ گویند. در این روش سعی می‌ شود پیام‌ ها و مطالب موردنظر را با استفاده از تصاویر به مخاطبان انتقال داد تا به‌ راحتی بتوانند با خدمات و محصولات موردنظر آشنا شوند. معمولاً تولید محتوای تصویری در قالب تصاویر محصولات، تصاویر مربوط به خدمات مجموعه، لوگو، اسلاید، اینفوگرافیک و ویدیوهای کوتاه و غیره انجام می‌ شود.

انواع روش های تولید محتوای تصویری

همان‌ طور که می‌ دانید روش‌ های بسیار متنوع و مؤثری برای تولید محتوای تصویری وجود دارند که همگی آن‌ ها می‌ توانند بازدید سایت یا شبکه اجتماعی را توسط کاربران واقعی افزایش دهند. برای این نوع تولید محتوا از روش‌ های مختلفی استفاده می‌ شود که در ادامه هر کدام از آن‌ ها را معرفی خواهیم کرد.

عکس

رایج ترین نوع محتوای تصویری، عکس و تصاویر هستند که از آن‌ ها در محتواهای متنی نیز می‌ توان استفاده کرد. این تصاویر با روش‌ های مختلفی ساخته می‌ شوند که باید در انتخاب آن‌ ها نهایت دقت را به کار برد تا تناسب بسیار زیادی با محتوا داشته باشند. هر چه کیفیت تصاویر بالاتر باشد، کاربران بیشتری جذب می‌ شوند. توجه داشته باشید که در یک متن نباید از تصاویر تکراری استفاده کرد؛ بلکه باید در آن از تصاویر مختلف و متناسب با موضوع بهره برد.

ویدیو

تقریباً می‌ توان گفت حدوداً ۷۰ درصد از کاربران ترجیح می‌ دهند که ویدیوهای بیشتری از خدمات، محصولات و صاحبان کسب‌ و کار مشاهده کنند. ویدیو یکی از روش‌ های بسیار مؤثر در تولید محتوای تصویری محسوب می‌ شود که به‌ شدت می‌ تواند کاربران را تحت تأثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که در اعتمادسازی ویدیوهای اورجینال حرف اول را می‌ زنند؛ زیرا نشان‌ دهنده بی‌ واسطه بودن محصولات و خدمات شما هستند. در کل می‌ توانیم بگوییم در بین محتواهای تصویری، اعتبار محتواهای ویدیویی بسیار بیشتر است.

انواع روش های تولید محتوای تصویری

اینفوگرافیک‌

اینفوگرافیک‌ ها یکی از بهترین ابزار تولید محتوای تصویری محسوب می‌ شود که می‌ توانید از آن در محتواهای متنی برای ارائه آمار و اطلاعات مفصل در مورد محصول، فروش، کیفیت و… استفاده کنید. با توجه به این‌ که اینفوگرافیک‌ قابلیت دانلود و مشابه‌ سازی ندارد، بنابراین مخاطب شما مطمئن خواهد بود که این آمار کاملاً شخصی و اورجینال است. از اینفوگرافیک‌ علاوه‌ بر وب‌ سایت در تمامی شبکه‌ های اجتماعی می‌ توان استفاده کرد که نقش بسیار مؤثری در جذب کاربر دارد.

موشن گرافیک

یکی از بروزترین روش‌ های تولید محتوای تصویری، موشن گرافیک است. در واقع موشن گرافیک نوعی فیلم‌ سازی محسوب می‌ شود که در آن از گرافیک متحرک باید استفاده کرد. ترکیب هنر گرافیک و صنعت فیلم‌ سازی محصول موشن گرافیک را به وجود می‌ آورد که می‌ تواند در انتقال مفاهیم و انگیزه‌ های آموزشی نقش بسیار مؤثری را ایفا کند. در مقایسه با محتواهای تصویری ساکن، موشن گرافیک‌ ها نفوذ بیشتری دارند. البته لازم است بدانید که تولید محتوای تصویری به‌ صورت موشن گرافیک در مقایسه با سایر روش‌ ها هزینه بسیار بیشتری دارد.

گیف‌

یکی دیگر از روش‌ های ارتباطی قوی بین صاحبان کسب‌ و کار و کاربران استفاده از گیف است. گیف‌ ها می‌ توانند یک احساس نزدیکی و صمیمیت برای مخاطبان ایجاد کنند که همین امر باعث می‌ شود کاربر با اشتیاق بیشتری وقت خود را در سایت موردنظر بگذراند.

اسکرین شات‌

اسکرین شات یکی دیگر از روش‌ های تولید محتوای تصویری محسوب می‌ شود که اکثراً برای توضیح یک فرآیند مثل معرفی نرم‌ افزار و اپلیکیشن می‌ توان از آن بهره برد. این تصاویر از روی صفحه نمایش گوشی یا سیستم گرفته می‌ شوند و می‌ توانند مراحل مختلف یک فرایند را به مخاطب انتقال دهند.

ابزار ضروری برای ساخت تصاویر

پیک ‌مانکی (PicMonkey): داشتن وبلاگ یکی از ویژگی‌ های عالی پیک مانکی است که محبوبیت آن را چندین برابر می‌ کند. با این ابزار می‌ توان تصاویر کلاژ تهیه کرد و حتی عکس پروفایل دلخواه را در اندازه و حجم مناسب ساخت.

کانوا (Canva): کانوا یکی از بهترین ابزارها برای تولید عکس‌ های تبلیغاتی است. اکثر پست‌ های اینستاگرام، بنرهای تبلیغاتی، لوگو و… توسط کانوا ساخته می‌ شوند.

بی‌ فانکی (BeFunky): در این سایت لازم نیست ثبت‌ نام کنید و فقط می‌ توانید با وارد شدن به حساب کاربری عکس‌ های مورد نظر را ویرایش کرده و اینفوگرافیک‌ بسازید.

سایت‌ های کاربردی تولید محتوا ویدیویی

ابزار Animoto: این ابزار برای کسانی که تخصص کافی در زمینه تولید و ویرایش ویدیو ندارند، می‌ تواند بسیار کارآمد باشد؛ اما برای دسترسی به امکانات آن لازم است و اشتراک‌ های ماهانه خریداری کنید.

ابزار Powtoon: به کمک Powtoon و چندین قالب موجود در آن می‌ توان فیلم گرفتن را آغاز کرد و در مرحله آخر نیز آن را ویرایش نمود و به اشتراک گذاشت.

ابزارهای ساخت اینفوگرافیک

وِنیج (Venngage): برای دسترسی بیشتر به امکانات ویژه ونیج مانند سایر ابزارها باید هزینه کنید.

اینفوگرام (Infogr.am): اینفوگرام یکی از ابزار حرفه‌ ای و تخصصی برای تولید اینفوگرافیک‌ با استفاده از داده‌ های مختلف است. اینفوگرام به شما این امکان را می‌ دهد که بتوانید جذاب‌ ترین لوگوها را طراحی کنید.

ویزمی (Visme): بهترین ابزار برای طراحی اینفوگرافیک‌ و عکس‌ های جذاب، ویزمی است که افراد مبتدی نیز به‌ راحتی می‌ توانند با آن کار کنند.

پیک ‌تو چارت (PiktoCHart): با وجود امکانات ویژه این ابزار می‌ توانید به‌ صورت رایگان طرح‌ های مورد نظر خود را پیاده‌ سازی کنید.

ایزلی (Eas.ly): نسخه رایگان ایزلی در مقایسه با نسخه پولی آن امکانات کمتری دارد؛ اما می‌ تواند قابلیت‌ های زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد تا به‌ راحتی بتوانند اینفوگرافیک موردنظر خود را طراحی کنند.

اپلیکیشن و سایت‌ های ‌ساخت گیف

ایمیج فلیپ (Imgflip): ایمیج فلیپ به شما کمک می‌ کند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید با فیلم‌ های موجود در گوشی گیف موردنظر را بسازید.

گیفی (Giphy): یکی از معروف‌ ترین سایت‌ های ساخت گیف، گیفی است که به‌ راحتی می‌ توانید به کمک امکانات آن گیف مورد علاقه خود را بسازید. در این سایت گیف‌ های آماده نیز وجود دارند که کاربران به آن دسترسی داشته و بدون عضویت می‌توانند از آن‌ ها استفاده کنند.

ابزارهای حرفه‌ ای ساخت موشن گرافی

نرم افزار ادوبی پریمیر (Adobe Premiere): این نرم‌ افزار نیز برای ویرایش فیلم‌ ها و ویدیوها بسیار قدرتمند عمل کرده‌ است.

افتر افکت (Adobe afte effect): برای سایه دادن به اشکال دو بعدی و سه‌ بعدی می‌ توانید از افتر افکت استفاده کنید و خیلی راحت از افکت‌ های موجود در آن برای طراحی‌ های خود بهره ببرید. البته امکانات بسیار بیشتری در این نرم‌ افزار وجود دارد که همگی آن‌ ها در تولید محتوای تصویری به شما کمک خواهند کرد.

نرم افزار ادوبی ایلستریتور (Adobe Illustrator): این نرم‌ افزار نیز شباهت بسیار زیادی به فوتوشاپ دارد اما وظیفه اصلی آن ویرایش تصویربرداری است.

نرم افزار ادوبی فوتوشاپ (Adiobephotoshop): تقریباً همه ما تا حدودی با امکانات فوتوشاپ آشنایی داریم، اما در کل با استفاده از این نرم‌ افزار می‌ توانید ویرایش بافت و وصل کردن تصاویر به یکدیگر را انجام دهید.

چگونه می‌ توان تولید محتوای تصویری را یاد گرفت؟

برای آموزش تولید محتوا به صورت تصویری ابتدا لازم است نحوه عملکرد برخی نرم‌ افزارهای گرافیکی را به‌ طور دقیق یاد بگیرید. در این حوزه نرم‌ افزارهایی مثل فوتوشاپ، کمتازیا، پریمیر، افتر افکت و… کارایی بسیار زیادی برای ویرایش عکس و فیلم دارند. در مرحله بعدی بهتر است با نکات کلیدی در بحث فروش و بازاریابی آشنا شوید تا بتوانید با محتواهای خود مخاطب را هدف قرار دهید. پیشنهاد می‌ کنیم در این زمینه منابع مربوط به تولید محتوا را مطالعه کنید تا سطح دانش شما ارتقا یابد.

کاروکانتنت بهترین مجموعه ارائه دهنده خدمات تولید محتوای تصویری

همان‌ طور که در مطالب فوق ذکر شد تولید محتوای تصویری می‌ تواند به واسطه تصاویر، گیف، بنرهای تبلیغاتی و ویدیو مطالب مختلف از جمله معرفی محصول و خدمات را به مخاطبین انتقال دهد. به جرأت می‌توان گفت تولید محتوای تصویری در قالب یک وب‌ سایت کارآمد نقش بسیار ویژه‌ ای در بازاریابی و فروش خواهد داشت. در این‌ راستا تیم حرفه‌ ای کاروکانتنت می‌ توانند در تمام مراحل کنار شما باشند تا بتوانید به اهداف کسب‌ و کار خود دست یابید. تمامی محتواهایی که توسط مجموعه کاروکانتنت آماده می‌ شوند کاملاً یونیک و استاندارد هستند؛ بنابراین با سپردن کار به این تیم حرفه‌ ای خیالت از بابت این مسائل راحت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا