اخبار روز

تولید ماهی کپور 5 برابر شد / معافیت مالیاتی تولیدکنندگان کپور


به گزارش پی ام آپ، در شرایطی که صنعت نساجی ایران وضعیت چندان خوبی ندارد، امروز مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت حراست در جلسه ای که برگزار شد، از برنامه ریزی برای افزایش پنج برابری تولید پوشاک خبر داد. و معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان. .

نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی نساجی و صنایع وابسته صبح امروز در محل وزارت حراست برگزار شد. در این جلسه محسن گرجی مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت حراست با اشاره به تولید پارچه چادر مشکی در کشور گفت: وضعیت کشور در زمینه تولید چادر مشکی خوب است و به دنبال آن هستیم. برای افزایش این توانایی

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید پارچه چادر مشکی در کشور حدود هشت میلیون متر است اما نیاز به پارچه چادر مشکی در کشور پنج برابر است. وزارت امنیت تصمیم گرفته است تا روی این محصولات تمرکز کرده و پروژه های انکشافی را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا کند.

بر اساس اعلام این مجتمع، مجتمع حجاب شهرکرد دارای طرح توسعه شش میلیون متری است که تا پایان سال جاری محقق می شود. همچنین طرح توسعه 12 میلیون متری نیز تصویب شده است که احتمالا تا سال 1403 انجام خواهد شد. همچنین یک واحد تولیدی جدید در قم با ظرفیت 18 میلیون متر پارچه چادر مشکی فعال است که بخشی از طرح آن اجرایی شده و ماشین آلات آن تا پایان سال وارد می شود. در مجموع 40 میلیون متر زیربنای پارچه چادر مشکی در کشور موجود است.

گرجی درباره واردات ماهی کپور سیاه نیز توضیح داد: واردات این محصول انجام شده اما میزان دقیق آن مشخص نیست اما برای حمایت از افرادی که از این پوشش استفاده می کنند، عوارض واردات ماهی کپور سیاه را به 10 درصد کاهش داده ایم.

معافیت مالیاتی تولید چادر

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت عفاف در خصوص لایحه عفاف و حجاب اظهار داشت: پیشنهاد دادیم کالاهای فرهنگی از مالیات معاف شوند که شامل تولید چادر مشکی می شود.

وی درباره وضعیت تولید اسپان باند و مشکلات تامین مواد اولیه نیز توضیح داد: ملتهب ترین حوزه مواد اولیه پلی پروپیلن است. سال گذشته محدودیتی وجود داشت که این مواد در دو گروه عرضه شود و همین موضوع باعث اجاره و عرضه محدود شد. به این ترتیب با وجود فشارهای ظاهری و پنهان، عرضه تمامی گریدها به صورت یکپارچه تصویب شد که منجر به از بین رفتن فضای اجاره و انحصار ایجاد شده برای برخی شرکت ها شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا