دانستنی ها

تولید ترکیبی داروی دیابت خوراکی در کشور

کارشناسان یک شرکت داروسازی موفق به تولید داروی ترکیبی خوراکی دیابت شده اند که می تواند برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 استفاده شود.

به گزارش ایسنا، رضا کریمی مستوفی مدیرعامل این شرکت دارویی گفت: داروی ما که ترکیبی از متفورمین، امپاگلیفلوزین و لیناگلیپتین است با سه مکانیسم اثر متفاوت باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی می شود. در تولید این دارو از ترکیب فناوری کند رهش و رهش سریع مواد موثره دارو برای کنترل بهینه و طولانی مدت قند خون بیماران دیابتی استفاده شد.

وی با اشاره به آمارهای متفاوتی که درباره بیماران دیابتی در کشور منتشر می شود، گفت: حداقل 11 درصد از جمعیت بالای 20 سال کشور به دیابت مبتلا هستند و تقریبا نیمی از این بیماران از این بیماری بی اطلاع هستند. امروزه استفاده از داروهای ترکیبی با حداقل تعداد قرص مصرفی در روز و با اثربخشی بالا، تحول بزرگی در کنترل دیابت ایجاد کرده و موفقیت درمان را افزایش داده است.

مستوفی خاطرنشان کرد: امپاگلیفلوزین موجود در قرص ما با کاهش میزان مرگ و میر ناشی از عوارض بیماری های قلبی عروقی، نارسایی قلبی یا بیماری های کلیوی دیابتی همراه است. مصرف این دارو در افراد دیابتی ممکن است خطر مشکلات مربوط به نارسایی قلبی عروقی و کلیوی را کاهش دهد.

مدیرعامل این شرکت دارویی با اشاره به تلاش شدید فناوران این شرکت برای مقابله با دیابت گفت: این گروه دارویی تاکنون داروهای زیادی تولید کرده است که به درمان دیابت در کشور کمک می کند.

مستوفی گفت: آخرین داروی ما با تکنولوژی روز تولید شد اردیبهشت ماه این ماه در اختیار بیماران دیابتی قرار گرفت.

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصادی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دارویی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نزدیک به 400 فرآورده دارویی در 15 حوزه درمانی در این شرکت تولید می شود. انکولوژی و بیماری های عمومی برای داروهای پرخطر و هورمونی گفت: این مجتمع دارویی که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و مکمل ها فعال است، برنامه های زیادی در زمینه تولید داروهای شیمیایی و بیولوژیک برای کنترل و درمان بیماری ها دارد. بیماری های غیر مسری.

دیابت نوع 2 که قبلاً به عنوان دیابت بزرگسالان شناخته می شد، تقریباً 90٪ موارد دیابت را تشکیل می دهد. این نوع دیابت که با قند خون بالا، مقاومت به انسولین و کمبود نسبی انسولین مشخص می شود، عمدتاً در نتیجه چاقی و عدم ورزش رخ می دهد. برخی از افراد از نظر ژنتیکی بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا