«تمساح خونین» جان جواد عزتی را به خطر می اندازد







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، تهیه کننده فیلم سینمایی «تمساح خونین» با تاکید بر اینکه تجهیزات کافی برای فیلمبرداری صحنه های اکشن در سینمای ایران وجود ندارد، گفت: صحنه های اکشن فیلم «تمساح خونین» را با حداقل تجهیزات فیلمبرداری کردیم، بنابراین جان. که گروه فیلمبرداری از جمله فیلمبردار در جریان تعقیب و گریز در معرض خطر قرار گرفتند.

ایلانا نوشت: کامران حجازی تهیه کننده فیلم سینمایی «تمساح خونین» که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است در گفت وگویی درباره ساخت این فیلم و شکل گیری ساختار آن گفت: با جواد عزتی کار کردم. سال‌ها و قبل از «تمساح خونین» همه همکاری‌های ما در قالب بازیگر و گروه سازنده بود و از همان اولین تجربه همکاری، من جزو اولین کسانی بودم که به او گفتم فیلم باید ساخته شود چون به نظر من جواد عزتی فقط یک بازیگر نیست، او می داند که همه عناصر صحنه بر آن حاکم است.

بر اساس این گزارش حجازی خاطرنشان کرد: به نظر من جواد عزتی وقتی جلوی دوربین می رود فقط یک بازیگر نیست و تسلط او بر تمام عوامل صحنه کاملاً مشخص است و من تأثیر این استادی را دیده ام. در پروژه‌های مختلف و به همین دلیل با شناخت توانایی‌هایش، قبل از اینکه در اوایل سال 1402 به او پیشنهاد بدهم، مدت‌ها در مورد کارگردانی با او صحبت کرده بودم و گفتم طرحی دارم که یک کمدی اکشن است و او نقشه را خواند و پذیرفت. آی تی. وقتی جواد عزتی طرح را خواند پنج یا شش صفحه بود و با تایید او تصمیم گرفتیم آن را اجرایی کنیم.

این تهیه کننده درباره انتخاب فیلمنامه «تمساح خونین» گفت: قبل از همه کارهایی که کار کردم فیلم های اجتماعی و آثار تاریخ معاصر بود و همیشه سعی می کردم فیلم کمدی بسازم باید متفاوت باشد و اگر می رفتم. با او صحبت کردم.» جواد عزتی در مورد ساخت یک اثر کمدی هم تمایل داشت که کار دیگری بسازد و معتقد بود که ژانر کمدی اکشن در آن سال ها مغفول مانده و توجه چندانی به آن نشده است و می توان به این گزینه فکر کرد.

وی افزود: پروژه «تمساح خونین» در ابتدا ویژگی های زیادی از سینمای کمدی-اکشن نداشت و با توجه به جذابیت داستان و اینکه قصد تولید یک فیلم کمدی-اکشن را داشتیم، تصمیم گرفتیم تا داستان در آن فضا را روایت می کرد و جواد عزتی در مرحله فیلمنامه ایده های زیادی داشت که کمک زیادی به ساخت «تمساح خونی» در چنین ساختاری کرد و دکوپاژ واضحی برای همه صحنه ها داشت و به همین دلیل فیلمبرداری را با آن آغاز کردیم. برداشت کامل .

تهیه کننده فیلم سینمایی «مرد بازنده» در ادامه تاکید کرد: هدف ما این بود که اگر می خواهیم فیلم کمدی بسازیم در کمدی احمقانه نیفتیم و اصرار داشتیم تا جایی که ممکن است ضعف های فنی و ساختاری وجود داشته باشد. و همه این موارد و صحنه‌سازی کمدی‌های جنسی کمتر در سینمای ما نشان می‌دهد که «تمساح خونین» فیلمی نیست که فقط برای موفقیت در گیشه ساخته شود و برای هدف دیگری از جمله حفظ ارزش‌های هنری تلاش نمی‌کند. هدف اصلی ما ساخت یک فیلم باکیفیت بود و موفقیت در گیشه یکی از اولویت های بعدی ما بود.

حجازی درباره ساخت یک فیلم اکشن و تکنیک و چالش فراهم کردن ابزار لازم برای رسیدن به کیفیت مطلوب در سینمای ایران گفت: سعی کردیم گروه تولید فیلم تمساح خونین را شکل دهیم تا حضور در آن مزیت در نظر گرفته شود. توسط مردم این است که همه آنها افراد شجاعی در کار و تخصص خود هستند. به نظر من ساخت «تمساح خونین» جسارت و میل به ریسک می خواهد که باید در همه عوامل تولید وجود داشته باشد، زیرا اگر بخواهید اثر دیگری بسازید، احتمال شکست بسیار زیاد است و ممکن است برخی آماده نباشند. هیچ ریسکی نکنید.

وی افزود: به عنوان مثال سامان لطفیان، فیلمبردار «تمساح خونین» فردی است که به دنبال تجربه است و به این موضوع اهمیت می دهد. با دور هم جمع شدن افراد مورد نظر و ایده هایی که جواد عزتی برای ساخت این فیلم داشت، 100 درصد مطمئن نبودیم که پروژه «تمساح خونین» موفقیت آمیز باشد، اما در مجموع خیالمان راحت شد و ریسک آن را پذیرفتیم. درستش کن.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جلیقه چرمی» درباره فیلمبرداری صحنه های تعقیب و گریز گفت: در صحنه های تعقیب و گریز فیلم شرایطی پیش آمد که جان فیلمبردار ما واقعا در خطر بود و در عین حال دوربین بسیار گران قیمتی نصب شد. سپر خودروها در تعقیب و گریز خودروها با سرعتی در حدود 160 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد و در هر لحظه امکان از دست دادن حداقل یک دوربین وجود داشت که قیمت آن بیش از ده میلیارد تومان است. ما واقعا ریسک بزرگی کردیم و دلیل این ریسک هم ضعف سینمای ما از نظر امکانات است.

وی افزود: ما در کشورمان تجهیزات کافی برای ضبط صحنه‌های اکشن نداریم، در حالی که در سینمای جهان ابزار و امکاناتی وجود دارد که ضبط صحنه‌هایی را که با زحمت و با خطرات جانی و مالی در دنیا گرفته‌ایم بسیار راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال، سینما با ساختار بسته روی یک گاری جداگانه یا دوربین روی گاری که دارای جرثقیل است، دوربین می تواند در حین رانندگی 180 درجه به دور چرخ دستی بچرخد و از این امکانات می توان برای خلق صحنه های فوق العاده استفاده کرد، اما ما این کار را انجام نمی دهیم. هیچ یک از امکانات استاندارد دنیا برای ساخت صحنه های اکشن را نداریم. ما سکانس های تعقیب و گریز فیلم را ضبط کردیم که خوشبختانه نتیجه خوبی داشت.

حجازی درباره استفاده از جلوه های ویژه رایانه ای گفت: حدود 85 تا 90 درصد تعقیب و گریز در لوکیشن فیلمبرداری شده است و تنها چند سکانس وجود دارد که با توجه به موقعیت دوربین و بقیه آنها چاره ای جز قطع آن نداشتیم. صحنه ها کاملاً در لوکیشن فیلمبرداری شده اند. جالب اینجاست که تقریباً 80 تا 70 درصد صحنه ها جواد عزتی را در حال رانندگی با ماشین بود و ما از بدلکاران بسیار کمی استفاده کردیم. در صحنه ای که خودرو بین دو خودروی دیگر در حرکت است و دوربین روی کاپوت دو خودروی دیگر نصب شده است، جواد عزتی پشت فرمان بود، در صحنه هایی که شاهد تعقیب و گریز در خیابان ها و بزرگراه های تهران هستیم، جواد عزتی. خودش راننده ماشینه

حجازی در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت بیگانگی در داستان «تمساح خونین» باعث شده این اثر فاقد جغرافیا و فضای ایرانی باشد؟ اما تنش دیگری بودن ما ممکن است به این معنا باشد که مخاطبان نمونه مشابهی را در سینمای ایران پیدا نکنند و چون در فیلم‌های دیگر چنین فضای بصری را ندیده‌اند، احساس کنند این فیلم هیچ ارتباطی با سایر کمدی‌های ایرانی که دیده‌اید ندارد. اما کاملاً واضح است که تمام اتفاقات فیلم در شهر تهران رخ می دهد و در این فیلم تصویری از شب تهران را می بینیم که با آن فضایی جذاب از نظر بصری داریم که با استفاده از نورپردازی دقیق ایجاد شده است. حتی در صحنه های داخلی نیز دقت زیادی در نورپردازی و طراحی صحنه انجام شد. و تک تک لوکیشن های فیلم توسط گروه تولید و طراحی صحنه ساخته شده بود، اما هیچ لوکیشنی در فیلم از قبل آماده نبود. قبل از جشنواره تعبیری درباره «تمساح خونین» به کار بردم که آن را پیشنهاد جدیدی برای سینمای ایران (خصوصاً ژانر کمدی) دانستم و فکر می‌کنم اگر تا به امروز از فیلم استقبال شده است، احتمالاً به همین دلیل است. تفاوتی در فیلم وجود دارد و مخاطب احساس می کند با اثر جدیدی مواجه شده است.

این تهیه کننده در ادامه از خطر اکران نسخه قاچاق فیلم های پرمخاطب که چند روز پیش در مورد فیلم «فسیل» رخ داد، گفت: قطعا مسئولان سینمایی به من اطمینان داده اند که با اکران آن موافقت خواهم کرد. «تمساح خونی» موافقت کرده اند. قبل از اکران فیلم، من و آقای امریان جلسات متعددی با مسئولان حوزه نمایشگاه سینما داشتیم و در خصوص انتشار نسخه قاچاق فیلم ها به جمع بندی هایی رسیدیم. اما در نهایت با اعتمادی که به من شد تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم تا فیلم در ایام نوروز اکران شود.

وی تصریح کرد: مطمئنا اکران نسخه های قاچاق فیلم ها در زمان اکران اتفاق بسیار خطرناکی است و اگر ما سینماگران، سینماگران و متولیان سینما به این موضوع جدی نگیریم، تکرار آن فاجعه بزرگی برای سینمای ما خواهد بود. تا الان می‌دانم که آقای امریان (تهیه‌کننده فیلم فسیل) در حال یافتن منبع اکران نسخه قاچاق فیلمش است و می‌دانم که به نتیجه‌ای رسیده است و امیدوارم که این در مورد هیچ فیلم دیگری نیست که دوباره تکرار شود.

حجازی در خاتمه درباره تبلیغ فیلم تمساح خونین گفت: نمی توان از بیلبوردهای شهری برای تبلیغ فیلم های کمدی استفاده کرد، زیرا ظاهرا این امکان برای سایر فیلم ها و به ویژه برای ما برای تبلیغات The Reception وجود دارد. که در جشنواره صورت گرفت، کارکرد تبلیغاتی دارد و مقداری تبلیغات نیز در فضای مجازی صورت می گیرد، اما به نظر من مهمترین شکل تبلیغ یک فیلم دهان به دهان است و این مهم است که یک فیلم می تواند در مرحله اول نظر بدهد. مخاطب اول خود را جذب می کند و در این صورت چهره خود مخاطب باعث تبلیغ فیلم می شود.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *