اخبار روز

تقویت خدمات ماهواره ای آیفون با کمک ایلان ماسک

سال گذشته اپل با عرضه سری آیفون 14، قابلیت ارسال اعلان های اضطراری از طریق ماهواره را نیز معرفی کرد. کوپرتینویی‌ها برای این ویژگی با Globalstar همکاری می‌کنند و اکنون گزارش جدیدی نشان می‌دهد که globalstar اسپیس‌ایکس ایلان ماسک را برای پرتاب ماهواره‌های خود برای بهبود قابلیت پیام‌رسانی اضطراری آیفون انتخاب کرده است.

به گفته Nola Media و بر اساس داده های SEC، Globalstar برای پرتاب ماهواره های خود بین سال های 2023 تا 2025، 64 میلیون دلار به SpaceX پرداخت خواهد کرد.

بهبود توانایی ارسال پیام های اضطراری آیفون با استفاده از SpaceX

گوشی‌های سری آیفون ۱۴ می‌توانند پیام‌های اضطراری را از طریق ماهواره ارسال کنند، زمانی که به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه دسترسی ندارند. اپل هنگام راه اندازی این ویژگی اعلام کرد که به مدت دو سال رایگان خواهد بود. با این حال، ما نمی دانیم که کاربران پس از این مدت چه چیزی باید پرداخت کنند.

اکنون Globalstar با همکاری SpaceX می‌خواهد عملکرد این عملکرد را بهبود بخشد. اگرچه قرارداد 64 میلیون دلاری بین گلوبال استار و اسپیس ایکس ممکن است در نگاه اول بزرگ به نظر برسد، اما اندازه این قرارداد در مقایسه با هزینه مدیریت ماهواره های گلوبال استار در فضا بسیار ناچیز است.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، اپل بخش عمده ای از هزینه های مربوط به مدیریت ماهواره های Globalstar را متحمل می شود، بنابراین منطقی است که پس از دو سال شارژ کاربران را شروع کنیم. با این حال، ما انتظار نداریم که این هزینه ها آنقدر بالا باشد.

گلوبال استار موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را به آیفون اختصاص دهد. این شرکت قبل از عرضه و عرضه سری آیفون 14 با دریافت وام 252 میلیون دلاری از اپل و خرید تجهیزات ماهواره ای به ارزش 327 میلیون دلار از یک شرکت کانادایی. اکنون او می‌خواهد توانایی آیفون برای ارسال پیام‌های اضطراری با اسپیس ایکس را در قراردادی ۶۴ میلیون دلاری بهبود بخشد.

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا