اخبار روز

تغییرات چشمی که باید شما را نگران کند!

برخی از علائم چشمی نشان دهنده مشکلات خفیف و قابل درمان است، مانند: ب- آلرژی، سندرم خشکی چشم و سایر مواردی که جدی تر هستند. به عنوان مثال، گلوکوم مشکلی است که باعث آسیب بینایی می شود. بدون اینکه متوجه بشه متأسفانه، زمانی که خیلی دیر شده است متوجه این موضوع می شوید و حتی مشکلات کوچک در صورت عدم رسیدگی می تواند جدی شود.

به گزارش نمناک، با بالا رفتن سن، معمولاً چشم پزشکان توصیه می کنند که هر سال بعد از 40 سالگی یا اگر سابقه بیماری چشمی یا هر یک از این علائم را دارید، قبل از 40 سالگی معاینه چشم را انجام دهید. شروع به آزمایش کنید. در این قسمت از سلامت و سلامت، علائمی را ارائه می دهیم که ممکن است نشان دهنده مشکلات بینایی و چشمی باشد.

خارش چشم

خارش چشم می تواند نشانه خشکی چشم باشد. معمولا این افراد به نور حساس هستند و دارند چشمان اشک آلود بودن. اگر در طول روز یا در حال حاضر مدام به صفحه نمایش رایانه یا موبایل خود نگاه می کنید کتاب بخوان یا اگر رانندگی می کنید، باید به خشکی چشم یا موارد مشابه توجه کنید خشکی چشم بودن.

مشکلات پیش از یائسگی

بسیاری از افراد ممکن است علائمی را در دوران یائسگی تجربه کنند که ممکن است نشان دهنده مشکل در چشم آنها باشد.

حرکت مایع در چشم

حرکت مایع در چشم می تواند نشانه پیری باشد، اما ظاهر شدن ناگهانی یا تغییر یا روشن شدن چشم و تشکیل هاله در اطراف چشم می تواند نشانه ای از مشکلات شبکیه باشد. شبکیه لایه ای از بافت پشت چشم است که سیگنال های نوری را دریافت می کند.

این می تواند به پشت چشم برسد که معمولاً به دلیل افزایش سن و آسیب چشم رخ می دهد. اگر این علائم را دارید، باید فوراً آنها را درمان کنید وگرنه بینایی شما در خطر است.

هاله نور یا تشعشع

هر چه سن شما بالاتر می رود، شفاف تر هستید لنز چشم کاهش می یابد و احساس می کنید همه چیز تار است و دید شما دشوارتر می شود. در چنین حالتی، ممکن است با تشعشع مواجه شوید یا هاله های نور، مه، حساسیت به نور و تاری دید را تجربه کنید یا در حین رانندگی متوجه دید دوگانه شوید.

چشم درد

درد چشم یک علامت خیلی خاص نیست، اما می تواند نشان دهنده یک بیماری باشد. شدت درد در تشخیص موثر است. درد ناشی از زخم قرنیه به دلیل حساسیت به نور می تواند خفیف یا شدید باشد.

اگر از لنزها به خوبی مراقبت نکنید یا بیش از حد از آنها استفاده نکنید، زخم قرنیه ممکن است رخ دهد. در این صورت باید لنزها را بردارید و به پزشک مراجعه کنید.

علل دیگر چشم درد ممکن است شامل صدمات چشمی یا عفونت چشم بودن

حساسیت به نور

عفونت و میگرن آنها می توانند باعث حساسیت به نور شوند. حساسیت به نور گاهی اوقات یک علامت است تبخال یک چشم نیز وجود دارد که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. همین زنجیره ویروس باعث تبخال تناسلی نیز می شود. ممکن است چند ماه یا چند سال پنهان بماند و دوباره ظاهر شود. اگر ویروس فعال باشد، کرم ها و داروهای مخصوص می توانند به آن کمک کرده و آن را از بین ببرند.

آلرژی

آبریزش و آبریزش چشم ها می تواند نشانه آلرژی باشد که شامل حساسیت به نور نیز می شود. این آلرژی معمولا فصلی است و از واکنش به برخی آلاینده های موجود در هوا ناشی می شود. مقداری آلرژی محیط های داخلی مانند گرد و غبار و دود سیگار یا عطرهای خاص می توانند این وضعیت را بدتر کنند. در چنین حالتی بهترین راه حل اجتناب از مواد حساسیت زا یا امتحان کردن اشک مصنوعی است.

تاری دید

دلایل زیادی برای تاری دید وجود دارد. ممکن است به عینک یا لنز تماسی نیاز داشته باشید. این در هر سنی اتفاق می افتد و حتی در موارد شدید، دیدن چیزها از نزدیک را برای شما دشوار می کند. علل جدی تر شامل گلوکوم یا آب سیاه و ویرانه یک نقطه زرد است. تاری دید که با افزایش سن رخ می دهد می تواند منجر به نابینایی شود. اگر از تاری دید رنج می برید یا هر یک از این علائم را دارید، حتما به چشم پزشک مراجعه کنید.

گلوکوم یا گلوکوم

به این حالت “دزد خاموش بینایی” نیز می گویند و با افزایش سن بیشتر دیده می شود. در مراحل اولیه هیچ علامتی وجود ندارد، اما به مرور زمان به عصب بینایی آسیب می رساند و باعث کاهش برگشت ناپذیر بینایی می شود. به همین دلیل از 40 سالگی باید چشم های خود را مرتب چک کنید و از سلامت آن ها مطمئن شوید. راه هایی برای بهبود این وضعیت وجود دارد، اما متاسفانه درمان قطعی وجود ندارد.

خطوط مواج

خطوط مواج نشانه دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است. این بیماری مرکز بینایی را تحت تأثیر قرار می دهد که از علائم آن می توان به تاری دید اشاره کرد. خطوط مواج باعث ایجاد لکه های سیاه در وسط و تاری دید می شود و باعث می شود فرد تصاویر و عکس های مختلف را بزرگتر یا کوچکتر از آنچه که باید ببیند.

دژنراسیون ماکولا یک بیماری غیر قابل برگشت است. البته با مکمل های ویتامین و مواد معدنی، تزریق یا لیزر می توان آن را درمان و بهبود بخشید، اما اگر این علامت را دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

کاهش بینایی

اگر دچار بدتر شدن ناگهانی بینایی شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید یا به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید. به طور معمول یکی یکی از شایع ترین و شایع ترین علل سکته مغزی است. اگر سکته مغزی ایسکمیک رخ داده باشد و علت آن لخته شدن خون باشد، معمولاً یک داروی ضد انعقاد برای شما تجویز می شود که در عرض 3-4 ساعت بهبود می یابد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا