اخبار روز

رویای تعطیلی شنبه ها به واقعیت پیوست

امروز خبری در رسانه ها و شبکه های مجازی پیچیده که تعطیلی شنبه ها به رای رسیده است. در ادامه به نقل از خبرگزاری های معتبر به صحت این موضوع خواهیم پرداخت:

پی ام آپ نوشت:

 

به گفته ولی اسماعیلی، نماینده مجلس، بحث ساعت کاری کارمندان با ساعت رسمی مجلس رابطه مستقیمی ندارد و اینکه مجلس ساعت رسمی را تغییر نداد، به دلیل تقاضای مردم است. وی بیان کرد که تصمیم درباره تغییر ساعت کاری در دست دولت است و هیئت دولت می‌تواند با توجه به درخواست‌هایی که از استان‌ها دریافت می‌کند، ساعت کاری را تغییر دهد. در نتیجه، اظهارات ولی اسماعیلی کاملاً متفاوت با مطالبی است که به صورت نادرستی به آن‌ها اشاره شده بود.

 

به گفته وی، دولت باید آمار تاثیر تغییر ساعت کاری در صرفه جویی انرژی را به کمیسیون ارائه دهد، تا در صورت تأیید تاثیر آن بر صرفه‌جویی در مصرف برق، گاز و آب، تغییرات لازم اعمال شود. اما اگر تغییر ساعت کاری به هیچ عنوان تاثیری در صرفه جویی انرژی ندارد، با توجه به چالش‌هایی که زندگی مردم را با آن مواجه کرده، دولت می‌تواند تغییرات لازم را ایجاد کند.

وی اعلام کرد که کمیسیون اجتماعی در حال حاضر در حال بررسی یک طرح است که ساعت کاری کارمندان را از 44 ساعت در هفته به 42 ساعت کاهش دهد. پیشنهاد دولت نیز این است که سایر شهرستان‌ها همانند تهران پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشند و ساعت کاری از 44 ساعت به 42 ساعت کاهش یابد. برای لغو تعطیلات پنج‌شنبه و افزودن روز شنبه به تعطیلات، نیازمند دریافت اطلاعات کامل از شورای فقهی قم، مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان مربوطه و امور بازرگانی هستیم.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا