اخبار روز

تصویب سیاست جدید پرداخت کمک های نقدی در دوره اطلاع رسانی

کمک هزینه نقدی | وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اعلام تداوم اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی در سال جاری گفت: روز گذشته جلسه ای با سرپرست رئیس جمهور داشتیم تا فرآیند را به شکلی جدید طراحی و اجرا کنیم، اما جزئیات آن وجود دارد. هنوز نهایی نشده است

سید سلطان مرتضوی امروز یکشنبه ششم خرداد وی در حاشیه هشتمین همایش ملی کارگری گفت: امسال این همایش ملی با چندین دستور کار از جمله کار شرافتمندانه، ایمنی و بهداشت کار، مشارکت ملی و مردمی در حوزه کار و رسیدگی به مشکلات کارگران برگزار شد. رفاه و حقوق. این موضوعات در طول سال در چارچوب یک منشور کار رصد می شود و ما از آنها به عنوان برنامه کاربردی در اجرای توصیه های مقام معظم رهبری استفاده می کنیم که به نظر ایشان باید وضعیت کارگران را بهبود بخشد.

او اضافه کرد: یکی شهید رئیسی از جمله تاکید کرد که هیچ کارگاه و کارخانه ای تعطیل نشود. موضوع دیگری که رئیس جمهور شهید بر آن تاکید کرد رشد اقتصادی بود. سال گذشته پس از یک دهه شاهد رشد بی سابقه اقتصادی در کشور بودیم تا جایی که صندوق بین المللی پول نیز بر این موضوع صحه گذاشت.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم رشد اقتصادی بتواند در کانال رشد 8 درصدی حرکت کند، تاکید کرد: موضوع دیگر مهار تورم و مدیریت نقدینگی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

مرتضوی درباره کاتالوگ الکترونیکی گفت: جلسه ای با آقای مخبر داشتیم تا این فرآیند به شکلی جدید طراحی و انجام شود. جزئیات هنوز اعلام نشده است؛ البته این طرح همچنان ادامه دارد و مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته اما جزئیات آن هنوز به تصویب نرسیده است. اندازه بودجه و اعشار به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این منظور باید جلساتی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت برای ارتقای هماهنگی بین دستگاه ها برگزار شود.

وزیر تعاون در خصوص ساخت مسکن کارگری گفت: جانشین قرارگاه مسکن کارگری تعیین شده و تعاونی های کارگری در تلاش برای تحقق مسکن کارگری هستند./ایرنا

استعلام دهک درآمد خانوار – یارانه نقدی

استعلام درآمد عشریه خانوار از طریق سامانه حمایتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است. پیگیری اعتراض به عدم دریافت یارانه، درخواست کاهش درآمد و ثبت نام یارانه در این وبسایت.

محاسبات اعشاری یا صدکی بر اساس آزمون وسعت دو بار در سال انجام می شود و شش ماه پس از پایان هر دوره هیچ تغییری ایجاد نمی شود. هر خانوار می تواند یک بار درخواست بررسی و اعتراض به معافیت یارانه بدهد.

اعتراض به عدم دریافت یارانه یا مطالبه مالیات بر درآمد دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال، خانواده ای ماشین خود را در ابتدای سال فروختند، اما سیستم پشتیبانی در زمان اولین آپدیت، که در این ماه بود، دیگر وجود نداشت. شهریور هنوز هم او را صاحب ماشین می داند. مخالفش هم درست است.

آزمون گستردگی نیز متکی بر داده های بانکی است، زیرا شبکه شاپرک قادر است وضعیت اقتصادی خانواده را بر اساس حجم تراکنش های بانکی و دریافت وام یا سود بانکی نشان دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، کد ملی در سامانه آنلاین و جاری سازمان ثبت احوال استعلام می شود. به این معیارها شرایط احتمالی سبد سهام، سفرهای خارج از کشور توسط اعضای خانواده و غیره را اضافه کنید، سپس میانگین را بگیرید و آن را جایگزین فرمول کنید. شما قطعا آن را دریافت می کنید. بعید است کسی بتواند از این فیلتر سختگیرانه و دقیق فرار کند، درست است؟

درصد یارانه چقدر است؟

به گفته مقامات، صدک دقت آزمایش اندازه گیری را افزایش می دهد اما عملکرد اولین آزمایش اندازه گیری در سال 1402 را کاهش می دهد. نبود منجر به حذف دریافت کنندگان کمک نقدی می شود. تنها افرادی که به دهک بالاتر رفته اند و اکنون جزو پنج میلیون نفر ساکن دهک دهم یا پردرآمد هستند از روش جدید یارانه صدکی راضی خواهند بود.

صدک یارانه ها همچنین منجر به جابجایی هفت میلیون نفر بین دهک های مختلف از جمعیت حدود 80 میلیونی شده است که یارانه نقدی دریافت می کنند.

معیارهای متفاوتی برای درصد یارانه اعمال می شود. یکی یکی از آنها ماشین است. شماره و نوع خودرو به نام ولی یا سایر اعضای خانواده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی هر شش ماه یکبار به سامانه اجتماعی ایران مخابره می شود.

ساختار بودجه یکی از سخت ترین و پیچیده ترین معیارهای صدک یارانه محسوب می شود. از آنجایی که شاخص درآمد یک خانوار چهار نفره باید با یک خانوار دو نفره متفاوت باشد، مالکیت خودرو برای یک خانوار چهار نفره مانند مالکیت خودرو برای خانوار دو نفره محاسبه نمی‌شود. خانوار شخص. اطلاعات این بخش به صورت خوداظهاری به دست می آید و هیچ کس نمی تواند در آن دخالت کند مگر اینکه چنین باشد. یکی انکار فرزندان یا مرگ و فقدان.

درصد یارانه بر اساس تراکنش های بانکی نیز پیچیده به نظر می رسد. آنها می گویند از حدود 100 میلیون تراکنش به بعد، نسبت خانوارها به ازای هر 50 میلیون تراکنش یک درصد جابه جا می شود. شاید جدی نگیرید، اما همین معیار باعث شد در نیمه دوم سال گذشته تعدادی از خانوارها از دهک های اول، دوم و سوم به دهک های چهارم تا هشتم پرتاب شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا