اخبار روز

تصویب دستورالعمل فروش کنتور آپارتمان در سازمان بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام تصویب سیاست فروش کنتور آپارتمان در آینده نزدیک گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 48 میلیون نفر سپرده خود را دریافت کرده اند که میزان سپرده ها کاهش چشمگیری داشته است. .

به گزارش ایسنا، مجید عشقی امروز (یکشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی شامل حفظ حقوق سرمایه گذاران، ارتقای اثربخشی و کارایی سیستم نظارتی و تسهیل تامین مالی، سرمایه ای را دنبال می کند، گفت: تشکیل و غیره مدیریت ریسک . .

وی افزود: به منظور حفظ حقوق سرمایه گذاران به دنبال متنوع سازی روش های سرمایه گذاری است. ما بیش از دو سال اخیر سعی در رفع این معضل داشته ایم و توجه ویژه ای به ورود ابزارهای سرمایه گذاری در ساخت مسکن داشته ایم و همچنین سه صندوق اهرمی تاکنون موفق به جذب 30 هزار میلیارد تومان سرمایه شده اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صندوق املاک و مستقلات را ه‌اندازی شد و در سه ماه گذشته پیش فروش متری و دستورالعمل سلف مسکن آم اده شد و تا یک هفته روی سایت است و تا هفته آینده پس از جمع‌بندی نهایی در اولین جلسه هیات مدیره تصویب خواهد شد. یکی از ابزارهای خوب برای تامین مسکن است.

عشقی گفت: افزایش کیفیت خدمات به سرمایه گذاران در دو سال گذشته حدود 206 مجوز برای موسسات مالی صادر شده است و تعداد این موسسات و شرکت های سرمایه گذاری به بیش از 1000 شرکت و تعداد صندوق های سرمایه گذاری نیز رسیده است. به بیش از 400 صندوق رسید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف رفع صف های طولانی سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری در اخذ مجوز افزود: سازمان بورس همواره یکی از نهادهای پیشرو در زمینه اتصال به پورتال صدور مجوز دولتی بوده است. . همچنین در حوزه حمایت از حقوق سرمایه گذاران از سال 1401 تمامی سودها از طریق سجام بوده و نیازی به انجام آن از طریق بانک نیست.

عشقی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 36 میلیون نفر و در 6 ماهه امسال بیش از 12 میلیون نفر از مزایای سپرده خود بهره مند شدند. از سوی دیگر شاهد کوتاه شدن دوره پرداخت سود سهامداران از هشت ماه به چهار ماه هستیم.

وی با اشاره به ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی به عنوان دومین هدف از بروزرسانی برنامه راهبردی، گفت: بر اساس اجرای بند ج ماده 36 قانون مقررات دائمی کشور، تخلفات پس از ساعت 13 شناسایی می شود. سال‌ها» از مدیران بازار سرمایه به زودی به صورت شفاف افشا می‌شود. در این زمینه و با روحیه افشاگری رسانه ها و افزایش نظارت بر بازار سرمایه، پاداش نقدی در نظر گرفته ایم و درصدد افزایش هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تسهیل تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک را از دیگر اهداف به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان دانست و افزود: در این راستا می خواهیم روند انتشار اوراق تامین مالی برای بخش غیردولتی را تقویت کنیم. تاکنون 170 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه صادر شده است و امیدواریم تا پایان امسال کل افزایش سرمایه و اوراق به 750 تا 800 هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: صندوق توسعه بازار بر اساس فرآیندی که دارد منابع را به عنوان وجوه خود سرمایه گذاری می کند و در این مدت استراتژی این صندوق تغییری نکرده است و در صورت نیاز از طریق بازار اقدام به تامین مالی مجدد می کند.

عشقی در پاسخ به این سوال که چرا مجامع به صورت آنلاین یا در بسترهای فیلتر شده برگزار نمی شود و چرا بورس در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، پاسخ داد: درباره مجامع باید گفت که این کار با کمک رسانه ها، نشریه انجام می شود. سازمان باید با این مشکل برخورد کند. به آرامی و به صورت آنلاین بر روی پلتفرم هایی که به راحتی قابل دسترسی هستند منتقل می شود.

وضعیت فعلی بازار سرمایه خیلی خوب نیست، اما مثبت یا منفی بودن بازار ربطی به سازمان ندارد و ما در این زمینه وظیفه ای نداریم و باید بازار مثبت باشد و باید ابزارهای مختلف ایجاد کنیم. از آنجایی که برخی از این اتفاقات در بازار سرمایه پس از تورم مداوم قابل پیش بینی بود، اما این شرایط ماهیت موقتی دارد و با توجه به اقدامات اصلاحی انجام شده، امیدواریم به مرور زمان اعتماد به بازار بازگردد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا