اخبار خودرواخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

رونمایی تسلا از خودروی جدید خود در چین قبل از ایالات متحده برای اولین بار!/جزئیات

تسلا مدل 3 جدید خود را در چین رونمایی کرد که به گفته این شرکت می تواند مسافت های طولانی تری را طی کند.

این اولین بار است که تسلا مدل جدید خود را قبل از ایالات متحده در چین عرضه می کند. مدل جدید که در کارخانه تسلا شانگهای تولید خواهد شد، با قیمت اولیه 12 درصد بالاتر از مدل پایه قبلی در این کشور به فروش می رسد. علاوه بر این، این مدل خودروی تسلا به بازارهای دیگر آسیا، اروپا و خاورمیانه صادر خواهد شد.

در همان زمان، تسلا قیمت مدل S و مدل X پریمیوم خود را 14 درصد کاهش داد و به 21 درصد در چین و ایالات متحده، دو بازار بزرگ برای محصولات این شرکت، رساند.

این مدل جدید 6 سال پس از معرفی تسلا مدل 3 اتفاق می افتد، مدل 3 جدید علاوه بر طراحی بیرونی جدید، تغییراتی در فضای داخلی خود ایجاد کرده و در عین حال برخی به روز رسانی های فنی و فنی نیز انجام شده است. بزرگترین تغییرات در جلو و عقب خودرو اعمال شده است.

تسلا همچنین گفت که این خودرو دارای سیستم صوتی بهتر، فضای داخلی راحت تر و کیسه هوای اضافی است. تصاویر بیرونی تغییرات کوچکی را نشان می دهد که ظاهر این خودرو را زیباتر می کند.

افزایش قیمت مدل پایه 3 که پس از مدل Y پرفروش ترین خودروی این شرکت است می تواند حاشیه سود قابل اعتمادی را برای این شرکت ایجاد کند. اما کاهش قیمت مدل های رده بالا با هدف رقابت تسلا با دیگر سازندگان خودروهای برقی که با این شرکت آمریکایی به ویژه در چین رقابت می کنند انجام می شود.

مدل 3 جدید اولین تغییر تسلا در مجموعه خودروهای عظیم خود از زمانی است که پرفروش‌ترین مدل جهان، مدل Y را در سال 2020 عرضه کرد.

تسلا تاریخ عرضه مدل 3 جدید در بازار آمریکا را اعلام نکرده و مشخص نیست این خودرو چه زمانی در بازار آمریکا معرفی می شود.

مدل 3 جدید نوید خودمختاری بیشتر را می دهد. نسخه استاندارد طبق استانداردهای تست چینی دارای برد 606 کیلومتر است. این حدود 9 درصد بیشتر از مدل پایه ای است که در چین جایگزین شده است.

تسلا اعلام کرد که دریافت سفارشات را آغاز کرده و در سه ماهه چهارم تحویل در چین را آغاز خواهد کرد. همچنین در سایر بازارهایی که از شانگهای صادر می کند، از جمله آلمان، ژاپن، مالزی، استرالیا و نیوزلند سفارشات دریافت می کند.

در چین، قیمت مدل 3 جدید از 259900 یوان یعنی حدود 35800 دلار شروع می شود. این قیمت در آلمان معادل 43000 یورو خواهد بود که از اواخر مهرماه در اروپا تحویل می شود.

منبع: یورونیوز

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا