اخبار روز

ترس از استقلال؛ 900 میلیارد خطر در تاریکی کمین کرده است!

سیفر ستاری: باشگاه استقلال این روزها گرفتار مشکلات زیادی است و شایعات پیرامون این باشگاه بی پایان است. اختلافات مدیرعامل و سرمربی و عملکرد نامناسب در نقل و انتقالات باعث نگرانی و اعتراض هواداران استقلال شده است. با این حال به نظر می رسد مشکل بزرگ تری در انتظار استقلال است و این باشگاه به زودی با مشکل بزرگ تری مواجه خواهد شد.

مشکلات مالی استقلال که از اواسط فصل گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد و وارد فاز جدیدی شده است. استقلال در حال حاضر حدود 900 میلیارد بدهی دارد و مشخص نیست این مبلغ کلان چگونه پرداخت می شود.

از سیلوا تا آمانوف ساپینتو به دنبال خارجی هستم

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال در فصل گذشته، از فیفا به خاطر حقوق معوق خود پس از جدایی اش از این تیم شکایت کرده است. درخواست Sapinto حدود 200000 دلار تخمین زده می شود. علاوه بر این عزیزبک امانوف، هافبک ازبکستانی سابق استقلال که فصل گذشته از قرارداد خود انصراف داده بود نیز از این باشگاه شکایت کرد و حکم ۵۱۲ هزار دلاری دریافت کرد که البته قرار است در دادگاه CAS تجدیدنظر شود. این مبلغ به دلیل مطالبات آمانوف از فصل گذشته و قراردادش با استقلال است که در این فصل آن را لغو کرد.

رافائل سیلوا، مدافع برزیلی سابق استقلال نیز یکی دیگر از خارجی هایی است که خواهان پیوستن به این باشگاه است. او در پایان فصل گذشته از قرارداد خود انصراف داد و از آنجایی که هنوز با تیمی قرارداد امضا نکرده است، استقلالی ها باید کل قرارداد او را برای این فصل بپردازند، علاوه بر مطالبات فصل قبل که در مجموع حدود 900 هزار دلار است. جمع. اگر سیلوا در روزهای آینده با تیم جدیدی قرارداد ببندد، با توجه به مطالبه اش از استقلال، مبلغ قراردادش با آن تیم کاهش می یابد.

غرامت 400 میلیاردی اشتباهات لیگ بیست و دوم

مجموع قرارداد بازیکنان استقلال در فصل گذشته حدود 440 میلیارد تومان بود که هنوز حدود 200 میلیارد آن پرداخت نشده و مدیریت فعلی باید مبلغ را تسویه کند.

به این مبلغ 150 میلیارد بدهی هزینه های جاری فصل گذشته را اضافه کنید که همراه با بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی، بدهی استقلال برای لالیگا 21 را به حدود 400 میلیارد می رساند. نکته عجیب در فصل گذشته این است که استقلال چندین ماه درآمدی نداشت و اسپانسر این باشگاه نیز به اتمام رسیده بود و مبلغ اعلام شده را پرداخت نکرد. اتفاقی که به طور کامل بیانگر سوء مدیریتی است که استقلال از فصل گذشته متحمل شده است.

مشکلات استراماچونی هرگز تمام نمی شود!

اگرچه استقلال طلب استراماچونی را تسویه کرده و هیچ ریسک مستقیمی از سوی او وجود ندارد، اما وامی که برای تسویه طلب او گرفته شده باید علاوه بر مطالبات لئاندرو پادوانی و شباب الاهلی پرداخت شود. پس از اینکه حجت کریمی جانشین فتح الله زاده شد، دو میلیون و پانصد هزار یورو وام گرفت و مطالبات خارجی استقلال را پرداخت کرد.

ترس از استقلال؛ 900 میلیارد خطر در تاریکی کمین کرده است!

ضمن اینکه در زمان آجورلو 8.5 میلیارد وام گرفته شد که بخشی از اقساط آن پرداخت نشد.

نکته عجیب در مورد وام های باشگاه استقلال این است که سند ارزشمند ورزشگاه، رهن بانکی برای دریافت این مبالغ است و عدم پرداخت اقساط آن می تواند مشکل بزرگی باشد.

هزینه های فصل جدید را جمع کنید

همه این بدهی ها مربوط به فصول گذشته استقلال است اما نباید فراموش کرد که این باشگاه برای فصل جدید هزینه دارد و نحوه پرداخت آن مشخص نیست. طبق قوانین سقف بودجه کل قرارداد بازیکنان استقلال 300 میلیارد تومان خواهد بود و در بهترین حالت با توجه به هزینه های جاری باشگاه و گزینه های مختلف بازیکنان این رقم به 400 میلیارد تومان می رسد.

یعنی این باشگاه باید بیش از یک میلیارد تومان بودجه داشته باشد تا بتواند تمام بدهی ها و هزینه های جاری را تامین کند که غیرممکن به نظر می رسد. در بهترین حالت، مدیریت فعلی استقلال می‌تواند قراردادهای این فصل را تضمین کند و پرداخت نشدن مطالبات فصل گذشته، صدای بازیکنان را درآورده است. با این شرایط مشخص نیست وزارت ورزش و مدیران استقلال چه برنامه ای برای خروج این باشگاه از بحران فعلی دارند.

ترس از استقلال؛ 900 میلیارد خطر در تاریکی کمین کرده است!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا