اخبار روز

تحریم های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه های رسانه ای حامی حماس

به گزارش مگتو، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس که نسخه‌ای از آن در وب‌سایت دولت این کشور منتشر شده، آمده است که دارایی‌های اعظم سلطانه و مصطفی عیاش به دلیل حمایت مالی خبرگزاری غزه مسدود شده است. ( GAZA NOW ) شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مبادلات مالی با آنها منع شدند. آنها همچنین حق سفر به انگلستان را ندارند و ورود یا عبور آنها به آن کشور ممنوع است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری بریتانیا، این دومین باری است که دولت لندن از سیستم تحریم های داخلی ضد تروریسم این کشور برای هدف قرار دادن افراد مظنون به فعالیت های به اصطلاح تروریستی استفاده می کند.

در این بیانیه آمده است که اقدام امروز بخشی از یک تلاش هماهنگ بین المللی برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، حفاظت از سیستم مالی و جلوگیری از سوء استفاده از اقتصاد بریتانیا است. بریتانیا به همکاری نزدیک با شرکای خود برای ایجاد اختلال در شبکه های مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین ادامه می دهد. این کار همراه با دستیابی به یک راه حل سیاسی بلندمدت است تا اسرائیلی ها و فلسطینی ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

در همین حال، شارلوت ور، معاون وزیر دارایی بریتانیا، مدعی شد: «انگلیس و شرکای آن متعهد به قطع منابع مالی حماس، جهاد اسلامی و سایر حامیان فعالیت‌های تروریستی هستند.» ما هرگز از اقدام علیه کسانی که اقدام می‌کنند دریغ نخواهیم کرد. از یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا و اقتصاد گسترده تر سوء استفاده کرده و امنیت ملی ما را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت فلسطین در 15 اکتبر 2023 عملیات غافلگیرانه ای به نام “طوفان الاقصی” را علیه مواضع رژیم صهیونیستی از غزه (جنوب فلسطین) آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز در 3 دسامبر 1402 به پایان رسید. در 24 نوامبر 2023 یک آتش بس موقت چهار روزه یا توقف تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس برقرار شد.

پس از پایان آتش بس موقت چهار روزه حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی کشورهای میانجی اعلام کردند که بین حماس و تل آویو برای تمدید 48 ساعت آتش بس توافق شده است. حماس همچنین اعلام کرد که با قطر و مصر برای تمدید آتش بس موقت بشردوستانه برای دو روز دیگر بر اساس همان مفاد آتش بس قبلی به توافق رسیده است.

بالاخره صبح جمعه ساعت 10 آذر در 1 دسامبر 2023 آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرانه «طوفان الاقصی»، برای جبران شکست آن و توقف عملیات مقاومت، تمامی گذرگاه های نوار غزه را بسته و این منطقه را بمباران می کند. بر اساس گزارش ها بیش از 32000 فلسطینی شهید و بیش از 74000 نفر دیگر مجروح شدند.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا