اخبار روز

تب جدید هنگام خرید ویلا در شمال ایران

خرید ویلا در شمال با فرا رسیدن فصل تابستان و شدت سفرهای تابستانی رونق می گیرد. با این حال، قیمت ها میزان رونق امسال را تعیین می کند.

به گزارش فردا؛ خرید ویلا در شمال نسبت به سال های قبل از استقبال کمتری برخوردار است. البته در این بین هنوز مناطقی هستند که مشتریان خاص خود را دارند. تا پیش از این بسیاری از مردم استان مازندران را برای خرید ویلا انتخاب می کردند اما چند سالی است که تعدادی از خریداران به سمت استان گیلان نقل مکان می کنند. خرید ویلا در چمستان و نوشهر در مازندران و ماسال و انزلی در گیلان تقاضای بیشتری دارد. ناگفته نماند که برای خرید ویلا همانطور که در برخی از آگهی های فروش مشخص است باید حداقل 1 میلیارد و حداکثر 30 میلیارد بودجه داشته باشید.

خرید ویلا در چمستان

خرید ویلا در چمستان از آنجایی که این شهر فاصله چندانی با تهران و در دل جنگل های هیرکانی ندارد، رونق زیادی دارد. اینها تنها فواید چمستان نیست. چمستان در حدود 15 کیلومتری نور، شهر ساحلی شناخته شده است. در عین حال در نوار ساحلی قرار دارد، اما یک شهر کوهستانی محسوب می شود و به همین دلیل می توان آن را مرکز گردشگری استان مازندران نامید.

خرید ویلا در چمستان نسبت به جاهای دیگر به بودجه زیادی نیاز ندارد. مثلا یکی یکی از ارزان ترین ویلاهای این شهر با متراژ 80 مترمربع به قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان درج شد. یعنی متری 11 میلیون و 538 میلیون تومان. به گفته فروشنده، این ویلا دارای نمای مسطح بوده و از امکانات آن می توان به پارکینگ، انباری و بالکن اشاره کرد. ویلای 85 متری دیگر انباری ندارد اما چون استخر دارد و متراژ آن 160 متر است از طرف فروشنده متری 16 میلیون و 250 تومان درج شده است یعنی باید این کار را انجام دهید. بودجه ای بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون برای خرید این ویلا.

خرید ویلا در چمستان به این ویلاهای ۱ تا ۲ میلیارد تومانی محدود نمی شود و برای خرید ویلاهای لوکس معمولاً باید حدود ۶ تا ۸ میلیارد تومان هزینه کرد. به عنوان مثال قیمت یک ویلای 300 متری در چمستان با امکاناتی مانند استخر تمام فصل و جکوزی هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شد. این بودجه معادل خرید خانه 80 متری در منطقه 5 تهران است.

خرید ویلا در انزلی

خرید ویلا در انزلی بندری زیبا در غرب استان گیلان از دیرباز با استقبال ویژه پایتخت نشینان مواجه شده است. اگر هشت میلیارد بودجه دارید می توانید یک ویلای 124 متری در شهر بندرانزلی خریداری کنید. البته 27 سال از ساخت این ویلا می گذرد و امکانات زیادی ندارد و صاحب آن در آگهی مواردی مانند پارکینگ سرپوشیده، نظارت تصویری و یا فاصله 10 دقیقه ای تا دریا را ذکر کرده است.

خرید ویلا را می توان با بودجه حداقل یک تا چهار میلیاردی در نظر گرفت اما اگر انتظارات بالا باشد قیمت ها نیز تعجب آور است.

اگر قصد خرید ویلایی با متراژ بزرگتر را دارید اما در همان منطقه بودجه دارید می توانید از منطقه غازیان دیدن کنید. فروشنده ویلای 372 متری ساخت 1380 قیمت را هشت میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین کرده است. این ویلا دارای پارکینگ و بالکن و دارای چهار اتاق خواب می باشد. اگر در حال خرید ویلا در انزلی هستید و می خواهید ویلایی نوساز با امکانات بیشتر مانند استخر، سقف تهرانی و کفپوش پارکت با ظاهری مدرن داشته باشید، هشت برابر بودجه قبلی نیاز دارید. به عنوان مثال خرید یک ویلای نوساز 174 متری حدود 16 میلیارد تومان آگهی شده بود.

خرید ویلا در نوشهر

خرید ویلا در نوشهر بر اساس تبلیغات اینترنتی با حداقل بودجه چهار میلیارد تومانی قابل بررسی است. با این حال، اگر انتظارات بالا باشد، قیمت ویلا می تواند به مقادیر شگفت انگیزی برسد. هر کدام از این ویلاها امکانات و ویژگی های خاص خود را دارند. نوشهر از قدیم الایام یکی یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در غرب استان مازندران است. شاید نزدیکی به رشته کوه های البرز و دریای خزر، فاصله کم تا چالوس و نور و همچنین وجود بندر و فرودگاه نقش مهمی در محبوبیت آن داشته باشد و قیمت های بالاتر برای خرید ویلا در این شهر را تعیین کند. .

خرید ویلایی کلنگی با حداقل امکانات رفاهی که 135 متر مربع است نیاز به بودجه ای بالغ بر چهار میلیارد و 400 میلیون تومان دارد. اگر می خواهید ویلایی با متراژ کمتر مثلا 95 متری داشته باشید، در مجموع باید چهار میلیارد و 700 میلیون تومان بپردازید. البته اگر قصد خرید ویلای لوکس در نوشهر را داشته باشید، ارقام بالاتر و شگفت انگیزتری به دست خواهید آورد. به عنوان مثال یک ویلای ساحلی 500 متری در نوشهر متری 60 میلیون تومان تبلیغ می شود و در مجموع برای خرید این ویلای نوساز باید 30 میلیارد تومان بودجه داشت. البته در عین حال این ویلای کاملا مجهز و با چشم انداز عالی متری 60 میلیون تومان تبلیغ می شود و در حال حاضر قیمت هر مترمربع زیر بنا در تهران بالای 80 میلیون تومان است.

خرید ویلا در ماسال

یک ویلای 100 متری با متراژ 300 متر در ماسال استان گیلان به قیمت 14 میلیارد تومان درج شده است. فروشنده برای فروش هر متر از این ویلا 46 میلیون و 666 هزار تومان تعیین کرده است. اگر به توضیحات خرید دقت کنید، طبیعتا هیچ ویژگی خاصی وجود ندارد و همچنین این ویلا فاقد پارکینگ است.

همچنین امکان خرید ویلا در ماسال با بودجه کمتری نیز وجود دارد. به عنوان مثال خرید ویلایی نزدیک دریا به طول 120 متر به شش میلیارد بودجه نیاز دارد. 420 متر زمین، کف حیاط سنگفرش، درختان میوه، نمای سنگی ساختمان و … تنها ویژگی های این ویلا می باشد. فروشنده دیگری ویلای نوساز خود را شش میلیارد و 250 میلیون تومان تبلیغ کرده است.

خرید ویلا در ماسال ممکن است به دلیل نزدیکی به شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان رونق داشته باشد، اما این فقط همین است. یکی این یکی از دلایل محبوبیت این منطقه است. آب و هوای تمیز، فضای بکر و مه آلود، آبشارهای مرتفع و چمنزارهای سرسبز از دیگر دلایل رونق خرید ویلا در ماسال است.

خرید اقساطی ویلا در شمال

خرید اقساطی ویلا در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت ها بسیار رواج پیدا کرده است. این روش بهترین گزینه برای کسانی است که قصد خرید ویلا در شمال را دارند اما نمی توانند هزینه آن را نقدا پرداخت کنند. خرید اقساطی ویلا کم نیست، به عنوان مثال فروش ویلا 270 متری در نوشهر که قیمت آن 14 میلیون تومان تعیین شده است، به صورت اقساطی انجام می شود. در توضیحات این آگهی شرایط اقساط به صورت پیش پرداخت 30 درصد و موجودی در 10 ماه درج شده است.

در سایر مناطق شمال خرید اقساطی ویلا رونق زیادی دارد. نمونه دیگر نشان می دهد فروشنده ای ویلای 170 متری خود در چمستان را که دو میلیارد و 400 میلیون تومان تبلیغ کرده بود به مشتری اقساطی می فروشد. در این آگهی اشاره شده است که نقد و اقساط چندین ماه بدون بهره می ماند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا