اخبار روز

تبلیغات انتخاباتی یاران قالیباف علیه ثبات و شریان/حداد عادل و رئیسی پیام دادند

به گزارش خبرگزاری ریمینو، اگرچه شور و نشاط انتخاباتی در شهر وجود ندارد و چپ و میانه‌روها در مورد اینکه آیا باید تبلیغات انتخاباتی برگزار شود یا نه، تردید دارند، اما در اردوگاه جناح راست جنبش‌های انتخاباتی پرشورتر بود. چند هفته پیش. است.

قالیبافان شروع کردند

اصولگرایان که در انتخابات گذشته تلاش کرده بودند اولین تجمع انتخاباتی خود را با حضور گسترده مردم برگزار کنند تا خط و نشان رقبای خود را بشکنند، روز پنجشنبه در مجمع بیداری نیروهای انقلاب (مبانا) با دبیرکل محمد سعید احدیان، چهره نزدیک به … قالیباف. آنها زیر سقف حرم امام تجمع کردند تا اولین ستاد انتخاباتی اصولگرایان این تشکل سیاسی را در حوالی قالیباف و از همین نقطه آغاز کنند.

در تصویر ثبت شده از این تجمع، قالیباف که پدرخوانده این سازمان محسوب می شود و همچنین حددادال و محسن رضایی حضور داشتند.

به همین نسبت عدم حضور چهره های شاخص از طیف سنت گرایان اصولگرا و پایداری نیز محسوس بود. اگرچه سید رضا تقوی نماینده تهران و از جامعه روحانیت مبارز در این جلسه حضور داشت و حتی سخنرانی کرد، اما حضور وی را می توان به حضور 120 نماینده حاضر در این جلسه انتخاباتی تعبیر کرد نه به عنوان نماینده. از طیف اصولگرا – سنت گرا.

از سوی دیگر جای ابهام و پرسش درباره عدم حضور اصطبل ها وجود نداشت و بررسی رابطه اصطبل ها با قالیباف و یارانش به خوبی نشان از اختلاف عمیق این دو طیف سیاسی دارد. و هر جا که رفاقت و توافق باشد، تأکید بر پیوندهای سیاسی و دادن و گرفتن سهام است، نه اشتراکات سیاسی و فکری.

حدادال نشانه اتحاد فرستاد / چرا تصویر ناقص بود؟

غلامعلی حددادال، رئیس شورای ائتلاف، اولین سخنران بود که پشت تریبون رفت و حول محور «وحدت» سخنرانی کرد. وی با یادآوری ضرورت کار تشکیلاتی، اذعان داشت که از کار ساماندهی سیاسی عقب هستیم و نیازمند تحول هستیم، گفت: کار سیاسی ما نباید فصلی باشد و مربوط به فصل انتخابات باشد که دو سه ماه شعار داریم. شعارهای قبل از انتخابات.» انتخابات را فراموش کنید. اگر عده ای وارد مجلس شوند و دولت تشکیل شود، باید افراد بیشتری در خارج از مجلس و دولت کار کنند تا از آنها حمایت کنند، ما در این زمینه ضعیف هستیم.

وی که پیش از این در کارنامه سیاسی خود ریاست مجلس هفتم را برعهده داشته است، وحدت را امری ضروری دانست و تاکید کرد: من به قرآن و سنت و سخنان رهبری اشاره نمی کنم، بلکه بیان عقل و آن را می خواهم. وجدان همه نیروهای انقلابی که هرکس آن را انکار می کند. آیا شرط پیروزی ما می تواند وحدت باشد؟ این بدیهی است، اما متأسفانه ما اغلب چیزهای بدیهی را انکار می کنیم: ما تجربیات مثبتی داشته ایم که در آن با اتحاد موفق شده ایم و با تفرقه شکست خورده ایم. در انتخابات شورای شهر مشهد شش لیست انتخاباتی از سوی نیروهای انقلاب ارائه شد و با این اتفاق و انشعاب شورا از دست نیروهای انقلاب خارج شد. ما در شورای ائتلاف تلاش می کنیم ظرفی برای وحدت باشیم. برای رسیدن به مدل شورای ائتلاف 20، سال آزمون و خطا در شورای ائتلاف سیاسی است.

حددادال در این قسمت از بیانیه خود برای سایر تشکل های سیاسی دست راستی از جمله دوستان قالیباف سیگنال همکاری داد و تلویحا از مبنا خواست تا این شورا را همراهی کند. وی گفت: وظیفه اصلی شورای ائتلاف دعوت به وحدت است. این شورا متعلق به حزب یا سازمان خاصی نیست. درهای شورای ائتلاف به روی همه نیروهای انقلاب باز است. این شورا متعلق به اسلام گرایان و انقلابی است و به تمام اصول انقلاب وفادار است. ما به وجود احزاب و سازمان های سیاسی در جامعه خود معتقدیم که برخی قوی و برخی ضعیف هستند. لازم است از همه اقدامات مخرب جریان انقلاب خودداری کنیم و وجوه خود را به حساب انقلاب واریز کنیم.

با این حال حددادال در این جلسه به انتقاد از ابراهیم رئیسی پرداخت و با استناد به پیامی از وی به حامیان دولت از جمله پایداری پیام داد که رابطه این دسته از اصولگرایان به رئیسی حتی ته فینال نزدیک است. فهرست

وی خطاب به حاضران در این جلسه گفت: آقای رئیسی خواستار حضور در این جلسه بودند و گفتند که از طرف من به حاضران سلام می کنم. امیدواریم بتوانیم دست در دست هم به اسلام و قرآن و کشور خدمت کنیم.

ارتباط مشکلات اقتصادی و مشارکت

باید تلاش کنیم تا مجلسی انقلابی با مشارکت بالا و مجلسی خوب، مجلسی انقلابی، شایسته و کارآمد و به دور از شعار ایجاد کنیم. این جمله بخشی دیگر از سخنان حدادال بود و پس از آن به مشکلات اقتصادی مردم اذعان کرد و خاطرنشان کرد: مردم در تنگنا هستند، گرانی، تورم و مسکن. اگر در حل این مشکلات موفق باشیم، مشارکت بیشتر خواهد شد.»

حدادعدال در واقع از لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم برای افزایش مشارکت مردم می گوید. این سخنان حداد را می‌توان در راستای هشدارهای ماه‌های اخیر تحلیل‌گران، کارشناسان و تحلیل‌گران اقتصادی و سیاسی، عملکرد دولت رئیس‌جمهور در سال ۱۳۹۶ دانست و آن‌ها بخش اقتصادی را یکی از دلایل اصلی ناامیدی و ناامیدی می‌دانند. ناامید شدن مردم از انتخابات و معتقدند اگر دولت نتیجه مثبت ندهد این اتفاق می افتد. انتخابات به خصوص که مجلس یازدهم در مصوبات اقتصادی و تصمیمات اقتصادی برای جان مردم ناموفق بود.

البته از سوی دیگر، عده‌ای نیز معتقدند که موافقان حکومت‌داری واحد به مشارکت حداکثری اعتقادی ندارند و از پیروزی در انتخابات با حداقل آرا بدشان نمی‌آید و این دیدگاه در میان برخی از دولت‌ها نیز طرفدارانی پیدا می‌کند. در این زمینه نیز تمایل به تغییر افکار و رضایت مردم وجود دارد. آنها نمی خواهند به پای صندوق های رای بروند، به خصوص با ایجاد یک شوک مثبت اقتصادی.

پیام مهم قالی بافی در مورد پایداری؛ سهم خواهی حرام و حرام!

قالیباف همانقدر که حدادال محور اصلی سخنرانی خود را حول محور وحدت قرار داده بود، از خطرات «مشارکت» می گفت. قالیباف در سخنان خود در این گردهمایی ابتدا بر ضرورت حضور در انتخابات تاکید کرد و رسالت این همایش را کارآمدی، همدلی و توان حل مشکلات دانست. وی با این کار تلویحا از عدالت خواهی در انتخابات گذشته پرهیز کرد و تاکید کرد: ما نباید در عدالت خواهی رقابت کنیم و باید دید روشنی داشته باشیم.

وی که در سال های اخیر بارها به حکمرانی جدید اشاره کرده است، بار دیگر از ضرورت تحول در کشور صحبت کرد و تاکید کرد: من مخالف رقابت نیستم و رقابت را یکی از ارکان مشارکت می دانم اما امروز هستیم. برای اتحاد و همدلی جمع شده اند. اشکالی ندارد که در جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم، اما نه اختلاف. ما باید منسجم باشیم.»

قالیباف که دغدغه عدالت خواهی به ویژه عدالت پایداری را دارد، حتی از محکومیت این موضوع فراتر رفت و گفت: ما باید عدالت خواهی را حرام بدانیم. هرکس دغدغه و توان حل مشکل را دارد باید وارد مجلس شود، زیرا کشور نیازمند تحول است.

او حتی تلویحاً مدعی شد که در بستن لیست در یازدهمین دوره انتخابات سراسری فداکاری کرده است. اگر قالیباف قصد شرکت داشته باشد، در دوره قبل ظرفیت بیشتری وجود داشت. ما به جز حل مشکلات مردم نگران چیزی نیستیم.»

آقا محسن کنار پدرخوانده ایستاد

همانقدر که صحبت های حددادال و قالیباف حول محور انتخابات و محورهای وحدت و عدالت بود، سخنرانی محسن رضایی در این گردهمایی حول محور حوادث غزه بود. او با سکوت در قبال مناظره های انتخاباتی، این تصور را تقویت کرد که مانند انتخابات سال 98 در روند انتخاباتی اصولگرایان نقش جدی ایفا نخواهد کرد، اما با این وجود، زمانی که در انتخابات مرزبندی را مشخص خواهد کرد. اساساً بر روی این گروه از بنیادگرایان تمرکز خواهد کرد، نه بر روی اصطبل و شاید بر شریان.

این موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم چند هفته پیش اخباری از تلاش جریان شریان برای جذب او خبر داده بود و تاکید می کرد که «جریان شریان می خواست رضایی را راضی کند در انتخابات شرکت کند و او را در مقابل قالیباف قرار دهد». رئیس مجلس.» تلاشی که با «نه» گفتن رضایی به آنها منجر به از کار افتادن شریان شد.

حضور دولت ها در همایش قالیبافان

در همایشی که انتظار حضور دولت ها نبود، از یک سو عکس نماینده دولت گرفته شد، از سوی دیگر حددادال حامل پیام ابراهیم رئیسی بود و گفت: آقای رئیسی. خواستند در این جلسه شرکت کنند و گفتند: از طرف خودم به حاضران در مجلس سلام می کنم و گفتند که من علاقه مندم در این جلسه انقلابیون شرکت کنم.

اگرچه این پیام را می توان نسبت به پایبندی رئیس جمهور به شورای ائتلاف خوش بینانه تلقی کرد، اما نکته اینجاست که دولت به عنوان مجریه انتخابات باید برای برگزاری انتخابات در چارچوب چهار محور مورد تاکید رهبری، فعالیت های اجرایی را دنبال کند. دور از جنبش های انتخاباتی . اما این حضور علنی معاون رئیس جمهور و پیام رئیس جمهور و علاقه وی به حضور در این همایش، علامت سوال دیگری را درباره نقش دولت در انتخابات ایجاد کرد.

استعلام از شورای نگهبان و وزارت کشور

اما در پایان این همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب با صدور بیانیه ای چندین درخواست از دو دستگاه اجرایی و ناظران انتخابات را به طور همزمان مطرح کرد. در این بیانیه آمده است: از وزارت محترم کشور تقاضا داریم از این حجم بالای ثبت نام برای ایجاد فضای انتخاباتی استفاده و اقدامات لازم را برای شور و نشاط رقابت های انتخاباتی انجام دهد. همچنین از شورای محترم نگهبان تقاضا داریم اکنون که طبق قانون جدید انتخابات فرصت های بیشتری برای بررسی افراد ثبت نام شده وجود دارد، برای بررسی صلاحیت همه افراد ثبت نام شده که چهره شناخته شده نیستند، به طوری که یک فرد به طور مقتضی تصمیم می گیرد به دلیل عدم شناخت کافی از حق رای خود، واجد شرایط نباشد. از ما سلب نخواهد شد و شاهد تایید همه نامزدهای واجد شرایط خواهیم بود.»

در جای دیگر تاکید شده است: از شورای محترم نگهبان نیز تقاضا داریم به صلاحیت نامزدها به ویژه در زمینه های اقتصادی، مالی و سیاسی توجه جدی داشته باشد و در عرصه های سیاسی با دید بازتر ظاهر شود. صلاحیت افراد.”

۲۷۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا