اخبار روز سینما

نمایش‌های تئاتری “تئاتر بی حیوان” و “تاریکی” در تماشاخانه سیمرغ و عمارت ارغوان /جزئیات

نمایش «تئاتر بی حیوان» نوشته ژان میشل ریب با ترجمه شهلا حائری و کارگردانی قاسم عبداللهی از 8 تیرماه در تماشاخانه سیمرغ اجرا می شود.

به گزارش گروه اجرایی، ژانر این اثر کمدی و ساختار آن اپیزودیک است. درون مایه مشترک همه اپیزودها خودخواهی است و نویسنده سعی کرده با نوعی کمدی متمایل به پوچ، اپیزودهای جذاب و احساسی را بر اساس این مضمون خلق کند.

الهه ذوالقدر، طاها جولایی، فریده داداشی، رضا ملازاده، مهدی هاشم آبادی، آراز خلجی، مصطفی اعتدادی، مهدیه محمودیان کرامت، علیرضا تاجیک، عارف صیدلی، امیرحسین محمدیاری و هانیه رمضانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

عوامل دیگر این نمایش عبارتند از:

کارگردانی مرحله اول و دوم: امیرمحمد رشاد و نریمان محبی، منشی صحنه: افسانه خالقی، طراح گریم: هستی باجلان، عکاس: رامین زمین پیما، طراح صحنه، صحنه و لباس و نور: قاسم عبداللهی، روابط عمومی و هماهنگی: الهام طرهانی و امور رسانه و اطلاعات: افشین حیدری.

نمایش «تئاتر بی حیوان» از 8 تا پایان تیر 1402 هر شب ساعت 19:30 در تماشاخانه سیمرغ به نشانی میدان هفتیر، خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شیرودی، خیابان اردلان پلاک ۲۵ بنیاد بیدل دهلوی اجرا می شود.

نمایش “تاریکی” گسترش یافت

نمایش «تاریخخانه» به نویسندگی و کارگردانی حسن حسامی که از 25 خرداد روی صحنه رفته است تا 11 تیرماه به اجرای خود ادامه می دهد.

حامد خسروی، سحر باقرآبادی، مجتبی مجیدی، هدی فلاح، علی نیکیار، شکیلا مدت پور، محسن نوذرپور، ژاله شاکری، فلور فغانی، پژال مرادی لاکه، فاطمه بیات و هلیا عسل از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

حسن حسامی کارگردان این اثر می گوید: این نمایش تصاویری شکسته و گیج کننده از وضعیت انسان با همه بیهودگی اش در دوران معاصر را به نمایش می گذارد و در پایان نمایش گروه به دنبال راه های برون رفت از این وضعیت هستند.

از دیگر بازیگران نمایش تاریکخانه می توان به دستیار کارگردان: بردیا علیزاده، مریم رحیمی; طراح صحنه: پژمان شکیب; مدیر تولید و برنامه ریز: رضا هاشمی; مدیر رسانه و تبلیغات: محسن بیده; گروه موسیقی: سینا بختیار، الهام صائمی، مهدی ممتاز نیا; گریم: فیروز بامسی; کمد لباس: مینا برزن; عکاس: رضا جاویدی، الهه کریمی; منشی صحنه: پریسا صفری، پگاه لطفی نژاد; کارگردانی صحنه: حنانه کلانتری; دستیار صحنه و لباس: نگار معلم و مدیر اجرایی: حمید خسروی خاطرنشان کردند.

برای دیدن این نمایش و رزرو بلیط خود که تا 2 تیر 1402 ساعت 21:15 در عمارت ارغوان روی صحنه خواهد بود، می توانید به سایت تیوال یا گیشه عمارت ارغوان مراجعه کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا