اخبار روز

بی خوابی از علائم کدام بیماری هاست؟

به گزارش مگتو، در حالی که خواب کافی و آرام برای بهبود سلامت کلی توصیه می شود. با این حال، علائم بی خوابی کمتر به عنوان نشانه ای از بیماری یا بیماری در بدن دیده می شود. علائمی که در طول روز رخ می دهد می تواند چیزهای زیادی در مورد کیفیت خواب ما به ما بگوید، مانند سردرد و بالعکس.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: اگر از مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، مشکل در به خواب رفتن و دندان قروچه در هنگام خواب رنج می برید، به احتمال زیاد دچار بیماری هستید که تشخیص داده نشده و درمان نشده است.

عرق شبانه؛ نشانه سرطان؟

به گزارش سان، اگر نیمه‌شب با تعریق از خواب بیدار می‌شوید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که چیزی در درون شما می‌گذرد. الکساندرا زاتارین، متخصص خواب می گوید: عوامل زیادی مانند هورمون ها، داروها، فصل و سن می توانند در ایجاد تعریق شبانه نقش داشته باشند.

به گفته این متخصص، اختلالات خواب اغلب علت تعریق شبانه است. اما چه عوامل دیگری در ایجاد تعریق شبانه نقش دارند؟ داروهایی که می توانند باعث تعریق شبانه شوند عبارتند از داروهای ضد افسردگی، داروهای دیابت، استروئیدها و حتی برخی از داروهای بدون نسخه از جمله ایبوپروفن. علاوه بر این، تغییرات هورمونی نیز می تواند باعث تعریق در زنان شود. این می تواند در دوران قاعدگی، تخمک گذاری و یائسگی رخ دهد.

اما تعریق شبانه مداوم که شما را در شب از خواب بیدار می کند، می تواند ناشی از عوامل بسیار خطرناک تری باشد، مانند انواع خاصی از سرطان، از جمله سرطان کلیه و استخوان. اگر نگران تعریق شبانه هستید، با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر اتاق خواب شما بیش از حد گرم است، مطمئن شوید که دما را بین 15.6 تا 20 درجه سانتیگراد نگه دارید. حتی می‌توانید روی تشک‌ها، ملحفه‌ها، لحاف‌ها و بالش‌های با دمای کنترل‌شده سرمایه‌گذاری کنید.

من برای به خواب رفتن مشکل دارم

الکساندرا زاتارین می گوید: بی خوابی و اختلالات خلقی ارتباط نزدیکی با هم دارند. بی خوابی اغلب نشانه اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب است. اضطراب و استرس باعث افزایش اضطراب می شود و بدن شما را تحریک، بیدار و هوشیار نگه می دارد. ممکن است متوجه شوید که ضربان قلب شما تندتر است، تنفس شما سریع و کم عمق است و ذهن شما بی قرار است. بی قراری و مشکلات خواب نیز می تواند خطر برخی از اختلالات خلقی را افزایش دهد و حتی در ایجاد آنها نقش داشته باشد.

کاهش استرس و اضطرابی که می تواند خواب شما را مختل کند قبل از بدتر شدن مشکل بسیار مهم است. البته برای کاهش استرس و اضطراب، شاید بهتر باشد قبل از خواب تلفن همراه خود را کنار بگذارید یا آن را در اتاق دیگری نگه دارید و فقط صبح ها به آن دسترسی داشته باشید. نکات دیگر شامل نوشتن احساس خود قبل از خواب برای کاهش نگرانی ها و ترس ها و حتی اختصاص دادن زمانی برای یک وعده غذایی خوب است. یکی از دوستان یا اعضای خانواده، به دور از ایمیل ها و پیام های کاری روزانه.

دندان قروچه

دندان قروچه هنگام خواب می تواند دردناک باشد و منجر به درد فک شود. الکساندرا زاترین گفت: اگر به پشت بخوابید (رو به بالا)، ممکن است زبان شما به عقب برگردد و راه هوایی شما مسدود یا محدود شود و کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد. این وضعیت باعث می شود دندان ها به هم ساییده شوند.
شایع ترین علل دندان قروچه استرس، اضطراب، سیگار کشیدن و مشکلات خواب مانند آپنه خواب (شرایطی که در آن تنفس برای مدت کوتاهی، اما اغلب در طول خواب، قطع یا محدود می شود) است. مصرف داروهای ضد افسردگی نیز می تواند باعث دندان قروچه در فرد شود. دندانپزشک شما ممکن است برای جلوگیری از دندان قروچه به شما محافظ دهان بدهد.

سردرد

در حالی که کم‌آبی و پرخوری می‌تواند دلایل اصلی سردرد باشد، الکساندرا زاتارین گفت که کمبود خواب با سردردهای دردناک‌تر حرکت سریع چشم همراه است. نویسندگان یک مطالعه دریافتند که کمبود خواب پروتئین هایی را در بدن افزایش می دهد که به درد مزمن کمک می کند.
این پروتئین ها می توانند توانایی بدن برای مقاومت در برابر درد را کاهش دهند و باعث ایجاد سردردهای میگرنی شوند. در طول خواب، بدن چهار مرحله خواب مختلف را پشت سر می گذارد یکی از آنها REM است. در طول خواب REM، ما نه تنها رویا می بینیم، بلکه احساسات و بینش های جدید روز را نیز پردازش می کنیم و به طور بالقوه رشد مغز را تجربه می کنیم.

افراد به طور متوسط ​​4 تا 6 دوره REM را در طول یک خواب عادی شبانه تجربه می کنند زیرا چرخه خواب سبک و عمیق را به تناوب تغییر می دهند. بنابراین، کم خوابی به طور کلی خواب REM را کاهش می دهد. سردرد همچنین می تواند از علائم آپنه خواب باشد. این وضعیت باعث توقف موقت تنفس در طول شب به دلیل تنگ شدن راه های هوایی می شود. یکی یکی از علائم اصلی آپنه خواب، وقفه در تنفس است که به دنبال آن نفس نفس زدن یا خفگی در هنگام گوش دادن به صحبت های شخص دیگر ایجاد می شود. معمولاً فرد در این شرایط خروپف می کند.

خواب آلودگی و خطر حمله قلبی و سکته مغزی

یکی یکی دیگر از علائم آپنه خواب احساس خواب آلودگی در طول روز است. اگر فکر می کنید به این بیماری مبتلا هستید، مهم است که آن را توسط پزشک مراقبت های اولیه خود بررسی کنید زیرا با چندین بیماری خطرناک مانند حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

برای کاهش خواب آلودگی در طول روز، حفظ یک برنامه خواب ثابت حدود هشت ساعت در شب، حتی در تعطیلات آخر هفته، مهم است. ثبات در اینجا کلید موفقیت است. اگر فقط آخر هفته‌ها خوب بخوابید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در طول روز خسته شوید. همه چیز به ساعت داخلی بستگی دارد که باید به طور منظم تیک بزند تا همه اندام ها و عملکردهای بدن به درستی کار کنند.

هوس شیرینی

کمبود خواب هورمون های تنظیم کننده اشتها را تغییر می دهد، که می تواند مصرف غذاهای پرکالری را افزایش داده و به افزایش وزن کمک کند.
الکساندرا زاتارین گفت، به طور خاص، کمبود خواب منجر به افزایش هورمون تحریک گرسنگی گرلین می شود که منجر به خوردن بیشتر شیرینی ها و غذاهای شیرین می شود.

همچنین سطح هورمون تحریک کننده اشتها لپتین را کاهش می دهد. وقتی خسته هستید، ممکن است وسوسه شوید که به غذاهایی مانند شکر روی بیاورید که به شما انرژی سریع و آسان می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از ما بعد از یک روز طولانی و خسته کننده هوس شیرینی می کنیم.

۴۷۲۳۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا