اخبار روز سینما

بیوگرافی متیو مک کانهی / درباره این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: متیو مک کانهی

متولد: 4 نوامبر 1969 (تگزاس، ایالات متحده آمریکا)

تحصیلات: لیسانس رادیو، تلویزیون و فیلم – دانشگاه تگزاس در آستین

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان، صداپیشه و تهیه کننده

همسر: کامیلا آلوز (2012 تاکنون)

تعداد فرزندان: 3

زندگی شخصی

متیو دیوید مک کانهی در سال 1969 در تگزاس به دنیا آمد. مادرش نویسنده بود و پدرش علاوه بر تولید و فروش خطوط لوله نفت، به عنوان بازیکن فوتبال آمریکایی (راگبی) در لیگ NFL نیز فعالیت می کرد.

متیو در سالهای نوجوانی مدتی به استرالیا رفت و علاوه بر تحصیل، چند ماه به عنوان وکیل دادگستری و چند ماه نیز به عنوان کارمند بانک مشغول به کار شد. پس از بازگشت به آمریکا به دانشگاه تگزاس آستین (UT-Austin) رفت و در سال 1993 با مدرک لیسانس رادیو، تلویزیون و سینما فارغ التحصیل شد.

او ابتدا قصد داشت به دانشکده حقوق برود، اما در نهایت متوجه شد که علاقه ای به وکالت ندارد. به همین دلیل برنامه اش را تغییر داد. او به عنوان یک هنرمند در اوایل دهه نود شروع به کار کرد. او اولین نقش خود را در یک موزیک ویدیو به نام Walkaway Joe دریافت کرد.

وارد سینما و سینما شوید

مک کانهی فعالیت سینمایی خود را با فیلم حیرت زده (1993) آغاز کرد. اولین نقش اصلی موفق او در فیلم زمانی برای کشتن (1996) در انتظار او بود. فیلم علمی تخیلی تماس و درام تاریخی آمیستاد (1997) و اکشن جنگی U-571 (2000) گام های محکمی برای صعود او به سطح برتر هالیوود بودند.

با گذشت زمان و پس از ایفای نقش در مات و مبهوت، شناخته شد و مراحل ترفیع را طی کرد. در دهه های 2000 و 2010 با بازی در فیلم های ژانر کمدی رمانتیک به عنوان یک بازیگر خوش تیپ به شهرت رسید. از آثار او در این دوره می توان به برنامه ریز عروسی (2001)، شکست در اجرا (2006) و پیریت (2008) اشاره کرد.

در سال 2013 در فیلم باشگاه خریداران دالاس، مک‌کانهی نقش ران ودراف، یک گاوچران مبتلا به ایدز را بازی کرد. این نقش مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد.

پس از آن در فیلم گرگ وال استریت نیز بازی کرد و بازی در سریال محبوب True Detective نامزدی امی را برای او به ارمغان آورد. فیلم های بین ستاره ای (2014) و جنتلمن (2019) نیز از دیگر بازی های ماندگار او هستند.

ازدواج و تولد فرزندان.

متیو مک کانهی در سال 2006 با کامیلا آلوز مدل برزیلی آشنا شد. این دو در 25 دسامبر 2011 رسما نامزدی خود را اعلام کردند و در 9 ژوئن 2012 ازدواج کردند. مراسم ازدواج آنها در آستین، جایی که آنها زندگی می کردند، برگزار شد. برگزار شد. این زوج دارای سه فرزند به نام های لوی (پسر، متولد 2008)، ویدا (دختر، متولد 2010) و لیوینگستون (پسر، متولد 2012) هستند.

فعالیت خیریه

متیو مک‌کانهی بنیاد Just Keep Living را تأسیس کرد که هدف آن “کمک به نوجوانان از زندگی سالم و گرفتن تصمیمات درست برای موفقیت در آینده” است. این فعالیت ها باعث کسب این جایزه شد “آگاهی خلاق” اتحاد برای بشریت

دفتر خاطرات

در سال 2020، متیو مک‌کانهی خاطرات خود را با عنوان چراغ سبز منتشر کرد که به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد.

چراغ های سبز

مک کانهی همچنین مدافع زندگی سالم و ورزش بدنی است. او اغلب عشق خود به ورزش و فضای باز را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد و سخنگوی برند تناسب اندام Bowflex بوده است.

در سال های اخیر، مک کانهی نیز به طور فزاینده ای درگیر مسائل اجتماعی و سیاسی شده است. او درباره موضوعات مختلفی از جمله محیط زیست، عدالت نژادی و حقوق رای صحبت کرده و از جامعه ای فراگیرتر و عادلانه تر حمایت کرده است.

دلیل شهرت

مک کانهی علیرغم موفقیت و شهرتش، به خاطر طبیعت زمینی و نگرش مثبتش نسبت به زندگی مشهور است. او اغلب فلسفه خود را در مورد داشتن یک زندگی کامل و شاد به اشتراک می گذارد، که او آن را مجموعه ای از “چراغ های سبز” یا لحظات مثبت توصیف می کند که ما را به جلو سوق می دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا