اخبار روز سینما

بیوگرافی ساعد سهیلی/ از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: ساعد سهیلی

تولد: 30 بهمن 1366 – مشهد، ایران

تحصیلات: لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد

حرفه: بازیگر

همسر: گلوریا هاردی (1391 تاکنون)

فرزندان: هامون و تئو

والدین: سعید سهیلی، مهناز ندزیری

سال فعالیت: 1380 تاکنون

زندگینامه، خاطرات

ساعد سهیلی فرزند ساعد سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام های سارا و صبا دارد که هر سه در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر فعال هستند. او در خانواده ای هنرمند بزرگ شد.

ساعد سهیلی با گلوریا هاردی بازیگر ایرانی-فرانسوی ازدواج کرده است. آنها دو پسر به نام های هامون و تئو دارند.

شناخته شده در مورد این زوج هنرمند در یکی در جشنواره های هنری پاریس اتفاق افتاد. هاردی بازیگر فرانسوی است و در سریال «کیمیا» نیز بازی کرده است.

فرزندان ساعد سهیلی

ازدواج ساعد سهیلی

گلوریا هاردی پس از ازدواج در ایران به کلاس های بازیگری رفت. او و ساعد سهیلی 6 سال اختلاف سنی دارند. با این حال آنها زندگی شاد و عاشقانه ای دارند.

فرزندان ساعد سهیلی

ساعد سهیلی و فرزندانش

ساعد سهیلی کار هنری خود با ایفای نقش کوتاه در این فیلم. شب برهنه (1380) به سرپرستی پدرش آغاز شد. او اولین کار حرفه ای خود را با بازی در یک فیلم تلویزیونی انجام داد. بین ماندن و رفتن (2008) تجربه کرد. استعداد او اولین بار توسط جواد عزتی (به عنوان بازیگر) کشف شد. او همچنین در برخی از کارهای پدرش فیلمبردار پشت صحنه بوده است.

ورود به سینما

کمک کنید پسر سعید سهیلی کارگردان و بازیگر سینما با ایفای نقش کوتاه در این فیلم است. شب برهنه (1380) به سرپرستی پدرش آغاز شد. بازی کردن چند متر مکعب عشق؟ (1391) تندیس طلایی جشنواره خانه فیلم را دریافت کرد و برای چهره دیوانه (2013) و مجموعه فیلم. گشت راهنما وی تاکنون سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

حواشی ساعد سهیلی

در سال 2016، دولت امارات، ساعد سهیلی را از ورود به دبی پس از انتشار فیلم جنجالی لوتاری که به موضوع باندهای قاچاق جنسی در دبی می پرداخت، ممنوع کرد.

این اثر به کارگردانی محمدحسین مهدویان که یکی از معروف ترین فیلم های ایرانی آن زمان بود ساخته شد.

آثار ساعد سهیلی.

ساعد سهیلی در قرعه کشی

موارد دلخواه

  • ساعد سهیلی عاشق موسیقی است اما به دنبال سبک خاصی نیست و آهنگ هایی را دوست دارد که مردم با آن همذات پنداری کنند. این هنرمند به فوتبال نیز علاقه دارد و گاهی اوقات به صورت تفریحی بازی می کند.

در بین بازیگران بازی های ابوالفضل پورعرب را خیلی دوست دارد.

بیوگرافی ساعد سهیلی از دوران کودکی تا شهرت، ازدواج و فرزندان.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا