اخبار روز سینما

زنان، 2 برابر مردان به افسردگی دچار میشوند!

دبیر علمی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران بیماری افسردگی را به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی برجسته کرده و اعلام کرده است که تعداد زنان مبتلایان در کشور ما دو برابر مردان است.

بیماری افسردگی، به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی، به دلیل غم و اندوه مداومی که فرد در آن تجربه می‌کند، باعث از دست دادن علاقه فرد به موارد و داشته‌هایی می‌شود که قبلاً برایش لذت‌بخش بوده‌اند.
برای تشخیص این اختلال، فرد باید بیش از دو هفته با علائم بالینی همراه با اختلال عملکرد در فعالیت‌های روزانه خود دست و پنجه نرم کند.

بیماری خطرناکی که زنان را دو برابر مردان مبتلا می کند!

این روانپزشک متخصص تصریح کرد: نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بی میلی به انجام فعالیت های لذت بخش، پشیمانی، دردهای جسمانی بدون منشا، افکار منفی و حتی خودکشی از جمله علائم افسردگی است. . که پیامدهای جبران ناپذیری بر زندگی فردی و اجتماعی بیمار خواهد داشت که در صورت شیوع زیاد در جامعه می تواند آسیب های بسیار جدی تری به ارگانیسم جامعه وارد کند.

بیماری خطرناکی که زنان را دو برابر مردان مبتلا می کند!

ناظری به این اشاره کرد که بیماری افسردگی در حال حاضر به یکی از مهمترین مشکلات جوامع پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است. آخرین آمار جهانی نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری افسردگی در هر 100 هزار نفر از جمعیت مردان، بیش از 3500 مورد و در جمعیت زنان نزدیک به 5000 مورد است.

ناظری افزود که بر اساس آمارهای کشور، این بیماری در زنان بیشتر از مردان شیوع دارد و به طور دقیق دو برابر بیشتر از مردان است.

بیماری خطرناکی که زنان را دو برابر مردان مبتلا می کند!

بر اساس گزارش انجمن روانپزشکان ایران، این روانپزشک با اشاره به افزایش آمار افسردگی در دهه های اخیر اظهار داشت: در مقایسه استانی، تهران با بیشترین آمار ابتلا در راس استان های کشور قرار دارد. و نسبت به استان های گیلان و یزد نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارند.

بیماری خطرناکی که زنان را دو برابر مردان مبتلا می کند!

در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ مهرماه، سالن شهید غرضی در بیمارستان میلاد تهران میزبان سی‌ و نهمین کنگره روانپزشکان ایران خواهد بود. در این کنگره، ۴ نفر از صاحب نظران حوزه روانپزشکی به عنوان سخنرانان کلیدی شرکت خواهند کرد و همچنین ۲۲ سمپوزیوم علمی با ۱۱۲ سخنرانی، ۶۰ کارگاه علمی، ۱۵ مقاله به صور

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا