اخبار روز

به بازنشستگان کشوری تسهیلات پنج ساله بانکی پرداخت می کنند


به گزارش مانیبان، «جعفر امیرآبادی زاده» اظهار کرد: ادامه سیاست «ادامه خدمت» صندوق بازنشستگی کشوری و بر اساس تفاهم نامه با یکی بانک ها به بازنشستگان وام با بازپرداخت پنج ساله می دهند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران، اظهار داشت: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، این بانک متعهد شده است در سال 1403 با رشد مستمری بگیران و کارکنان صندوق مواجه شود. بیش از 140 درصد نسبت به سال گذشته با نرخ سود 4 درصد سالانه و افزایش اقساط استهلاک از 36 به 60 قسط برای مستمری بگیران این صندوق.

امیرآبادی زاده افزود: این بانک متعهد به ارائه انواع اعتبار با اولویت در ابزارهای زنجیره تامین از جمله کارت های اعتباری مددکاری اجتماعی متصل به اوراق قرضه است. همچنین از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به خرید انواع خدمات و محصولات طرفین قرارداد، تامین مالی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای بازنشستگان و همچنین ارائه خدمات توسط شرکت های تابعه از بانک صادرات اشاره کرد به بازنشستگان .

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه خدمات رفاهی و معیشتی این صندوق ادامه خواهد داشت، یادآور شد: این تفاهم نامه هفته گذشته با بانک صادرات ایران منعقد شد تا در سال 1403 بتوانیم تسهیلات ارائه کنیم. در راستای حمایت از معیشت بازنشستگان عزیز. بهتر ارائه دهید.

لازم به ذکر است بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند. دولت در بودجه امسال بیش از 453 میلیارد تومان برای حمایت از صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته است که 256.5 میلیارد تومان آن به صندوق بازنشستگی کشوری می رسد. همچنین در لایحه دولت 50 هزار میلیارد تومان برای کمک به تناسب حقوق بازنشستگان از سه صندوق ملی لشکری ​​و فولاد به جای مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا