دانستنی ها

بهترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات چیست؟

سوپ سبزیجات یکی یکی از محبوب ترین غذاهای ایران است. برای خوشمزه تر شدن باید سبزی ها را خوب در روغن سرخ کنید. بهتر است بدانید که روغن مخصوص سرخ کردنی نقطه دود بالاتری دارد و در حرارت بالا پایداری بیشتری دارد.

به گزارش عصرترکیه، روغن های گیاهی خوراکی در دمای بالا می سوزند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای سرخ کردن نیستند. پس سبزی گورومه سبزی را در کدام روغن سرخ کنیم؟ در زیر می توانید با بهترین روغن ها برای سرخ کردن سبزیجات آشنا شوید.

سبزیجات کباب به سبک مادربزرگ

عموماً مردم قدیم برای سرخ کردن سبزیجات از شورتنینگ استفاده می کردند و روغن دیگری برای این کار مناسب نمی دانستند. اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که استفاده از این روغن ها مضر است و استفاده از آنها باعث انسداد رگ های خونی می شود.

اگرچه بسیاری از افراد مسن هنوز معتقدند که سبزیجات این غذا باید در روغن جامد سرخ شوند، اما بهترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات، روغن نباتی، روغن نباتی مایع و روغن مخصوص سرخ کردنی است.

تفت دادن سبزیجات به روش اصلی

اگر دوست دارید سبزی قورمه سبزی را تا زمانی که رنگ آن مانند قدیمی ها تیره شود سرخ کنید، بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی برای این کار استفاده کنید. این روغن ها بهترین انتخاب برای سرخ کردن سبزیجات در دمای بالا هستند و پس از سرخ شدن کیفیت خود را از دست نمی دهند.

تفت دادن سبزیجات به روش مدرن

اگر غورمه را با سبزی به روش مدرن تهیه می کنید و به سرخ کردن طولانی مدت سبزیجات اهمیت نمی دهید، بهترین گزینه برای شما روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کنجد است.

این روغن ها به طور کلی سالم تر از روغن های سرخ کردنی هستند، اما نباید برای مدت طولانی و در دمای بالا استفاده شوند و فقط برای سرخ کردن سبزیجات در مدت زمان کوتاه مناسب هستند.

بهترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات

اگر دوست دارید از سبزیجات تفت داده شده با دارچین در غذاهای مختلف استفاده کنید یا فقط قصد دارید سبزیجات را در روغن سرخ کنید، بهترین روغن برای این کار روغن نباتی است. معمولا سرخ کردن سبزی در کمترین زمان ممکن و با حرارت ملایم انجام می شود.

برای سرخ کردن انواع سبزی ها می توانید مقداری روغن زیتون یا روغن کنجد در تابه بریزید و سبزی ها را با حرارت ملایم سرخ کنید. به این ترتیب خواص و ارزش غذایی سبزیجات حفظ می شود و نیازی به استفاده از روغن مخصوص سرخ کردنی نیست.

آیا روغن کنجد برای سرخ کردن سبزیجات مناسب است؟

روغن کنجد طبیعی یک روغن مفید برای سرخ کردن سبزیجات است و قطعاً نباید برای مدت طولانی از آن برای سرخ کردن سبزیجات استفاده کنید.

اگر سبزیجات را با حرارت ملایم و برای مدت محدود تفت می دهید می توانید از مقداری روغن کنجد برای آن استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.

می توانید از روغن کنجد برای سرخ کردن سبزیجات استفاده کنید. این روغن نقطه دود بالاتری دارد و در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارد.

چه روغن هایی برای سرخ کردن سبزیجات مناسب است؟

روغن سرخ کردنی روغنی است با نقطه دود بالا و مقاومت بالایی در برابر حرارت. روغن های مخصوص سرخ کردنی انواع مختلفی دارند و برای سرخ کردن سبزیجات بهتر است از روغن های بدون نخل استفاده کنید.

در زیر لیستی از روغن های مناسب برای سرخ کردن آورده شده است:

روغن کلزا با نقطه دود 225 درجه سانتیگراد

روغن کنجد برای سرخ کردن با نقطه دود 210 درجه سانتیگراد

روغن آفتابگردان با نقطه دود 252 درجه سانتیگراد

روغن نارگیل با نقطه دود 180 درجه سانتیگراد

روغن زیتون تصفیه شده با نقطه دود 210 درجه سانتیگراد

سالم ترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات، روغن نباتی مانند روغن زیتون است، اما تنها زمانی می توانید از این روغن ها استفاده کنید که می خواهید سبزیجات را سرخ کنید. برای سرخ کردن سبزیجات به مدت طولانی و روی حرارت، بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا