اخبار روز

بهبود سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از محصول تکنولوژی ایرانی در منزل

فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه پوشیدنی شده اند که با بهبود گردش خون در ضایعه و داشتن مکانیزم تحریک الکتریکی، روند بهبود زخم پای دیابتی را به طور موثری تسریع می کند.

جلال ردادی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، در تشریح مکانیسم عملکرد این دستگاه الکتریکی گفت: این سیستم بهبود گردش خون، یک دستگاه الکتریکی قابل حمل است که برای تحریک الکتریکی عضلات و برای منزل طراحی شده است. استفاده کنید .

وی با بیان اینکه این دستگاه یک تحریک الکتریکی را از طریق چهار پد متصل به پوست به گروهی از ماهیچه های زیرین منتقل می کند، افزود: این تحریک الکتریکی منحصر به فرد در یک موج پریستالتیک از عضلات دیستال به پروگزیمال منتشر می شود و باعث فشرده شدن وریدها می شود. بهبود گردش خون و در نتیجه افزایش (جریان خون) در ناحیه پروگزیمال و دیستال، اکسیژن را از خون خارج کرده و خون را با اکسیژن تامین می کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از وظایف این دستگاه الکتریکی بهبود خون رسانی به سایر اندام ها (به جز زخم پای دیابتی) است، ادامه داد: با این مکانیسم خون اکسیژن دار به اندام ها باز می گردد و گردش خون را بهبود می بخشد. در بیماران مبتلا به دیابت کاهش جریان خون در شریان ها و سیاهرگ ها و نواحی آتروفیک (بافت عضلانی تحلیل رفته)، افزایش پارستزی (گزگز و انقباض اندام ها).

ردادی بیان کرد: این دستگاه دارای سه حالت کار بر اساس مشکلات نوروپاتی شریانی، وریدی و محیطی است. پس از تشخیص مشکل بیمار توسط پزشک متخصص، فرد برای تسریع در درمان از دستگاه استفاده می کند و خاطرنشان می کند که این وسیله کمکی است که باید روزانه در کنار سایر اقدامات درمانی برای تسریع روند بهبودی بیمار استفاده شود.

وی افزود: به عنوان مثال استفاده از دستگاه ما در زخم پای دیابتی روند بهبود زخم را به نصف زمان عادی کوتاه می کند و استفاده از این دستگاه باعث افزایش جریان خون (پرفیوژن) در محل زخم و تسریع در بهبودی می شود.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به محدود بودن تعداد این دستگاه ها با مکانیسم عملکردی تحریک الکتریکی در دنیا، تصریح کرد: اکثر دستگاه ها باعث بهبود خون می شوند. گردش خون دارای مکانیزم مکانیکی است، بنابراین دستگاه بسته است. کاف دور ساق کاف را باد کرده و باز می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

ردادی با بیان اینکه در حال حاضر تنها یک دستگاه آمریکایی با مکانیزم تحریک الکتریکی که باعث بهبود گردش خون در ساق پا می شود، در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد، گفت: دستگاه تولیدی ما تمامی عملکردها و مشخصات این دستگاه را دارد و مجهز به فناوری ارزان قیمت است. “دستگاه چه عملکردهایی را اجرا کرده است. علاوه بر این، با استفاده از پدهای جداشدنی از کابل، دستگاه از نظر هزینه نسبت به بیمار در هنگام تعویض مواد مصرفی برتری دارد.

قیمت دستگاه ساخت ایران یک چهارم نمونه خارجی است

وی درباره مقایسه قیمت نیز گفت: قیمت دستگاه ما یک چهارم نمونه خارجی است. دستگاه ما از نظر خدمات رسانی به مشتریان و تامین مواد مصرفی نیز کاملا برتر بوده و شرکت قادر به تهیه تمامی اقلام مورد نیاز این دستگاه می باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه ما به دلیل ماهیت خود نیاز به استفاده طولانی مدت توسط بیمار دارد، افزود: باتری دستگاه یکی یکی از مواردی است که به مرور زمان آسیب می بیند. با توجه به این بحث و هزینه بالای تعویض باتری، این شرکت این محصول را برای کار با باتری کتاب طراحی کرد. برای این منظور، جریان مصرفی برای تولید ولتاژ تحریک به درستی مدیریت می شود.

به گزارش ایسنا دیابت یکی این بیماری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر کشور است که بر اساس اعلام دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 11 درصد از جمعیت بالای 25 سال را درگیر کرده است.

زخم پای دیابتی یکی یکی از عوارض شناخته شده این بیماری این است که به گفته پژوهشکده علوم غدد و متابولیک، تقریباً از هر چهار نفر یک نفر به این عارضه مبتلا است.

بحث در مورد درمان های مقرون به صرفه با حداقل عوارض جانبی برای بیمار در صنعت تجهیزات پزشکی بسیار مهم است. در این پروژه اهداف متعددی از جمله درمان از راه دور بیمار و کاهش نیاز به حضور در محیط بالینی، کاهش هزینه سیستم درمانی با تسریع روند بهبود زخم و تسکین و درمان درد پای دیابتی ناشی از آن وجود دارد. توسط آن و عوارض آن (گرفتگی عضلات پا، بی خوابی و …) و کاهش هزینه های انجام شده با مراجعه بیمار به صنعت بیمه.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا