اخبار روز

بن سلمان مشغول ساخت یک شهر ساحلی مصنوعی در جده است!/ عکس

شرکت توسعه املاک و مستغلات ROSHN گفت: ” پروژه جدیدی را با حمایت صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) عربستان سعودی شامل احداث یک کانال مصنوعی به طول ۱۱.۶۸ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر آغاز خواهد کرد.

تینا مزدکی_ بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت توسعه املاک و مستغلات ROSHN، پروژه توسعه جدید با بودجه صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) عربستان سعودی دارای یک کانال مصنوعی به طول 11 کیلومتر و عرض 100 متر است.

بزرگترین تامین کننده نفت جهان، عربستان سعودی در حال آماده شدن برای نظم جهانی جدیدی است که در آن سوخت های فسیلی دیگر قدرت اقتصاد این کشور را نخواهد داشت. این کشور پروژه های بلندپروازانه ای مانند NEOM و LINE را انجام داده است که با استانداردهای طراحی ساختمان امروزی مطابقت ندارد.

این کشور در حال ساخت اولین کانال خود برای پروژه توسعه املاک و مستغلات است. این کانال تقریباً 11 کیلومتر طول دارد و با گسترش رودخانه ابهور ساخته شده است. با این حال، این سازه نه تنها در خدمت اهداف زیبایی شناختی است، بلکه قابل کشتیرانی خواهد بود و خانه ها و جوامع را در منطقه به هم متصل می کند.

ساخت این شهر ساحلی به نام MARAFY در منطقه شمالی جده انجام خواهد شد. از آنجایی که امکانات بندری در این مناطق وجود نداشت، ابتدا باید به صورت مصنوعی ایجاد می شد.

بن سلمان مشغول ساخت یک شهر ساحلی مصنوعی در جده است!/ عکس

پس از تکمیل، پروژه MARAFY خانه حدود 130000 نفر خواهد بود. با این حال، پخش کننده MARAFY قصد دارد با ارائه مناطق ساحلی به عنوان مکان های تفریحی و سرگرمی و توسعه املاک و مستغلات در این مناطق، خود را در رده شهرهای بزرگ مانند شیکاگو، استکهلم، هامبورگ و لندن قرار دهد.

پروژه MARAFY شامل چندین منطقه است که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند و برای بازتاب میراث فرهنگی و معماری منطقه طراحی شده اند. نواحی و شهر جده توسط یک سیستم حمل و نقل چندوجهی که شامل اتوبوس، تاکسی آبی، ایستگاه مترو و کانال است به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز متصل می شوند.

دیوید گروور، مدیر عامل شرکت Roshn Group در بیانیه مطبوعاتی گفت:  “MARAFY یک پروژه تحول برانگیز در بخش توسعه املاک و مستغلات خواهد بود، که پرچم توسعه را در منطقه بالا می‌برد، کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و تأثیر زیادی در جده ایجاد می‌کند. این یکی از پروژه‌های نمادینی است که جده را در نقشه مقصدی در سطح جهانی قرار می‌دهد و جامعه‌ای پر جنب و جوش و اقتصادی پر رونق ایجاد می‌کند.

عربستان سعودی امیدوار است که مقاصد مسافرتی معروفش، بازدیدکنندگان و ساکنان را از سراسر جهان جذب کند. این کشور با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی خود به قطب اقتصادی جهانی تبدیل شده است.

منبع سایت تکنیک جالب

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا