اخبار روز

حضور کشتی گیران روسی در مسابقات در مسابقات در جهانی! + جزئیات

حذف کشتی گیران روسی از مسابقات جهانی سر و صدای زیادی به پا کرده است. این اقدام بسیار نسنجیده بوده است زیرا این اتفاق فرقی به حال پوتین نخواهد داشت. همچننین نوازندگان روسی ارکسترهای غرب نیز اخراج شده اند

به گزارش پی ام آپ به نقل از عصر ایران، جمشید گیل: امروز مسابقات جهانی کشتی آغاز می شود و خوشبختانه فدراسیون جهانی کشتی کوتاه آمده است و به کشتی گیران روسیه اجازه می دهد در مسابقات جهانی امسال شرکت کنند. هر موفقیتی که آنها به دست آورند، مسلماً یک “موفقیت فردی” خواهد بود و به “تیم روسیه” نسبت داده نمی شود، اگرچه در نهایت برای “کشتی روسیه” یک موفقیت خواهد بود.

در واقع، فدراسیون جهانی کشتی به «کشتی گیران روسی» اجازه داد تا در مسابقات جهانی بلگراد شرکت کنند، نه به «تیم کشتی روسیه». اما این انعطاف پذیری برای “تاریخ کشتی” نیز مهم است زیرا امکان شرکت عبدالرشید سعدالله‌اف بهترین کشتی گیر حال حاضر جهان را در بلگراد امکان پذیر کرده است.

در سال 2022، حدود ده روز پس از حمله روسیه به اوکراین، فدراسیون جهانی کشتی تحت تأثیر جو حاکم بر جهان، شرکت کشتی گیران این کشور در مسابقات جهانی 2022 را با برای تحریم ها و مجازات دولت روسیه ممنوع کرد.

اما واقعیت این است که حذف کشتی گیران روسی، مانند حذف آهنگسازان روسی از ارکسترهای جهان غرب، اقدامی نابخردانه بود. زمانی پوتین تلاش می کند شرق اوکراین را ببلعد، برایش فرقی نمی کند سعدالله‌اف در تاریخ کشتی کجا بایستد.

کنش سیاسی مستلزم واکنش سیاسی است، اما ارتجاع سیاسی با سیاست زدگی متفاوت است. سیاست زدگی یعنی گسترش میدان سیاست; به گونه ای که همه عرصه ها سیاسی شود. در واقع یک منطق توتالیتر در سیاست وجود دارد; زیرا توتالیتاریسم همه عرصه ها را نیز سیاسی می کند.

در هر صورت، فدراسیون جهانی کشتی سال گذشته تشخیص داد که پوتین هیچ خلقی ندارد و احتمالاً جنگ در اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. به همین دلیل به فکر چاره افتاد تا کیفیت مسابقات جهانی کشتی به دلیل غیبت کشتی گیران روسی کاهش پیدا نکند.

عبدالرشید سعدالله‌اف در رقابت های کسب عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ 7 مدال طلا کسب کرد. 2 مدال طلای المپیک و 5 مدال طلای جهانی به دست آورد. او در سال 2017 وزن خود را از 86 کیلوگرم به 97 کیلوگرم رساند و در اولین سال حضور در آن وزن از کسب مدال طلا بازماند و به نقره بسنده کرد.

او در سال 2022 از حضور در مسابقات جهانی محروم شد و با این حساب سعدالله اف از سال 2014 تاکنون دو مدال طلای جهان را از دست داده است. البته، اگر فرض کنیم که او سال گذشته می توانست طلا بگیرد، این یک فرض محتمل است.

اگر این دو مدال طلا از پای سعدالله اف محو نمی شد، او امسال برای دهمین طلای خود می جنگید و اگر موفق می شد از نظر تعداد مدال طلا در کنار الکساندر مدوید قرار می گرفت و احتمالاً سال آینده در بازی های المپیک یازدهمین طلای خود را می گرفت و پر افتخار ترین کشتی گیر آزاد می شد.

اما در شرایط فعلی سعدالله اف باید امسال برای طلای هشتم بجنگد و سال آینده اگر جلوی حضور ورزشکاران روس در المپیک را نگیرند به فکر کسب طلای نهم خواهد بود.

با این حال، سعدالله اف در المپیک سال آینده تنها 28 سال سن خواهد داشت. یعنی پیش بینی می شود چهار سال دیگر بتواند به سطح اول کشتی جهان برسد و المپیک 2028 آخرین توقف او در دنیای کشتی باشد.

اما اینها همه احتمالاتی هستند که هر کدام را می توان نقض کرد. سعدالله امسال با فاصله کمی به تیم ملی روسیه راه یافت. علیخان جبرئیل‌اف  3 بر 2 شکست خورد و جواز حضور در تیم ملی و مسابقات جهانی را کسب کرد. احتمال اینکه او در چهار سال بتواند رقبای داخلی و خارجی را شکست دهد زیاد نیست، اما احتمال دارد هر سال کمتر از سال قبل باشد.

الکساندر مدوید

بلگراد با تانک روسی جذاب تر می شود

در هر صورت به نظر می رسد در صورتی که ورزشکاران روس از حضور در المپیک 2024 محروم نشوند، سعدالله اف در پایان وقت خود می تواند روی تشک کشتی شرکت کند. الکساندر مدود را پشت سر بگذارد یا حداقل هم ردیف او شود. مدوید 9 مدال طلای جهان، 3 مدال طلای المپیک و همچنین یک نقره جهانی و یک برنز کسب کرده است.

اما برای اینکه سعدالله اف به معتبرترین کشتی گیر در کشتی مردان تبدیل شود، باید این کار را انجام دهد. کارلین آن را هم بگذارید. اگر امسال و چهار سال آینده طلا بگیرد، مانند کارلین 12 طلا و یک نقره خواهد داشت. اما نقره کارلین نقره المپیک (2000) و نقره سعداللهوف نقره جهان (2017) است. بنابراین سبقت گرفتن از کارلین به این معنی است که سعداللهف از امسال تا پایان المپیک 2028 فقط باید طلا بگیرد.

کارلین اولین طلای خود را در 21 سالگی (المپیک 1988) به دست آورد، اما سعدالله اوف اولین طلای خود را در 18 سالگی (مسابقات جهانی 2014) به دست آورد. او زودتر از کارلین به قله رسید و این باعث می شود شانس او ​​برای رسیدن به کارلین اما پیشی گرفتن از “اسکندر بزرگ” قابل توجه باشد.

الکساندر کارلین

بلگراد با تانک روسی جذاب تر می شود

آیا «تانک روس» می‌تواند در تاریخ کشتی از «کینگ‌کنگ روس» بالاتر باشد؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به عملکرد سعدالله اف در مسابقات جهانی امسال بستگی دارد. اگر در بلگراد طلا نگیرد، بعید است به مدود برسد. کارلین جای خودش را دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا