اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری در سال 2034/برنامه فضایی جاه طلبانه امارات متحده عربی؛

حدود یک دهه دیگر، امارات متحده عربی از یک سیارک سنگ قرمز کمیاب بازدید خواهد کرد که ممکن است سنگ‌های سازنده حیات را در خود جای دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کاوشگر کشور در سال 2034 روی این سیارک که بین مریخ و مشتری قرار دارد فرود خواهد آمد.

در اکتبر 2021، امارات متحده عربی برنامه بلندپروازانه ای را برای سفر به کمربند سیارک ها تا سال 2028 اعلام کرد. امروز، این کشور اطلاعات بیشتری در مورد این ماموریت منتشر کرده است که به اختصار “کمربند سیارکی اماراتی” یا به اختصار EMA نامیده می شود.

فضاپیمای این ماموریت MBR Explorer نامیده می شود و به نام شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی نامگذاری شده است. این فضاپیما می خواهد در سال 2030 به اولین سیارک هدف برسد و سپس مسیری مداری را برای عبور از چندین سیاره طی می کند و از گرانش خود برای افزایش سرعت خود استفاده می کند.

امارات تا یک دهه دیگر به سیارک Eustitia خواهد رفت

پس از عبور از شش سیارک، ماموریت EMA در سال 2034 با یک فرودگر کوچک حاوی MBR Explorer بر روی سیارک Eustitia فرود خواهد آمد. این سیارک ممکن است دارای مولکول های آلی در سطح خود باشد. این مولکول ها بلوک های سازنده مولکول های پیچیده هستند که می توانند زندگی را در موقعیت مناسب ایجاد کنند.

دانشمندان عموماً به دنبال آب و مواد آلی در سراسر منظومه شمسی هستند. بنابراین، مطالعه Eustathia که احتمالاً در نزدیکی سیاره ما شکل گرفته و سپس به موقعیت فعلی خود در کمربند سیارکی منتقل شده است، می تواند بسیار مهم باشد.

این ماموریت همچنین شامل عبور از سیارک ها (10254)، Westwald (623)، Chimaera (13294) Rockbox، (88055) 2000 VA28، (23871) 1998 RC76 و (59980) 1999 SG6 خواهد بود. آژانس فضایی امارات می‌گوید که عبور از کنار این سیارک‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انواع مختلف سیارک‌ها را با ترکیب‌های متفاوت ببینند.

قطر سیارک‌های اوستیتیا و کیمرا حدود 50 کیلومتر است، اما بقیه این سنگ‌ها کمتر از 10 کیلومتر قطر دارند. ماموریت EMA این سیارک ها را با چهار ابزار مطالعه خواهد کرد: یک دوربین با وضوح بالا، یک دوربین مادون قرمز حرارتی، یک طیف سنج با طول موج متوسط ​​و یک طیف سنج مادون قرمز.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان برنامه فضایی جاه طلبانه امارات متحده عربی؛ فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری در سال 2034

که در تاریخ 2023-05-29 21:11:38 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا