اخبار روز سینما

بررسی میزان فروش سینما در ماه دوم 1403 موفق باشید اردیبهشت ماه به “مست عشق”

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی پنجام اردیبهشت ماه به صفحه نمایش رفت و یکبار برای همیشه تمام معادلات باکس آفیس این ماه را خراب کرد. این فیلم به سرعت از پرفروش ترین فیلم های اکران بهار خارج شد و به صدر جدول فروش هفتگی تئاتر صعود کرد. استقبال از «مست عشق» آنقدر زیاد بود که تا پایان اردیبهشت ماه ماه توانست بیش از مجموع فروش سه فیلم «تمساح خونین»، «سال گربه» و «بی تن» بفروشد..

به گزارش بازتاب آنلاین، سینماهای ایران در اردیبهشت ماه 180 میلیارد تومان فروختند و در این ماه 3 میلیون و 380 هزار نفر برای تماشای فیلم در سینما بلیت خریدند.

مقام اول مست از عشق

صحنه ای از فیلم «مست عشق» که در ماه آوریل در صدر جدول گیشه قرار گرفت

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی از پنجم اردیبهشت ماه تا پایان این ماه 86 میلیارد تومان فروخت و 1.5 میلیون بیننده را روانه سینماها کرد. مجموع فروش سه فیلم «تمساح خونین»، «سال گربه» و «بی تن» که در خانه دوم تا چهارم جدول فروش ماهانه قرار دارند. اردیبهشت ماه 80 میلیارد پلان دارد و «مست عشق» حتی از مجموع فروش این سه فیلم هم پیشی گرفته است. این فیلم در رتبه دوم فهرست فروش سینما در سال 1403 قرار دارد.

کروکودیل خونی رتبه دوم

باجه بلیط فروشی
سعید آقاخانی در نمایی از فیلم تمساح خونین

“تمساح خون” که از زمان انتشار آن از وسط اسفند تا اوایل اردیبهشت ماه این فیلم در اکران بهار، در ماه، به عنوان پرفروش ترین فیلم در سینماها معرفی شد اردیبهشت ماه و با ورود «مست عشق» موفق به فروش 36 میلیارد و 670 هزار نفر برای دیدن آن شد. این فیلم با ۱۴۶ میلیارد برداشت، در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سینماها در سال ۱۴۰۳ است.

رتبه سوم سال گربه

باجه بلیط فروشی
سارا بهرام افشاری و بهرام افشاری در نمایی از فیلم سال گربه

«سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی زاده ۲۲ فروردین این فیلم در حالی اکران شد که «تمساح خونین» توانست جایگاه ویژه ای به عنوان پرفروش ترین فیلم سینماها به دست بیاورد و به انتخاب اول دوستداران کمدی تبدیل شود. ورود «سال گربه» با استقبال خوبی مواجه شد. این فیلم خیلی زود جای خود را در خانه دوم فهرست فروش هفتگی پیدا کرد و به رقیب اصلی «تمساح خونین» تبدیل شد. با این حال پس از اکران فیلم «مست عشق» استقبال از «سال گربه» نیز تحت الشعاع قرار گرفت. این فیلم در ماه. اردیبهشت ماه 30 میلیارد تومان فروخت و 600 هزار نفر آن را در سینما دیدند. «سال گربه» در مجموع 48 میلیارد تومان فروش داشته و در سال 1403 پس از «تمساح خونین» و «مست عشق» در رتبه سوم فروش قرار گرفته است.

رتبه چهارم بدون بدن

باجه بلیط فروشی
الناز شاکردوست در نمایی از فیلم بی تن

«بی بادی» به کارگردانی مرتضی علیزاده در ماه اردیبهشت ماه حدود 15 میلیارد تومبا فروخت. طبیعتا استقبال ویژه مردم از «مست عشق» نیز بر فروش «بدن بد» تأثیر گذاشت زیرا مردمی که قصد داشتند برای دیدن یک فیلم غیر کمدی به سینما بروند، «مست عشق» اولین انتخابشان بود. با این حال، 270000 بیننده آن را در این ماه تماشا کردند. «بی بدان» راهی سینماها شد و این فیلم در رتبه چهارم جدول فروش این ماه قرار گرفت. “بی بدن” به طور کلی از اولین نمایش آن در 23th اسفند تاکنون 41 میلیارد تومبا فروخته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا