اخبار روز سینما

بررسی فروش سینما در هفته گذشته!/فسیل همچنان در صدر جدول!/جزئیات

«نارگیل ۲» پس از دو کمدی «فسیل» و «شهر هرت» با فروش ۲ میلیارد تومانی پرفروش ترین فیلم هفته گذشته بود.

به گزارش پی ام آپ، در هفته گذشته سینماهای ایران حدود 17 میلیارد فروختند 400هزار نفر برای تماشای فیلم‌ها به سینما رفتند. در این بین سه کمدی «فسیل»، «شهر هرت» و «نارگیل2» بیشترین میزان فروش را داشتند.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی با فروش 6 میلیارد تومانی و 145 هزار بیننده همچنان در رتبه اول فروش هفتگی و «شهرهرت» با فروش حدود 5 میلیارد تومان و 113 هزار بیننده در رتبه دوم قرار گرفتند.

بلافاصله پس از این دو فیلم، «نارگیل ۲» به عنوان فیلمی متعلق به سینمای کودک و نوجوان قرار گرفت. نارگیل در یک هفته اخیر 51 هزار بلیت فروخت و 2 میلیارد تومان فروش کرد. این فیلم از 18 مرداد اکران شده و در این مدت 3 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته است.

«بی مادر» ساخته مرتضی فاطمی هفته گذشته 1200 میلیون تومان فروخت و در رتبه چهارم فروش قرار گرفت. مخاطبان این فیلم ۲۸ هزار نفر بودند. این فیلم از 18 مرداد تا به حال 2 میلیارد و 400 میلیون تومان فروخته است.

خانه پنجم جدول فروش هفتگی را «آخرین تولد» با 900 میلیون تومان فروش برگزار کرد. این فیلم حدود 20هزار بلیت فروخت. «آخرین تولد» هم 18 مرداد اکران شد و درحال حاضر فروش کل آن به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است.

«پس از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی هفته گذشته افتتاح شد و در این هفته حدود 4000 بلیت فروخت. میزان کل فروش آن به 184 میلیون تومان رسید. این فیلم به همراه «دست‌انداز» کمال تبریزی میزان فروش تقریبا یکسانی را در هفته اخیر تجربه کردند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا