دانستنی ها

بررسی تاثیر غذای سالم بر سلامت روان! / بیماری های روانی خود را با تغذیه درمان کنید!

طبق تحقیقات صورت گرفته غذای مصرفی افراد تاثیر زیادی بر حالت های روحی و روانی ان ها دارد. با دوری کردن از مصرف غذاهای سرخ شده و رو آوردن به سبزیجات و میوه می توان بسیاری از مشکلاتی روان تنی را حل کرد. در ادامه جزئیات بیشتری از یک تحقیق صورت گرفته در این حوزه را بررسی می کنیم.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سالم بدون در نظر گرفتن سن و پیشینه با سلامت روانی همراه است.

افرادی که از غذاهای ناسالم مانند غذاهای سرخ شده و فرآوری شده اجتناب می کنند، علائم کمتری از ناراحتی روانی دارند. داده ها نشان می دهد که از هر 10 نفر در ایالات متحده تنها 1 نفر به میزان توصیه شده میوه و سبزیجات می خورند.

مصرف روزانه توصیه شده در ایالات متحده یک و نیم تا دو فنجان میوه و دو تا سه فنجان سبزیجات است. در مقابل، تغذیه نامناسب با سلامت روانی ضعیف مرتبط است. اعتقاد بر این است که شکر و غلات فرآوری شده یکی از مقصران اصلی آن هستند.

دکتر جیم ای. بانتا، محقق ارشد این تحقیق، گفت که این و سایر مطالعات مشابه می تواند پیامدهای بزرگی برای درمان های طب رفتاری داشته باشد. از آنجایی که انتخاب های غذایی سالم می تواند به سلامت روان کمک کند، ممکن است زمان بررسی نقش رژیم غذایی در سلامت روان فرا رسیده باشد.

قبل از اینکه بتوانیم به طور قطعی به آن پاسخ دهیم، به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما به نظر می‌رسد شواهد به این جهت اشاره می‌کنند. این مطالعه شامل داده های جمع آوری شده بیش از 10 سال از بیش از 240000 نفر در کالیفرنیا بود. نتایج نشان داد که 13 درصد افراد دچار پریشانی روانی متوسط ​​و 4 درصد پریشانی روانی شدید را تجربه کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که شواهد بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه سیاست های عمومی و عملکرد بالینی باید به طور واضح تری بهبود کیفیت رژیم غذایی در میان افرادی که با سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند، هدف قرار دهد. مداخلات غذایی برای افراد مبتلا به بیماری روانی باید به طور خاص جوانان، افراد با تحصیلات کمتر از 12 سال و افراد چاق را هدف قرار دهد.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که هر چه افراد میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند، وضعیت روانی آنها بهتر است. خوردن تنها یک وعده میوه و سبزی اضافی در روز برای بهبود سلامت روان کافی است و تنها یک وعده نیز همان تاثیر مثبتی را دارد که پیاده روی هشت روز اضافی در ماه انجام می دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا