اخبار روز

برخی از قربانیان شکنجه شده و در غزه زنده به گور شدند

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) اعلام کردند اجساد کشف شده در غزه نشان می دهد که قربانیان شکنجه شده و زنده به گور شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی ساما نیوز، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه گورهای دسته جمعی کشف شده در غزه تکان دهنده است، اعلام کردند اجساد کشف شده در غزه ثابت می کند که برخی از قربانیان این منطقه شکنجه شده و سپس زنده به گور شده اند.

این کارشناسان همچنین تشکل علیه فلسطینی ها در غزه را که قربانیان آن عمدتا کودکان و زنان بودند محکوم کردند و اعلام کردند: بر اساس برخی گزارش های سازمان ملل، ارتش اسرائیل زنان و دختران را ربوده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اینکه تعداد آوارگان در نوار غزه به حدود 1.7 میلیون نفر رسیده است، تاکید کردند که پیش بینی می شود حدود 1.1 میلیون نفر در غزه با سطح بالایی از ناامنی غذایی مواجه شوند.

هفته گذشته وزارت اوقاف و امور مذهبی نوار غزه، مثله کردن اجساد شهدا و هتک حرمت به اموات را یک جنایت دینی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: از آغاز جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم نوار غزه تمامی اماکن مقدس را ویران کرد و مرتکب جنایاتی شد که در تاریخ سابقه نداشته است. متأسفانه این جنایات با گزارش های جهانی، حمایت آشکار آمریکا و سکوت شرم آور همه سازمان های بین المللی که فلسفه وجودی خود را از دست داده اند، همراه شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: برجسته‌ترین این جنایات، مثله کردن پیکر صدها شهید پس از شهادت به شیوه‌های شرم‌آور از جمله بریدن سر، دست‌ها، پاها و شکم‌ها، درآوردن لباس و نگهداری اجساد است. شهدای برهنه نیز به صورت دسته جمعی تیرباران شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است: نظامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از چاقو اعضای بدن را از اجساد جدا می کردند و سپس اجساد شهدا را به طرز تحقیر آمیزی با کمک بولدوزرهایی که اجساد را پاره می کند به داخل چاله بزرگی انداختند. و سپس آنها را در بالای پوشیده از زباله انداخت. مانند آنچه در مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه و در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه رخ داد و آمار و تصاویر وحشتناک از این موضوع. هر روز آشکار می شوند.

وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه در بیانیه خود آورده است: «علاوه بر این جنایات، هتک حرمت مردگان در گورستان ها با شکافتن قبور با بولدوزرهای بزرگ و نگهداری اجساد در خارج از قبرها برای غذا دادن به حیوانات است». شکل دیگری هستند به دلیل وحشیگری رژیم صهیونیستی هیچ حس انسانیتی ندارد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: برای پایان دادن به اختلاف، تصریح می کنیم تا همه طرف ها احساس مسئولیت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا