دانستنی ها

برای سبک خوابیدن خود به چند بالش نیاز دارید؟

اکثر مردم تمایل دارند از دو بالش در شب استفاده کنند. با این حال، کارشناسان معتقدند خوابیدن با بالش کافی است. هدف اصلی بالش این است که سر شما را کمی بالا نگه دارد تا گردن و ستون فقرات شما در حالت مناسب قرار گیرند. از طرفی راه هوایی باید باز باشد.

اگرچه همه چیز به موقعیت خواب و ترجیح شخصی شما بستگی دارد و باید برخی از دستورالعمل ها را در این بین رعایت کنید، برخی افراد هنگام خواب از چند بالش در اطراف خود استفاده می کنند و احساس راحتی بیشتری می کنند. به نظر شما بهترین کار چیست؟ در این قسمت از مبحث بهداشت و سلامت مرطوب به تفصیل توضیح خواهیم داد.

کسانی که به پهلو می‌خوابند، باید از چند عدد بالش استفاده کنند؟

خوابیدن به پهلو رایج ترین حالت خوابیدن است. خواب‌های جانبی باید از دو بالش برای بهبود راحتی و کیفیت خواب استفاده کنند. شما نباید دو بالش زیر سر خود قرار دهید، باید یک بالش را زیر سر و دیگری را بین زانوهای خود قرار دهید. خواب های پهلو با قرار دادن بالش بین زانوها فشار کمتری به ستون فقرات وارد می کنند. همچنین فشار کمتری به لگن و کمر وارد می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد راحت‌تر و با کمترین آسیب بخوابند.

افرادی که طاق باز می‌خوابند، باید از چند عدد بالش استفاده کنند؟

برای کسانی که با پشت باز می خوابند، استفاده از بالش کوچک یا متوسط ​​با ضخامت 5 تا 10 سانتی متر مناسب است. این بالش بیش از هر زمان دیگری از سلامت ستون فقرات در شانه ها و پشت محافظت می کند. افرادی که با پشت باز می خوابند باید بالشی را انتخاب کنند که بین شانه هایشان قرار گرفته و از چرخش آنها در هنگام خواب جلوگیری کند.

بالش بیش از حد ضخیم و بلند باعث درد گردن و ستون فقرات در این افراد می شود.

بالشی که خیلی کم و نازک باشد از گردن آنها محافظت نمی کند و کمر آنها نیز آسیب می بیند. بالش هایی با وسط کمی گود برای افرادی که با کمربند باز می خوابند گزینه خوبی خواهد بود و درد گردن را کاهش می دهد. البته به این افراد توصیه می شود برای حفظ حالت خمیده ستون فقرات و احساس راحتی بیشتر، بالش دیگری زیر زانوهای خود داشته باشند.

افرادی که دمر می‌خوابند، باید از چند از بالش استفاده کنند؟

افرادی که عادت دارند روی شکم بخوابند باید برای زیر شکم خود بالش داشته باشند. این بالش باید بسیار نازک و کم باشد و بهتر است ارتفاع آن را کمتر از ۷ سانتی متر در نظر بگیرید. در غیر این صورت گردن آسیب می بیند. این وضعیت به کمر و ستون فقرات آسیب می رساند.

افرادی که به پشت می خوابند اغلب از درد گردن و شانه شکایت دارند. استفاده از بالش های بلند یا ضخیم در این افراد باعث درد گردن و کمر می شود و خواب راحت را از آنها سلب می کند. استفاده از بالش هایی با سوراخ های بزرگ در وسط که روی میز ماساژ استفاده می شود برای این حالت ایده آل است. اگرچه همه از این وضعیت و این بالش ها استفاده نمی کنند. برای اینکه این افراد راحت بخوابند، بهتر است وضعیت خود را در کمربند باز یا به پهلو تغییر دهید. در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

آیا خوابیدن با چند عدد بالش اشتباه است؟

خوابیدن با چند بالش زیر سر، بیش از آنکه فایده داشته باشد، ضرر دارد، زیرا درد زیادی در کمر، شانه ها و گردن ایجاد می کند و انحنای ستون فقرات را مختل می کند. برای بهبود عادات خواب خود، بهتر است به جای استفاده از بیش از یک بالش، بالش های باکیفیت را انتخاب کنید.

چند بالش زیر سرتان گردن و سرتان را بیش از حد بالا نگه می دارد و با درد گردن و کمر مواجه خواهید شد. اگر ارتفاع بالش شما مشکل دارد و بالش شما خیلی صاف است، حتما باید آن را عوض کنید. از طرفی بالش بیش از حد بلند نیز برای شما مشکل ایجاد می کند.

منبع: نمناک

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا