اخبار روز

برای بررسی حجم تراکنش برای خرید بیت کوین از چه روشی می توان استفاده کرد؟

بیت کوین (BTC) به عنوان اولین ارز دیجیتال شناخته شده در جهان و بالاترین جایگاه در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ارز دیجیتال را می توان به جای پول نقد استفاده کرد و یک روش پرداخت غیرمتمرکز و امن محسوب می شود. لطفا ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

مطالعه حجم تراکنش هنگام خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین بیشترین تراکنش را در بین ارزهای دیجیتال دارد. اما در مقایسه با سایر بازارهای جهانی، بازار کوچکی است. بر این اساس قیمت بیت کوین همیشه نوسان زیادی دارد. اگر حجم معاملاتی برابر با طلا داشت، عملاً از نظر نوسانات رفتار مشابهی داشتند.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، هنگام جستجوی یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و انتخاب کیف پول امن، باید بر اساس استراتژی معاملاتی و بررسی عوامل مختلف از جمله حجم تراکنش، تصمیمات آگاهانه و کم ریسک بگیرید. ابتدا باید بدانیم حجم تراکنش چقدر است و چگونه اندازه گیری می شود. سپس نحوه تبدیل بیت کوین به تومان را برای شما توضیح می دهیم.

حجم تراکنش چقدر است؟

یکی از معیارهای اساسی هنگام معامله و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، بررسی حجم تراکنش (معاملات حجمی) است. به طور کلی، این مفهوم به تعداد کل سهام یا قراردادهای مبادله شده بین خریداران و فروشندگان در یک نماد معاملاتی خاص و در یک زمان خاص اطلاق می شود. حجم در بازار کریپتوکارنسی به تعداد کل تراکنش های یک ارز دیجیتال در یک دوره معین اشاره دارد و به صورت نوار حجم یا خطوط در نمودار قیمت نمایش داده می شود.

روش های بررسی حجم تراکنش برای خرید بیت کوین

حجم معاملات بالا منجر به تغییرات قیمت منصفانه و معمولاً نوسانات کمتر می شود. با این حال، حجم کم منجر به حرکات نامنظم قیمت می‌شود که می‌تواند مبنایی برای دستکاری قیمت بیت‌کوین و کلاهبرداری‌های پمپ و دامپ باشد. شما می توانید حجم تراکنش خرید بیت کوین را به روش های مختلفی اندازه گیری کنید.

  • اندازه گیری تعداد کل بیت کوین های معامله شده در یک دوره معین

  • ارزش کل دلاری تمام معاملات بیت کوین در یک دوره زمانی معین

  • تعداد آدرس های منحصر به فردی که برای خرید یا فروش بیت کوین استفاده می شود

حجم معاملات چه چیزی را به ما نشان می دهد؟

بسته به روش محاسبه، حجم می تواند چندین جنبه مهم را نشان دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از روش‌های اندازه‌گیری حجم معاملات ارز دیجیتال، ارزیابی تعداد توکن‌ها یا ارزهای معامله شده در یک بازه زمانی مشخص (معمولاً یک روز) است. به عنوان مثال، اگر 1000 بیت کوین و 500 بیت کوین در یک روز معین در دو صرافی مختلف معامله شوند، کل حجم روزانه بیت کوین در آن روز 1500 است.

روش دوم اندازه گیری حجم، ارزش کل دلاری همه معاملات را در یک بازه زمانی معین محاسبه می کند و اغلب به عنوان کل ارزش دلاری معامله شده در روز نامیده می شود. به عنوان مثال، اگر 1000 بیت کوین و 500 بیت کوین در دو صرافی مختلف به ترتیب 100000 و 5000 دلار معامله شوند، حجم کل بیت کوین 15000 دلار است.

روش سوم بر اساس تعداد آدرس های منحصر به فرد مورد استفاده برای خرید یا فروش یک ارز دیجیتال خاص است. به طور کلی، این روش معمولاً تنوع بازار ارزهای دیجیتال را می سنجد و می تواند تسلط نهنگ ها را برای یک ارز دیجیتال خاص نشان دهد. حالا بیایید روش هایی را که می توان برای تبدیل بیت کوین به تومان استفاده کرد، بررسی کنیم.

روش های تبدیل بیت کوین به تومان

به تبدیل بیت کوین به تومان و به طور کلی روش های مختلفی برای تبدیل این ارز دیجیتال به ارز فیات وجود دارد. در زیر رایج ترین روش ها یعنی تبدیل بیت کوین در صرافی و روش تبدیل مستقیم را توضیح داده ایم.

بیت کوین را از طریق صرافی به تومان تبدیل کنید

برای تبدیل بیت کوین به تومان، صرافی های بیت کوین، خریداران و فروشندگان را در کنار هم قرار می دهند. این به معامله گران اجازه می دهد تا مانند یک صرافی سنتی، با وارد کردن یک سفارش بازار یا یک سفارش محدود، بیت کوین را بخرند و بفروشند.

  • سفارش بازار: انتخاب سفارش بازار به این معنی است که معامله به صرافی اجازه می دهد تا سکه را با بهترین قیمت موجود در بازار خرید و فروش کند.

  • سفارش محدود: در سفارشات محدود، معامله گر به صرافی دستور می دهد بسته به موقعیت خرید و فروش، کمتر از موقعیت فعلی یا بالاتر از قیمت پیشنهادی فعلی معامله کند.

برای بررسی حجم تراکنش برای خرید بیت کوین از چه روشی می توان استفاده کرد؟

تبدیل بیت کوین به پول نقد از طریق فروش مستقیم (یافتن خریداران)

روش دوم تبدیل بیت کوین به تومان، فروش مستقیم آن به شخص دیگری بدون واسطه است. به این معنی که هیچ شخص ثالثی مانند بانک یا بورس در این معامله دخالت ندارد. با این روش کافی است سکه های خود را مستقیماً به آدرس کیف پول خریدار انتقال دهید و در ازای آن ریال/تومان دریافت کنید. توجه داشته باشید که روش دوم ممکن است شما را در معرض خطرات امنیتی قرار دهد. بنابراین، شما باید کاملاً از اعتبار خریدار مطمئن باشید. سپس سکه های خود را به کیف پول او منتقل کنید.

روش های دیگر

یکی دیگر از روش های تبدیل بیت کوین به پول نقد استفاده از دستگاه خودپرداز است که در ایران رایج نیست.

اهمیت حجم معاملات برای خرید و فروش بیت کوین

در این مقاله در مورد اهمیت حجم تراکنش هنگام خرید و فروش بیت کوین صحبت کردیم. سپس توضیح دادیم که چه روش هایی برای تبدیل بیت کوین به تومان وجود دارد.

حجم معاملات بیت کوین به تعداد دفعاتی که این ارز دیجیتال در یک بازه زمانی معین معامله می شود اشاره دارد. این داده ها را می توان به صورت نوارهای حجم یا خطوط در نمودار قیمت بیت کوین نمایش داد. برای تبدیل بیت کوین خود به تومان، می توانید این کار را از طریق صرافی دیجیتال یا مستقیما انجام دهید و خریدار پیدا کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا