اخبار روز

بدانید که ارزش یک رای از ارزش یک موشک بیشتر است!

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره عوامل موثر بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: اگر دولتی، دولتی و نظامی بخواهد قدرت داشته باشد، قدرت سرمایه اجتماعی مهمترین بیانگر قدرت است. این دولت . سرمایه اجتماعی که معتقد است اگر در این دولت زندگی کند می تواند ثروت آفرینی کند، از کشور دفاع کند و کشاورزی و صنعت این کشور را پیش ببرد. ابتدا باید راه ارضای سرمایه اجتماعی را پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفتگوی عباسی را در ادامه می خوانید:

دشمن به این ابزار قدرت ما یعنی سرمایه اجتماعی دست یافته و سعی دارد این سرمایه اجتماعی را از نظام سلب کند.

اگر مردم ببینند کمبود وجود دارد و این کمبود آزادی و استقلال کشور را تهدید می کند، قطعاً به شرط عدم تبعیض به مبارزه با دشمن خواهند پیوست. بیش از 90 درصد کمبودها نیز به دلیل تحریم هایی است که جامعه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. متأسفانه هم جناح های سیاسی داخلی و هم رسانه های خارجی به مدیران کشور این نکته را گوشزد می کنند.

حال اگر بیان سرمایه اجتماعی را رعایت کنیم به چه چیزی رای بدهم؟ برای حفظ وضعیت موجود. متقاعد کردن این سرمایه اجتماعی دشوار است. سرمایه اجتماعی ما مخالف انقلاب و ضد نظام نیست، بلکه می خواهند بیان کنند که از وضعیت موجود عصبانی هستیم.

ابراز وجود حق مردم است. نظام حقوق و دستمزد باید اصلاح شود و تبعیض ها از بین برود، اما حالا چه کنیم؟ حالا که زمان انتخابات فرا رسیده، صدا و سیما شروع به مصاحبه با برخی افراد می کند. کار خوبی است. باید اشتیاق رای دادن ایجاد شود.

اما باید مشخص کنیم که چه کسانی را قبلاً رد صلاحیت کردیم. از کدام جناح بودند؟ آنها از چه بخشی از سرمایه اجتماعی ناشی می شوند؟ چرا الان آنها را تایید می کنیم؟ این هم سوال مردم است. می گویند اگر بد بود مدارک و دلیل رد بدهیم.

اگر خوب است که اشتباه کردیم، باید عذرخواهی کنیم. رگولاتورها باید با مردم صادق باشند. چطور افراد را از دو سه دوره رد صلاحیت کردند و چرا الان تایید کردند؟

مردم بدانند که هر رای آنها در انتخابات بیشتر از یک موشک ارزش دارد. دشمنان خارجی کشور در مواجهه با گسترده ترین مشارکت ممکن می فهمند که مردم ما هر چقدر هم که مشکل داشته باشند متحد هستند. استقلال و آزادی که کشور دارد ارزشمند است و مردم باید برای حفظ آن در انتخابات شرکت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا