اخبار روز

بحران قیمت در اسرائیل؛ قیمت بنزین 2 دلار و مواد غذایی 20 درصد گران شد

در ماه های اخیر، بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شده و به 8 مثقال (بیش از 2 دلار) در هر لیتر رسیده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه تجاری عبری زبان Calcalist در گزارشی مرتبط اعلام کرد که قیمت بنزین از صبح روز چهارشنبه به 7.90 مثقال می رسد و به بالاترین قیمت از سال 2022 که قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 مثقال رسیده است، می رسد.

به گزارش این رسانه عبری زبان، کاهش ارزش شیکل در برابر دلار در هفته های اخیر (پس از حمله تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) همراه با تعلیق یارانه مالیاتی مصرف کنندگان (به دلیل بودجه زیاد) دلیل کسری رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه های جنگی است تا اینکه قیمت بنزین از نیمه شب (اول دقایق چهارشنبه) به 7.90 مثقال (هر دلار معادل 3.73 مثقال) رسید.

در ادامه این گزارش، وزارت دارایی اسرائیل یارانه مالیاتی غیرمستقیم برای سوخت را متوقف می کند. دلیل این امر کسری بودجه چند میلیارد شیکلی است که تا حدی به هزینه های هنگفت جنگ مربوط می شود.

با این حال، قیمت بالا نه تنها بر بخش سوخت تأثیر گذاشته است، بلکه رسانه‌های عبری نیز صبح امروز از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها خبر دادند.

بر اساس گزارشی که روزنامه یخ در شماره سه شنبه خود منتشر کرد، شیر که قیمت آن زیر نظر نهادهای ذیربط است از صبح فردا 4.5 درصد گران می شود و مشتقات شیر ​​و سایر لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران تر شوند.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد افزایش می یابد در حالی که سایر غذاها نیز حدود 4 درصد افزایش خواهند داشت.

این در حالی است که روزنامه اسرائیل هوم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به کاهش قیمت مثقال در برابر دلار اعلام کرد که بازار ارز منتظر خبرهای مثبتی از توافق تبادل زندانی برای جبران بخشی از زیان آن است.

به گزارش این رسانه ها، رسیدن اخبار مثبت از پیشرفت مذاکرات تبادل زندانیان بر بازار تاثیرگذار بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا