اخبار روز سینما

بحث صحبت های محمدرضا شهبازی بعد از حضور گلزار


محمدرضا شهبازی در ۱۶ سالگی به دنیا آمد خرداد وی متولد 1365 در تهران مجری، بازیگر، طنزپرداز، نویسنده و کارگردان سایت راه است. محمدرضا شهبازی سابقه همکاری با شبکه افق و شبکه دوم سیما را دارد. به “کمدین جنبش انقلابی” معروف شد. محمدرضا شهبازی وی با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که در اعتراض به بازگشت این دو نام به تلویزیون از صدا و سیما استعفا داده است.

شهبازی در توضیح این ویدیو نوشت:

من اجرای برنامه فوتر را متوقف کردم. دلیلش را در این ویدیو توضیح دادم. خلاصه فتنه خستگی و جنگ و غیره. او نباید در مواقعی طرفدار لعن باشد و در عرصه اقتصاد و فرهنگ و سیاست درگیر نزاع و تفنگ و رشیدپور نباشد. ahundis

هنوز سال شهید عجمیان و علیوردی فرا نرسیده است و انتظار نمی رود فعالان، اهالی و فتنه گران به روی آنتن بازگردند.

قدرت ما به کسی نمی رسد، به ما می رسد! ما باید بند خودمان را بخریم. ای مرد بلند شو فریاد بزن توهین به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی نشود. فریاد برپا می کنند و در کف خیابان راه می روند که خون شهید آب نیست، هنوز پیر نشده است، کسانی را که به بهانه های مختلف بر خون او پا می گذارند، بلند کنید. بایستید و فریاد بزنید که جنازه عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که به سمت مردمی که اطرافش را تشویق می کردند رفتید.

خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

مجری محبوب رادیو و تلویزیون در این ویدئو با انتقاد از بیننده کم برنامه خود می گوید: «شما به عنوان مخاطب کم برنامه بروید و درصد تقلبی ارائه دهید و حالا که دیگر مخاطب ندارید، آیا ما هم به عنوان مخاطب کم برنامه بروید. انجام دهید؟” آنها (گلزار و رشیدپور) را بیاورید؟ ما بچه های نازی هستیم و تا آخر خوانده ایم، این بازی ها را با ما نکنید.

او در بخشی دیگر از این ویدئو گفت: “مگر ما نظام مقدس اسگل نیستیم که 9 ماه استهزا می کنم، می خندم، طعنه می زنم، حمله می کنم، مثل یک سبک زندگی، بعد با آری ازدواج می کنم، او می دهد. 400 میلیون؟” برنامه اجرا شود؟ اجازه دادی ما حزب الله را راضی کنیم؟! من نمی توانم هم من باشم و هم آنها!”

وی همچنین از عکس گرفتن حداد عادل و محمد مخبر با سید محمد خاتمی انتقاد کرد و گفت: «چرا حداد عادل در حالی که سرش تقریباً روی زانو است در مقابل خاتمی تعظیم می کند؟!».

از هفته گذشته شایعاتی مبنی بر بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به اکران با برنامه های جدید با واکنش های زیادی مواجه شد. این تصمیم که به نظر می رسد پس از کاهش شدید مخاطبان رادیو و تلویزیون اتخاذ شده، مورد پسند برخی از چهره های اصولگرا و رسانه ها قرار نگرفت و اعتراض آنها را به دنبال داشت.

یکی از منتقدان این تصمیم محمدرضا شهبازی مجری برنامه های تلویزیونی «پاورقی» و «سید خندان» بود که با اظهارنظرهای جنجالی اش چه در فضای مجازی و چه در تلویزیون شهرت داشت.

حضور او در کنار دیگر چهره های صدا و سیما مانند شهبازی از نام های غیرورزشی که سال گذشته به جام جهانی قطر رفت و امیرحسین ثابتی مجری شبکه اوقاف قطر جلب توجه کرد. پس از مطرح شدن انتقادها مبنی بر احتمال بازگشت رشیدپور و گلزار به تلویزیون، وی با انتشار توییتی اعتراض خود را اعلام کرد:

در اینجا پاورقی می گذاریم که سلبریتی در خدمت رسانه ها باشد، با سیاست های نظام عمل کند، سلبریتی که وسط جمعیت آب به آسیاب دشمن ریخت، باید برگزار شود. پاسخگو ، سپس گلزار و رشیدپور در حال گرم شدن برای بازگشت به هوا. انور بچه ها را بی پول رها کرد، نفرین شد، خانواده هایشان اذیت شدند و اونور یک سال به آن طرف رفت، برگشت، سکس کرد و مسحور شد، به ریش نظام خندید، بار سنگینی بر دوش نظام شد. خوش نشستن تو هواپیما از کیش اومدن تهران برنامه ده میلیونی گرفتن و برگشتن. در ضمن او به فکر آرمان و روح الله نیست. جسد عجمیان با بی احتیاطی روی آسفالت خیابان کشیده شد. صدای بی دغدغه علیوردی که هنوز در دقایق پایانی آواز می خواند، بی تفاوت بود. آه دنیا

این توییت با واکنش شدید محمدرضا نجارزاده مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما مواجه شد.

نجارزاده خطاب به شهبازی با سخنانی که قابل انتشار نیست، در نقد خود نوشت:

با این حال […] !

نظرسنجی برنامه فخرات امروز به سید خندان 5 درصد مخاطبان رسید.

معالی 37 درصد، مهفیل کورانی 4 برابر شما، اجوبه ها تا 30 درصد، خودمونی رجبی 19 درصد، شما چه می گویید؟

تا صورت سبلی و سبلی را به اشتباهاتت آغشته کنی؟ یا شبکه شما قابل تماس نیست؟

این بدبخت هم ساکت شد.

بیوگرافی محمدرضا شهبازی

جنجال ها و بحث های بازگشت محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به تلویزیون نیز با واکنش مسئولان صدا و سیما مواجه شد.

محسن برمهانی معاون سیما در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت این دو چهره به تلویزیون گفت.

ما نمی توانیم با همکاری چهره های صدا و سیما همه را با یک چوب بزنیم. در چند ماه اخیر جامعه وارد جنگ و آسیب شناختی شده است. ترکش های این جنگ به همه ما اصابت کرد. ما نمی توانیم با یک چوب به همه صورت ها ضربه بزنیم. زیرا هر کدام یک فرد متفاوت است.

مثلاً شخصی با نظام لجاجت می کرد و هدفش جز مصلحت مردم نبود. یک نفر به این نتیجه رسیده است که اکنون اشتباه می کند. ما این موارد را در سال 2008 تجربه کردیم.

جامعه ای انقلابی که بداند صدا و سیما برخلاف مصالح کشور عمل نمی کند. خیانت شده را وارد عرصه صدا و سیما نمی کنیم. زیرا رادیو و تلویزیون بسترهایی هستند که مردم به آنها اعتماد دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار با میزبانی دو مسابقه به اکران بازخواهند گشت.

رشیدپور بار دیگر وارد مسابقه «سیم پسر» شد که روی آنتن درام جدیدش سه سیما می رود. پخش این مسابقه دانش عمومی در سال 99 با اجرای رضا رشیدپور آغاز شد و پس از 3 فصل پخش در ترکیه آغاز شد. اسفند سال 1400 تمام شد.

گلزار همچنین مسابقه جدیدی را بر اساس پانتومیم به نام «پانتولیگ» انجام داد.

بیوگرافی محمدرضا شهبازی

محمدرضا شهبازی متولد 1365 در تهران و دانشجوی مهندسی معدن است.

او کار خود را با نوشتن برای مجلات طنز آغاز کرد.

اولین کتاب خود را با عنوان «ماه بند» در سال 1371 درباره سفر رهبری به خراسان شمالی در سال 1370 منتشر کرد.

کتاب های «آقازاده عزیز»، «لنگ شات» و «ترجیحا مجرد با روابط عمومی بالا» از دیگر آثار منتشر شده او با مضمون طنز است.

بیوگرافی محمدرضا شهبازی

وی در سال 1374 وبسایت کاریکاتور و طنز «راه راه» را تأسیس کرد که زیر نظر باشگاه طنز انقلاب اسلامی یکی از شعب دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می کند. شهبازی در حال حاضر این سایت را اداره می کند.

از دیگر فعالیت های محمدرضا شهبازی تولید برنامه های طنز «درخت شرمنده» و «لیچار» در فضای مجازی است.

شهبازی سابقه نگارش فیلمنامه درام طنز «دولت زرد» را نیز دارد که در فصل اول آن در سال 1400 و فصل دوم آن در سال 1401 از شبکه سه سیما پخش شد.

او از سال 1388 با اجرای فصل اول مسابقه «هوچداد» در شبکه افق سیما، مسابقه اطلاع رسانی عمومی با موضوع سیاسی، به عنوان مجری تلویزیون شروع به کار کرد.

محمدرضا شهبازی مهر وی در سال 1401 برنامه «پاپایی» را که با هدف تحلیل اخبار پخش شده در محیط مجازی در شبکه دو سیما با زبانی طنز ارائه می کرد. شهبازی بارها در این برنامه با اظهارنظرهای خود در مورد مسائل روز خبر بود.

از نوروز 1402 شعر، استندآپ کمدی، نمایش، دوبله، ترانه و سرود و … از شبکه دو سیما پخش می شود. او برنامه «سید خندان» را آغاز کرد که یک کمدی شبانه با حضور هنرمندان رشته های مختلف بود. گفته شد این برنامه جایگزین برنامه «خندوانه» رامبد جوان خواهد شد.

محمدرضا شهبازی شنبه بیست و یکم مرداد در مراسم اهدای جوایز 1402 از خبرنگاران حوزه صدا و سیما معرفی و از سواد رسانه ای به عنوان فرد سال تقدیر شد.

او متاهل است و یک فرزند دارد.

شهبازی که با اظهارنظرهای جنجالی اش شناخته می شود را می توان یکی از چهره های شاخص صدا و سیما دانست.

بیوگرافی محمدرضا شهبازی


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا