دانستنی ها

با مصرف این غذاها حساسیت های بهاری را کاهش دهید

سید سومیا اصغری گفت: آلرژی های فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر دیده می شود، زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش بیش از حد نشان دهد و منجر به احتقان، عطسه و خارش شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: تغییر در سبک غذا خوردن نیز می تواند به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند، بنابراین افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی علائمی مانند آبریزش بینی و چشم را کاهش می دهد.

اصغری گفت: زنجبیل غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مانند تورم و سوزش مجاری بینی، چشم و گلو کمک می کند و به همین دلیل چای زنجبیل گزینه خوبی برای این فصل است.

رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در فصل آلرژی بهتر است از مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو استفاده شود، افزود: استفاده از شربت لیمو یا افزودن آبلیموی تازه به آن. غذا و سالاد می تواند گزینه خوبی باشد.

کورکومین، ماده موثره زردچوبه که به عنوان ضدالتهاب شناخته می شود، تورم و تحریکات ناشی از آلرژی را کاهش می دهد، اما وقتی ویتامین C ذکر می شود، نام مرکبات همیشه به ذهن متبادر می شود، اما گوجه فرنگی یک مکمل غذایی نیز دارد. ما ۲۶ درصد از نیاز روزانه خود را مدیون این ویتامین هستیم.

اصغری افزود: لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و التهاب را سرکوب می‌کند و در هنگام پخت راحت‌تر جذب بدن می‌شود، بنابراین برای تقویت بیشتر، گوجه‌فرنگی پخته را انتخاب کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امگا 3 موجود در ماهی می تواند مقاومت شما را در برابر آلرژی افزایش دهد. یک مطالعه جدید نشان داده است که امگا 3 به کاهش انقباض راه هوایی کمک می کند.

کورستین موجود در پیاز به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند و علائم آلرژی فصلی را کاهش می دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه قرار دارند. پختن میزان کورستین پیاز را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است پیاز را به صورت خام مصرف کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا