دانستنی ها

با رعایت این نکات خوب بخوابید!

آیا تا به حال این تجربه را داشته اید که شب های زیادی را صرف خوابیدن کنید و نگران باشید که به اندازه کافی نمی خوابید؟ باید بدانید که تنها نیستید و افراد زیادی این مشکل را دارند.

مولی اتوود، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، می گوید: باید تمام تلاش خود را برای درک و اولویت بندی نیازهای بدن خود انجام دهید و خواب را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که تنها زمانی می توانید انجام دهید که آزاد هستید. ، نمیبینم.

به دنبال روش های اثبات نشده برای به خواب رفتن و خواب ماندن نباشید. در عوض، این نکات ساده را از کارشناسان خواب در Medical Express امتحان کنید.

یک “منطقه حائل” ایجاد کنید.

استرس ناشی از کار اجتناب ناپذیر است. سعی کنید یک منطقه بافر بین پایان روز کاری و زمان خواب ایجاد کنید.

کارشناسان توصیه می کنند که وظایف کاری و مسئولیت های روزانه را حدود یک ساعت قبل از خواب به حال خود رها کنید. ایمیل خود را چک نکنید، صورتحساب های خود را پرداخت نکنید، کارهای خود را در خانه انجام ندهید، یا زمان بی انتها را در رسانه های اجتماعی صرف نکنید. درعوض، روتینی را ایجاد کنید که در آن کتاب می خوانید، به سرگرمی می پردازید یا زمانی را با عزیزان خود می گذرانید.

دکتر دی، استادیار عصب شناسی و پزشکی در دانشگاه بیلور. انیس ویلسون می گوید این بر اساس ارزش اساسی ذهن آگاهی است. هر چیزی که به تمرکز شما کمک کند و استرس فعالیت های روزانه را کاهش دهد، به خواب بهتر شما کمک می کند.

مراقب آنچه می خورید باشید

خوردن یک وعده غذایی بزرگ درست قبل از خواب می تواند خواب شما را مختل کند، بنابراین سعی کنید در اوایل شب غذا بخورید.

آتوود می‌گوید: «من می‌توانم بگویم زیاد خوردن بد است، زیرا درست مثل این است که درست قبل از خواب به بدنتان کار بزرگی بدهید، در حالی که همه چیز باید خاموش شود».

اما خیلی گرسنه به رختخواب نروید. تنقلات حاوی پروتئین یا چربی های سالم مانند پنیر، بادام یا کره بادام زمینی را به همراه نان سبوس دار امتحان کنید.

از کافئین و الکل خودداری کنید

نوشیدن الکل یا اسپرسو بعد از شام می تواند باعث اختلال در خواب شود.

الکل می تواند چرخه خواب شما را مختل کند، کیفیت خواب را کاهش دهد و احتمال بیدار شدن در نیمه شب را افزایش دهد.

کافئین همچنین یک محرک است و اثرات آدنوزین (یک ماده شیمیایی که به شما کمک می کند احساس خواب آلودگی می کند) را مسدود می کند.

به این دلایل، کارشناسان توصیه می کنند چند ساعت قبل از خواب نوشیدنی های کافئین دار یا گازدار مصرف نکنید.

استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید

نور تلفن‌ها و صفحه‌های کامپیوتری می‌تواند ملاتونین خواب‌آور را سرکوب کند، ریتم شبانه‌روزی را مختل کند یا ساعت بدن را که به طور طبیعی ما را از خواب بیدار می‌کند، مختل کند.

کارشناسان می گویند برای محدود کردن استفاده از وسایل الکترونیکی به نظم و قوانین شخصی نیاز دارید.

با یک متخصص صحبت کنید

اگر هیچ چیز دیگری جواب نمی دهد و بیش از یک ماه است که برای داشتن یک خواب خوب در شب تلاش کرده اید، متخصصان می گویند زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است. اگر بی خوابی بر عملکرد کاری یا خلق و خوی شما تأثیر بگذارد، این امر به ویژه مهم است.

آتوود گفت: «مهم نیست چقدر راحت هستید. اگر مقدار قابل توجهی استرس در یک نقطه خاص وجود داشته باشد، بر خواب شما تأثیر می گذارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا