اخبار روز سینما جهان

با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر مستند «ناستی» در جشنواره بین‌المللی فیلم کن اکران شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیلم مستند Nasty به کارگردانی مشترک Tudor Giurgiu، Tudor D. Tudor D. Popescu و Cristian Pascariu درباره «ایلیه ناستاسه» و با حضور این اسطوره تنیس رومانیایی، «منصور بهرامی» تنیسور سرشناس ایرانی مقیم فرانسه “بوریس بکر” تنیسور مشهور جهان. تیری فرمو، مدیر هنری جشنواره بین المللی فیلم کن، کارگردانان و دیگر بازیگران این فیلم؛ دیروز پنجشنبه 3 خرداد این فیلم در ماه جاری (23 مه 2024) در بخش “نمایش ویژه” هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کن در سالن تئاتر Agnès Varda در شهر بندری کن در جنوب فرانسه به نمایش درآمد.

“ایلیا نستاسی” یکی او یکی از بزرگترین اسطوره های تنیس در جهان است

«منصور بهرامی» تنیسور سرشناس ایرانی در گفت و گوی اختصاصی با «منصور جهانی» گزارشگر مستقل و بین المللی سینما گفت: «ایلی نستاس» یکی او یکی از بزرگترین اسطوره های تنیس جهان است که بیش از 50 سال است که افتخار آشنایی با او را داشته ام. او اولین بار در سال 68 به تهران آمد و با تیم ایران بازی کرد. من در آن زمان برای او توپ جمع می کردم و سبک بازی او واقعاً روی سبک من تأثیر گذاشت زیرا از بازی او و در تنیس بسیار لذت می بردم. یکی یکی از الگوهای من شد.

حدود 20 سال با “ایلیا نستاسی” بازی های تنیس انجام دادیم

این تنیسور حرفه ای در ادامه صحبت های خود افزود: حدود 20 سال با هم مسابقات تنیس بازی می کردیم و سالی 15 تا 20 بار با هم بازی می کردیم و شاید 400، 300 بار با هم بازی می کردیم و او بسیار احساسی و واقعاً است. آدم مهربان. همه توجه می کنند و او قلب بسیار بزرگی دارد و حتی الان که او را در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن دیدم، سنش بالاتر است، اما همچنان همان عشق همیشه به من است و من بسیار خوشحالم. که یکی من یکی از دوستان او هستم.

خیلی خوبه و خاطرات زیاد “ایلیا نستاسی” من دارم

وقتی «ایلیه نستاسی» از سالن «انیس واردا» بیرون آمد، دو بار خطاب به «منصور بهرامی» گفت: براوو منصور. این تنیسور سرشناس ایرانی درباره این رابطه نزدیک با این اسطوره تنیس جهان گفت: در این 10 سال اخیر کمتر همدیگر را می بینیم اما 40 سال دوستی و دوستی بسیار مهم است که به راحتی نمی توان آن را فراموش کرد. ما خاطرات خوب زیادی با هم داریم.

در استادیوم رولان کاروس پاریس پس از سالها شما گرسنه هستند دیدم

بهرامی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: زمانی که از ایران به خارج از کشور سفر کردم به دلیل انقلاب خانه نداشتم و جایی برای خواب نداشتم. من نتوانستم تنیس بازی کنم و در ایران ماندم و بعد از چند سال به خارج از کشور رفتم. چند سالی بود که او را ندیده بودم و او را از دور در استادیوم رولان گاروس پاریس دیدم و وقتی نزدیک شد; بلند شدم و سلام کردم و گفتم «ایلیا نستاسی» من را یادت هست؟ گفت: منصور سال هاست که دلم برایت تنگ شده و فکر می کردم در حوادث انقلاب کشته شده ای یا اتفاق بدی برایت افتاده است. گفت اگر کاری از دستم بر می آید بگو تا کمکت کنم.

آن شب نه جایی برای خوابیدن داشتم و نه چیزی برای خوردن

وی همچنین گفت: چون در آن زمان «ایلیه نستاسی» یکی او یکی از قهرمانان مشهور جهان بود. راستش را بخواهید، آن شب، نه جایی برای خوابیدن داشتم و نه چیزی برای خوردن. اما همین که فقط به من گفت: «اگر منصور کاری برای من کرده باشد، در خدمتم»، برای من کافی بود. بهش گفتم: نستاسی همه چی عالیه همه چی خیلی خوبه ممنون از لطفت ولی خوبه دوباره همدیگه رو میبینیم.

سکانس افتتاحیه مستند «نستی» با صحبت های من آغاز می شود

«منصور بهرامی» در پایان این گفت و گوی اختصاصی تاکید کرد: در واقع آن شب جایی برای خواب نداشتم، اما نمی خواستم به خانه «ایلیه نستاسی» بروم و مجبور شدم خود را از خانه بیرون بکشم. آب به روشی دیگر ابتدا فیلم مستند «نستی» با صحبت های من شروع می شود که به آن اشاره می کنم. مستند خوبی از او ساختند. از دیدن این فیلم و دیدار مجدد با او خوشحالم.

هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان به ریاست آیریس کنوبلوخ با مدیریت هنری تیری فرمو و با نمایش 22 فیلم در بخش رقابت اصلی، 18 فیلم در نگاه نا مشخص برگزار می‌شود. بخش رقابتی، 10 فیلم بلند در بخش غیر رقابتی، 14 فیلم در بخش اکران ویژه، 18 فیلم کوتاه در بخش رقابتی The Cinéfondation، 11 فیلم کوتاه در بخش رقابتی فیلم کوتاه، 7 فیلم در بخش “اکران”، 32 فیلم فیلم‌های بخش «اکران کلاسیک»، ۱۳ فیلم در بخش «سینما ساحل» از کارگردانان کشورهای مختلف در ۲۵ روز اردیبهشت ماه ماه تا 5 خرداد امسال (14 تا 25 می 2025) در شهر ساحلی کن فرانسه برگزار می شود.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا