اخبار روز سینما جهان

اولین فیلم هندی بخش مسابقه جشنواره کن پس از ۳۰ سال

فیلم «هر نوری که تصور کنیم» به کارگردانی «پایال کاپادیا» جمعه شب در جشنواره کن با 8 دقیقه تشویق ایستاده مواجه شد.

به گزارش سی نما، این فیلم در حال رقابت برای دریافت نخل طلای کن است و اولین فیلم هندی حاضر در این رقابت در سه دهه اخیر است. کاپادیا همچنین اولین فیلمساز زن هندی در رقابت های کن است و تاریخ ساز شده است.

این فیلم هندی-مالزیایی در 25 روز تابستان در بمبئی و 15 روز در شهر بندری راتناگیری فیلمبرداری شده است و داستان یک پرستار زن از بمبئی و هم اتاقی اش را روایت می کند. «هر نوری که تصور کنیم» نشان می‌دهد که چگونه جریان عادی زندگی یک پرستار با دریافت هدیه‌ای غیرمنتظره از همسرش مختل می‌شود. از طرفی هم اتاقی او به دنبال سرپناهی برای زندگی با دوست پسرش است.

“هر نوری که تصور کنیم” یکی این محصول مشترک هند و فرانسه است. کاپادیا بیشتر برای مستند A Night of Knowing Nothing شناخته می شود که اولین بار در دو هفته کارگردانان کن در سال 2021 به نمایش درآمد و برنده جایزه چشم طلایی شد.

کاپادیا به ددلاین گفت: هند کشوری است که فیلم های خوب زیادی می سازد. نه تنها بالیوود، بلکه هر ایالت صنعت فیلم و فیلمسازان درخشان خود را دارد. امیدوارم بعد از این فیلم 30 سال دیگر منتظر نباشیم.”

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا