دانستنی ها

با این 8 گیاه پشه ها را از خانه خود دور کنید

هیچ چیز آزاردهنده تر از تجمع پشه ها در اطراف خانه و باغ شما نیست. پشه‌ها نه تنها به فضای زندگی ما حمله می‌کنند، بلکه می‌توانند آثار گزش بدی را روی پوست ما بگذارند و باعث تورم، خارش و التهاب شوند.

به گزارش سرگرمی روزانه، در موارد شدید این حشرات با نیش زدن می توانند بیماری های کشنده ای مانند مالاریا و تب دنگی را منتقل کنند. بنابراین باید سریعا این حشرات را از بین ببرید.

1. رزماری

رزماری خواص زیادی دارد. روغن رزماری می تواند برای تحریک رشد مو استفاده شود. این گیاه در اکثر محصولات پوستی یافت می شود. همچنین در پخت و پز بسیار مفید است و عطر خوبی به غذاها می دهد. پشه ها این گیاه را دوست ندارند و از نزدیک شدن به آن اجتناب می کنند.

در واقع رزماری می تواند انواع مگس ها و همچنین مورچه ها را دفع کند. بنابراین می توانید این گیاه را در اطراف خانه و باغ خود بکارید تا پشه ها و حشرات را از خود دور کنید. با توجه به شرایط مناسب، رزماری را می توان در فضای باز یا در گلدان کشت کرد. هوای گرم و نور خورشید برای این گیاه بهتر است. بنابراین نباید آن را به مدت طولانی در سایه نگه داشت. خاک شنی با زهکشی خوب و آبیاری منظم برای رشد این گیاه ضروری است. از آنجایی که رزماری برای گربه ها و سگ ها سمی نیست، نگهداری آن در خانه حتی اگر حیوان خانگی دارید بی خطر است.

2. علف لیمو

علف لیمو برای دور نگه داشتن پشه ها عالی است. این گیاه حاوی روغن سیترونلا است که از برگ و ساقه این گیاه به دست می آید. این روغن رایحه منحصر به فرد لیمو ایجاد می کند که حشرات و حتی موش ها را دفع می کند. روغن سیترونلا برای پوست نیز قابل استفاده است.

به عنوان یک گیاه گرمسیری، بادرنجبویه محیط گرم با آفتاب کامل را ترجیح می دهد و دمای آن هرگز نباید کمتر از 5 درجه سانتیگراد باشد. پس این گیاه را از سرما دور نگه دارید. می توانید از برگ های این گیاه برای طعم دادن به سوپ و سالاد استفاده کنید. اگر حیوان خانگی دارید مراقب باشید زیرا برای گربه ها و سگ ها سمی است.

3. گل همیشه بهار

گیاهی که پشه ها را از باغ دور نگه می دارد، گیاه بعدی که پشه ها را دور نگه می دارد گل همیشه بهار است. گل های نارنجی و زرد این گیاه می تواند مشکلات آفات باغ را کاهش دهد. گل همیشه بهار حاوی ترکیبی طبیعی است که در مواد دافع حشرات به نام لیمونن وجود دارد. این گیاه بویی تولید می کند که پشه ها نمی توانند آن را تحمل کنند. بنابراین، این آفات به طور فعال از بین می روند. گل همیشه بهار اغلب در فضای باز پرورش داده می شود، اما همچنان می تواند پشه ها را از خانه شما دور نگه دارد. سعی کنید گل همیشه بهار را در نزدیکی درها و پنجره ها پرورش دهید زیرا مانعی بیرونی ایجاد می کند. گل همیشه بهار باید در آفتاب کامل کاشته شود و به طور منظم آبیاری شود. این گل همچنین برای گربه ها و سگ ها غیر سمی است.

4. اسطوخودوس

اسطوخودوس معمولاً در صابون ها، شمع ها و مواد شوینده معطر می شود. علاوه بر این، روغن اسطوخودوس فواید زیادی برای بدن دارد و به خواب بهتر و کاهش استرس کمک می کند. مهم نیست که چقدر بوی اسطوخودوس را دوست داریم، پشه ها آن را زیاد دوست ندارند. در واقع، رایحه اسطوخودوس تازه و خشک شده در دور نگه داشتن پشه ها موثر است. اسطوخودوس همچنین مورچه ها و حتی جوندگان را دفع می کند.

شما به راحتی می توانید اسطوخودوس را در فضای باز یا داخل خانه پرورش دهید. این گیاه مقاوم است، هوای گرم و آفتابی را ترجیح می دهد و در شرایط خشک رشد می کند. در واقع، این گیاه مقاوم به خشکی می تواند برای مدت طولانی بدون آب زنده بماند و همچنین می تواند در برابر سرما زنده بماند.

اگر جایی برای کاشت این گیاه ندارید می توانید از روغن اسطوخودوس یا اسطوخودوس خشک استفاده کنید. این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

5. گل ابری یا فلوس

گل فلوس، گیاهی که پشه ها را از باغ شما دور می کند، علاوه بر زیبایی با گل های بنفش زیبای خود می تواند ناجی باغ شما نیز باشد. این گل حاوی کومارین است، یک ماده شیمیایی که گاهی در حشره کش ها به دلیل خاصیت دافع حشرات یافت می شود.

پشه ها نمی توانند بوی این ماده شیمیایی را تحمل کنند. از طرفی پروانه ها و زنبورها به این بو حساس نیستند. حتی مرغ مگس خوار هم این گل ها را دوست دارند. گلهای فلوس معمولاً در فضای باز رشد می کنند و در آفتاب کامل با آبیاری منظم رشد می کنند.

خاک این گیاه باید مرطوب و دارای زهکشی مناسب باشد، در غیر این صورت ریشه ها پوسیده می شوند. می توانید از این گیاه برای دفع پشه ها استفاده کنید. اگرچه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

6. گیاه گربه نیپ

گیاه نیپ از خانواده نعناع است. پشه ها بوی این گیاه را دوست ندارند و از آن اجتناب کنید. این گیاه حاوی نپتا کاتاریا است. ماده ای است که حشراتی مانند مگس و سوسک آن را دوست ندارند.

گیاه گربه ای را می توان به راحتی در فضای باز یا داخل خانه پرورش داد و با آفتاب و آب معمولی رشد می کند. این گیاه بسیار مقاوم و مقاوم به سرما بوده و به سرعت رشد می کند. این گیاه در صورت مصرف زیاد سمی است، بنابراین حیوانات خانگی خود را از این گیاه دور نگه دارید.

7. حکیم

مریم گلی، گیاهی که پشه ها را از باغ دور نگه می دارد، با استفاده از آن در کره و سس ها و همچنین گوشت و سبزیجات، طعم مطبوعی به وعده های غذایی می بخشد. این گیاه همچنین پشه ها و مگس ها را دفع می کند، به خصوص زمانی که برگ های مریم گلی خشک شده و می سوزند و روغن گیاه به صورت بخار آزاد می شود که به سرعت حشرات را دفع می کند.

مریم گلی به راحتی رشد می کند و می توان آن را در داخل یا خارج از خانه کاشت. این گل آبیاری سبک و منظم را دوست دارد. برگ ها را قبل از شکوفه دادن گیاه برای داشتن بوی بهتر برداشت کنید. مریم گلی برای گربه ها و سگ ها سمی نیست.

8. ریحان

ریحان یکی این گیاه معطر دیگری است که پشه ها را دفع می کند. ریحان میخک گیاهی با بوی قوی شبیه میخک است که پشه ها از آن متنفرند. گیاه ریحان می تواند تا 180 سانتی متر رشد کند و بوی قوی تری در هوا منتشر می کند. به راحتی می توانید مریم گلی و ریحان تازه را در باغچه یا گلدان خود بکارید. همچنین می توانید از روغن ریحان برای دفع پشه ها استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا