دانستنی ها

معجزه این ۷ نوشیدنی برای تسکین درد نفخ!

نفخ کردن یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که برای خیلی از افراد بعد از خوردن غذاهای مختلف ایجاد می‌شود.

شایع ترین علت نفخ، تجمع بیش از حد گاز در روده است. اگر نفخ خفیف دارید و می خواهید فوراً آن را تسکین دهید، چند نوشیدنی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آن بنوشید:

1) کفیر

به گزارش ریمینو، کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده سرشار از پروبیوتیک است که به هضم غذا کمک می کند و نفخ را تسکین می دهد. میکروارگانیسم های مفید موجود در کفیر به تجزیه مواد مغذی در روده ها و تسکین تشکیل گاز، نفخ و سایر اختلالات گوارشی کمک می کند. علاوه بر این، کفیر از میکروبیوتای متعادل روده پشتیبانی می کند که برای سلامت کلی گوارش ضروری است.

2) دمنوش زنجبیل

چای زنجبیل معده را تمیز می کند و می تواند به تسکین نفخ کمک کند. علاوه بر این، زنجبیل یک عامل ضد نفخ است. اگر احساس نفخ می کنید، چای زنجبیل راه حل شماست.

3) چای سبز

چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و کاتچین بالا، یک ماده مهم در تسکین نفخ است. علاوه بر این، کاتچین ها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند و به تسکین سیستم گوارشی، کاهش گاز روده و کاهش نفخ کمک می کنند.

4) شیر طلایی

اکسیر شیر طلایی از ترکیب زردچوبه، شیر، فلفل سیاه، زنجبیل و مقداری عسل به دست می آید. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به کاهش نفخ و سیری در افرادی که با سوء هاضمه دست و پنجه نرم می کنند، کمک می کند.

5) آب آناناس

آناناس یک میوه گرمسیری است و هر وعده آن حاوی مقدار زیادی ویتامین C، منگنز و ویتامین B است. این میوه همچنین حاوی بروملین است و برای درمان ناراحتی های گوارشی مفید است. میوه و آب آناناس با التهاب مبارزه می کند و مشکلاتی مانند نفخ و تورم را بهبود می بخشد.

6) آب و لیمو

می توانید چند قطره لیمو را در یک لیوان آب بریزید و بنوشید. لیمو سوخت و ساز بدن را تحریک می کند و همچنین آب لیمو یک ادرارآور طبیعی است. این بدان معنی است که می تواند به شما کمک کند تا از شر احتباس آب و نمک اضافی خلاص شوید و نفخ را درمان کنید.

۷) چای نعناع

نعناع به تنهایی فواید زیادی دارد، از رفع گرفتگی عضلات گرفته تا درمان سردرد. علاوه بر این، چای نعناع یک نوشیدنی عالی برای خلاص شدن از شر نفخ است. یک مطالعه نشان داد که مصرف روغن نعناع در چای نعناع به مدت یک ماه به کاهش علائم ناراحت کننده شکمی مانند نفخ کمک می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا