اخبار روز

با این توصیه ها می توانید تا 100 سالگی سالم زندگی کنید

پیتر آتیه، دکتر. آتیه یک پزشک و جراح کانادایی-آمریکایی است که روی روش های افزایش عمر تمرکز دارد. او متخصص طول عمر و طب پیشگیری است. بیست سال پیش، پیتر آتیه به عنوان مقیم در بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور کار می‌کرد، جایی که جان‌های بی‌شماری را از آنچه او «مرگ سریع» می‌نامید نجات داد. عطیه که در تورنتو به دنیا آمده، به تازگی 50 ساله شده است.

او بنیانگذار یک مطب مستقر در آستین به نام Early Medical است که بیمارانش را با انواع درمان ها و تغییرات سبک زندگی که او از آنها حمایت می کند، آشنا می کند. او همچنین میزبان یک پادکست هفتگی به نام «پیتر آتیا درایو» است که موضوعات موضوعی آن شامل خطرات کم خوابی، تاریخچه سلول و شدت بحران اعتیاد به مواد مخدر در ایالات متحده است.

آیا می خواهید تا 100 سالگی زندگی سالمی داشته باشید؟ آیا می‌خواهید تا آخرین دهه زندگی‌تان که من آن را «دهه حاشیه‌ای» می‌نامم، زندگی‌تان سالم و پربار باشد؟ به لطف پزشکی مدرن، اکنون شانس خوبی برای تحقق این رویا دارید.

برای اکثر مردم، ایده زندگی تا 100 سالگی با تنهایی، تضعیف سلامتی و تنهایی همراه است. شاید ترس از این همه قابل درک باشد. با این حال، هدف ما باید به حداکثر رساندن طول عمر باشد. اگر این کار را انجام دهید، به طور خودکار طول بیشتری دریافت خواهید کرد. اگر طول عمر خود را طوری افزایش دهید که در سن 80 سالگی عملاً مانند یک فرد 65 ساله رفتار کنید، تقریباً غیرممکن است که طول عمر خود را بین 5 تا 10 سال افزایش ندهید.

هرچه هنگام تمرین برای رسیدن به اهداف فیزیکی خود دقیق تر باشید، احتمال دستیابی به آن هدف بیشتر است. اولین هدف خود را برای دویدن 8 کیلومتر در پنج دقیقه تعیین کنید. از بیماران می‌خواهم که به طور خاص در مورد کاری که می‌خواهند در سن 80 سالگی یا بیشتر انجام دهند فکر کنند و در دهه چهارم، پنجم و ششم زندگی خود آموزش برای رسیدن به این هدف را آغاز کنند.

زیرا با افزایش سن، قدرت، استقامت، تعادل و تنوع پاها آنقدر عمیق می شود که در سنین 40 و 50 سالگی دویدن 3 کیلومتر کافی نیست. اکنون باید برای دهه مرزی آماده شویم.

ورزش مهمترین تاکتیک برای افزایش طول عمر است، اما بیش از 60 درصد آمریکایی ها به اندازه کافی ورزش نمی کنند. اگر کسی از صفر شروع کند، فقط 90 دقیقه ورزش در هفته منجر به کاهش 15 درصدی مرگ و میر ناشی از همه علل، از جمله به اصطلاح “چهار سوارکار” دیابت، سرطان، بیماری قلبی و زوال عقل می شود.

این یک اثر قابل توجه است. منظورم این است که ما دارویی نداریم که بتواند مرگ و میر ناشی از همه علل را تا 15 درصد کاهش دهد و خبر خوب این است که این فقط یک توصیه انتزاعی نیست که می گوید: “چند سال به زندگی شما اضافه می کند؟” بعد از چند ماه تاثیر آن را خواهید دید. آن وقت احساس خواهید کرد و خواهید دید که احساس بهتری دارید.

سرطان، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عصبی، که آلزایمر شایع ترین آنهاست، به طور چشمگیری توسط بیماری های متابولیک بدتر می شوند. بنابراین، اگر دیابت نوع 2 دارید، خطر ابتلا به بیماری های دیگر به طور چشمگیری افزایش می یابد.

نکته دیگر این است که برای پیشگیری از بیماری ها باید آزمایشاتی انجام داد. ممکن است بگویید گرفتن سی تی آنژیوگرافی با 1000 دلار در سن 40 سالگی دشوار است. بله هست و گران است اما آیا می دانید هزینه گذاشتن استنت چقدر است؟ آیا می دانید هزینه بای پس در 65 سالگی چقدر است؟ متأسفانه، اگر واقعاً می خواهید پیشگیری از بیماری را جدی بگیرید، باید هزینه آن را بپردازید.

البته اکران تنها بخش کوچکی از این کار است. بخش بزرگی از حفظ سلامتی شما به انجام سی تی آنژیوگرافی بستگی ندارد، بلکه به انجام هر کار دیگری از جمله خواب کافی، تغذیه صحیح و ورزش کافی بستگی دارد. برای انجام این کارها لازم نیست پولدار باشید.

ممکن است تعجب کنید: آیا این درست نیست که رانندگان می توانند دنبال شما بیایند حتی اگر همه این کارها را انجام دهید؟ من به شما می گویم، آیا ممکن نیست سرمایه گذاری های شما قبل از اینکه نیاز به برداشت پول در هنگام پس انداز برای بازنشستگی داشته باشید، تمام شود؟ بله، ممکن است، اما اگر این کارها را انجام ندهید، احتمال اینکه کارها خوب پیش نرود، بسیار افزایش می یابد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا