اخبار روز

بانک‌هایی که وام فوری 200 میلیونی بدون وثیقه با سود 4 درصد می‌دهند

به گزارش پی ام آپ، حدود شش ماه از تصویب وام فوری 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با سود 5 درصد در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تاکنون سازمان برنامه و بودجه تضمینی برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا سقف 18 درصد ارائه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین کند که دولت به این وام فوری 13 درصد سود خواهد پرداخت. گرفتن وام فوری یکی از راه هایی است که در گذشته برای کمک به هزینه های زندگی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه شرایط اخذ وام فوری در هر بخش متفاوت است، از جمله این وام ها می توان به وام های فوری مسکن، ازدواج، درمان و … اشاره کرد. اسناد خاص وام فوری خود را دریافت کنید.

بانک سپه به مشتریانی که سپرده قرض الحسنه در یکی از شعب این مجموعه دارند در قالب طرح «نگین میثاق» وام 200 میلیون تومانی بازپرداخت می کند.

کسانی که تمایل به دریافت وام 200 میلیون تومانی از بانک سپه دارند باید حداقل یک ماه از افتتاح حساب وام خود گذشته باشد. ضمناً متقاضیان این تسهیلات نباید بدهی یا چک بلامحل داشته باشند. افرادی که تمایل به دریافت این تسهیلات دارند باید سه ضمانت نامه معتبر به بانک ارائه کنند. حداکثر مدت بازپرداخت این خط 60 ماه است. نرخ سود این وام نیز متغیر است اما حداکثر به 18 درصد می رسد.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت بازپرداخت، مبلغ هر قسط 5 میلیون و 78 هزار و 685 تومان است. سود کل تسهیلات 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان و کل مبلغ وام و سود آن 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان خواهد بود.

بخشی از خدمات و افتخارات بانک سپه در طول سالیان فعالیت آن

بانک 14 سپه اردیبهشت ماه در ماه 1304 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به ارائه انواع خدمات پولی و مالی اعم از تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی، افتتاح حساب و … می پردازد. به مشتریان واجد شرایط شما مشارکت در پروژه‌های بزرگ ملی، تامین مالی و مدیریت اوراق بهادار، خطوط تامین مالی سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و ارائه فرم‌ها و پورسانت‌های خدمات بانکی تنها بخشی از خدمات بانک سپه است.

این مجموعه در طول 99 سال فعالیت خود توانسته است بالاترین نشان و لوح بهترین سفیر و مروج مسئولیت اجتماعی، ذکر سازمان ندامتگاه آزادی زندانیان غیر عمد و … را کسب کند.

بانک کشاورزی برای تامین نهاده های اساسی پرورش دهندگان ماهی تا سقف 43 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در قالب «کارت ماهیگیری» پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس طرح عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، کارت صیادی طرح تامین سرمایه در گردش برای تامین نهاده های اساسی از جمله بچه ماهی و خوراک آبزیان برای متقاضیان اجرا شده است که حداکثر سقف آن 200 میلیون تومان با سود 12 درصد است.

رجبعلی قربان زاده افزود: از مجموع آبزیانی که برای دریافت تسهیلات کارت صیادی در سامانه سیتا ثبت نام کرده اند، هزار و 694 متقاضی به مبلغ 221 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده اند که از این تعداد 319 مورد اعتبار دریافت کرده اند. به مبلغ 43 میلیارد تومان از بانک کشاورزی.

تایید شده: هم اکنون در استان های مازندران حدود 14 میلیارد تومان، خراسان رضوی 3.5 میلیارد تومان، استان اصفهان 2.8 میلیارد تومان و لرستان بیش از یک میلیارد تومان به آبزیان به صورت کارت صیادی، سرمایه در گردش پرداخت می شود. تسهیلات پرداخت می شود.

قربانزاده در عین حال گفت: بر اساس دستورالعملی که سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه کرده است، تولیدکنندگان ماهیان سردآبی، گرمابی، ماهیان خاویاری، میگو و دریایی می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده کنند. شکلی از بازار برای ارائه ورودی ها

این مقام مسئول افزود: تاکنون بیش از 674 متقاضی با مبلغ 340 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در بخش آبزی پروری سامانه بازارگاه به بانک کشاورزی مراجعه کرده اند که از این تعداد 165 مورد منجر به عقد قرارداد شده است. . .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران به نبود زیرساخت های لازم در سامانه طراحی شده توسط بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه اشاره و بیان کرد: نرم افزار طراحی شده توسط بانک کشاورزی به ثبت نام متقاضیان و امکانات پذیرایی قابل استفاده است. این برای بخش ماهیگیری نیست و باید نرم افزار جدیدی برای آن طراحی شود.

وی همچنین گفت: واحدهای آبزی پروری با پیگیری از طریق بانک و وزارتخانه و رفع مشکل نرم افزاری می توانند از منابع توزیع عادلانه و افشای یارانه بازار نیز استفاده کنند.

شرایط وام اضطراری 100 میلیونی دولت به سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به شرکت های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و دولتی پست بانک آمده است: «در خصوص ابلاغ بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانان. از جمعیت کشور و در راستای اجرای تبصره‌های 1 و 2 ماده 69 قانون مذکور، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه بانک مذکور برای اعطای تسهیلات مذکور 102 میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر می‌باشد. 10 ساله و بر اساس اعتبار سنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر و با در نظر گرفتن شرایط منزل به شرح زیر تعیین و ارسال می گردد. بدیهی است دستورالعمل مربوطه متعاقبا ارسال خواهد شد.

الف) خانوارهایی که پس از سال 1399 دارای دو فرزند بوده و یا خواهند داشت، هر خانواده به مبلغ 130 میلیون تومان.

ب) خانوارهایی که بعد از سال 1399 صاحب فرزند شده و یا خواهند داشت، هر خانواده مبلغ 110 میلیون تومان.

ج) خانوار دو نفره (زن و شوهر) به ازای هر خانواده 70 میلیون تومان.

لازم به ذکر است که این سپرده سود 10 درصدی را برای سپرده گذار تضمین می کند. ضمناً با حداقل ودیعه 18 میلیون و 200 هزار تومان، به صورت ماهانه گواهی نامه اولین امتناع از خرید مسکن دریافت می کنند.

طرح دوم بانک ملی نیز مانند طرح اول مستلزم سپرده 16 میلیون تومانی است. با این تفاوت که این سپرده به جای یک ماه باید سه ماه در بانک بماند. در صورتی که میانگین ماهانه این سپرده بیش از 16 میلیون تومان در روز باشد، به سپرده گذار اوراق تعلق می گیرد.

سود سپرده در این طرح 12 درصد است. البته 10 درصد از این سود در پایان هر ماه به حساب سپرده گذاران واریز می شود و دو درصد مابقی در پایان هر سه ماه به سپرده گذار تحویل می شود.

لازم به ذکر است این دو درصد به شرطی واریز می شود که در این سه ماه کمتر از 22 میلیون و 300 هزار تومان نباشد.

طرح سوم بانک ملی گزینه های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد و می توانند با حداقل پنج هزار تومان در این طرح سپرده گذاری کنند. اما تعهد بانک Nación در این طرح تنها برگرداندن 10 درصد سود سپرده است و تخصیص پاداش بر اساس اولویت امتیاز و منابع هر شعبه است.

سود وام مسکن بانک ملی 17.5 درصد و مدت استهلاک آن 12 سال است. سقف پرداخت این وام در تهران برای افراد 60 میلیون تومان و برای زوجین 100 میلیون تومان است.

در شهرهای بالای 200 هزار نفر انفرادی 50 میلیون تومان و زوجین 80 میلیون تومان و همچنین انفرادی 40 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 60 میلیون تومان برای زوجین.

متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات وام کودک، برای کودکان متولد شده از اوایل دهه 1400 و حداکثر تا دو سال پس از تاریخ تولد کودک، می توانند برای ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.

اگر اول فرزند شما فروردین متولدین بعد از 1400 می توانید برای بچه دار شدن درخواست وام بدهید. البته فقط تا دو سال پس از تولد فرصت ثبت نام در سامانه مربوطه را دارید. ذکر این نکته ضروری است که به تازگی با دستور رئیس کل بانک مرکزی شرط مشمولیت برای دریافت این تسهیلات حذف شده است.

بر اساس دستورالعمل این طرح، پرداخت کمک به پدر فرزندانی که تولد آنها در اول و بعد از آن باشد. فروردین 1400 سال به بالا و در داخل ایران متولد شده اند و در صورتی که نرخ باروری شهری که پدر یا فرزند در آن متولد شده است از 2.5 بیشتر نباشد. (نرخ تخمینی شهر مربوطه در سامانه مرکز آمار قابل مشاهده است)

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید سامانه دریافت تسهیلات وام فرزند به این آدرس را بررسی و فرم مناسب هر فرزند را به صورت جداگانه تکمیل و پس از ثبت نام کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنند. متقاضی می تواند قبل از تعیین شعبه، اطلاعات خود را ویرایش و همچنین بانک عامل را تغییر دهد.

پس از ثبت نام در سایت و تعیین شعبه بر اساس اولویت ثبت نام و میزان کارمزد ابلاغی از سوی بانک مرکزی، اطلاع از زمان مراجعه متقاضی به شعبه بانک از طریق پیامک اعلام می شود که حداکثر ظرف مدت 12 مورد. روزها باید به شعبه مربوطه مراجعه کرده و پرونده را به پرونده پرداخت کنید.

پس از ارسال پرونده، متقاضی توسط شعبه پذیرش می شود و متقاضی 45 روز کاری فرصت دارد مدارک را تکمیل و ضمانت نامه مورد قبول بانک را ارائه کند.

در حال حاضر وام ازدواج هر زوج بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی بانک مرکزی 120 میلیون تومان است. اما اگر زود ازدواج کنید، می توانید 30 میلیون تومان بیشتر از دیگران وام بگیرید! مطابق دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه و بر اساس بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور در صورتی که سن متقاضیان در زمان ازدواج کمتر از 25 سال باشد. برای آقایان و کمتر از 23 سال برای خانم ها می توانند 150 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. .

در این بین البته برخی از متقاضیان همواره این سوال را از سیستم بانکی دارند که اگر برای بار دوم یا بیشتر ازدواج کنند باز هم مشمول این تسهیلات خواهند شد و در پاسخ به آنها باید گفت که اگر قبل از این وامی که دریافت نکرده اند ازدواج کرده اند، بدون توجه به تعدد زوجات قطعا می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند، زیرا بانک مرکزی اعلام کرده است که امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی وجود دارد، به شرطی که این وام نداشته باشد. استفاده از امکانات فوق حتی اگر ازدواج دوم یا بیشتر باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا