اخبار روز سینما جهان

بازیگر کودک «خوشه‌های خشم» از دنیا رفت/ چرا جان فورد انتخابش کرد؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، داریل هیکمن بازیگر فیلم هایی چون «Heaves of Rage» و «Leave it to Heaven» در سن 92 سالگی درگذشت.

مهر نوشت: او برادر بزرگتر دواین هیکمن فقید بود و با او در «کاپیتان ادی» (1945) مقابل دوربین ظاهر شد و نقش خلبان جنگنده معروف ادی ریکن باکر را در نقش یک پسر بچه بازی کرد.

در سال 1951، پس از بازی در بیش از 40 فیلم در حالی که یک بازیگر قراردادی برای پارامونت و MGM بود، هیکمن از این تجارت سرخورده به صومعه پناه برد، اما مدتی بعد بازگشت، به دانشگاه رفت و بازیگری را ادامه داد.

او نقش وینفیلد، جوان‌ترین عضو خانواده جاد را بازی کرد که توسط جان اشتاین‌بک در فیلم The Grapes of Wrath در فیلم اقتباسی جان فورد در سال ۱۹۴۰ ساخته شد. در حالی که حدود 100 کودک برای این نقش تست دادند، فورد در پاسخ به این سوال که چرا این کار را به هیکمن سپرد، گفت: “او تنها بچه ای بود که مانند یک بازیگر عمل نمی کرد.”

پس از “سرنخ خشم” او با اسپنسر تریسی و میکی رونی در “مردان شهر پسر” در سال 1941 و با دوستش الیزابت تیلور در “بوسه برای کورلیس” در سال 1949 مقابل دوربین ظاهر شد. در فیلم نوآر کلاسیک “آن را ترک کن” به بهشت» (1945)، به کارگردانی جان ام. استال، هیکمن در نقش برادر کوچکتر فلج شده کرنل وایلد که در دریاچه غرق می شود، به یاد ماندنی ظاهر شد. او همچنین در راپسودی آبی (1945) و عشق عجیب مارتا آیورز (1946) نقش یک شخصیت کودک را بازی کرد و در ملودرام کمدی انسانی (1943) به عنوان یک کودک عقب مانده ذهنی ظاهر شد.

هیکمن همچنین در برادوی در نمایش چگونه بدون تلاش واقعی در تجارت موفق شویم از سال 1961 تا 1965 ظاهر شد.

این بازیگر در دهه 50 و 60 بیشتر در برنامه های تلویزیونی بازی می کرد و در دهه 70 در نیویورک تهیه کننده سریال «عشق زندگی» شبکه سی بی اس بود و حدود 5 سال اجرای برنامه های روزانه این شبکه را بر عهده داشت. .

داریل هیکمن در سال 1977 به لس آنجلس بازگشت و به عنوان تهیه کننده مشغول به کار شد. او همچنین کتابی با عنوان «بازیگر ناخودآگاه: خارج از کنترل، با فرمان کامل» در مورد بازیگری نوشت که در سال 2007 منتشر شد. او در این کتاب عنوان کرد که به شدت تحت تأثیر اسپنسر تریسی و کارگردان جورج کاکر قرار گرفته است. در سال 1942 در فیلم The Torchbearer همکاری کرد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا