اخبار روز سینما

بازیگری که با جملاتی وارد سینما شد

فتح الله طاهری بیان کرد: تئاتر لاله زار را از 20 سالگی شروع کردم. صحنه تئاتر مرجان که من آنجا می رفتم را پسر عمویم بر عهده داشت و آنجا کم کم عاشق تئاتر شدم.

بازیگر فیلم شادروان (حسین نمازی 1400) خاطرنشان کرد: با مرحوم مجید شهباز صحبت کردیم و محمد عبدی شاگرد ایشان شدیم. من دو سال صحنه را جارو می کردم و بعد از آن آرام آرام وارد بازی شدم.

طاهری که از 12 سالگی تعزیه می خواند، یادآور شد: ابتدا سکینه خوان بودم و بعد قاسم خوان و شمر و منشاء ورودم به تئاتر و سینما شدم. . تعزیه بود

بازیگر فیلم خانه پدری (کیانوش عیاری 1388) گفت: تعزیه یک نمایش مذهبی است که نیازی به صحنه پردازی ندارد و خودت را به بازیگری می یابی.

طاهری اولین کار سینمایی خود را در سال 1360 با نام عاشورایی دیگری در کربلای ما برای بنیاد شهید به کارگردانی مجتبی شریعت پناهی و با بازی محمود عزیزی، مجید لیاقت و مرحوم داود رحمتی عنوان کرد و گفت: اولین کار سینمایی من 20 سال بعد از ورودم به سینمای ایران بود. تئاتر در تئاتر هم اجرا کردیم و بعد فیلم شد. این اثر در شهر لاسگرد فیلمبرداری و در دوران دفاع مقدس پخش شد.

وی با اشاره به بازی خود در شانس هوشنگ جدیدترین ساخته هوشنگ هدایتی که به تازگی تصویربرداری آن به پایان رسیده است، گفت: در این فیلم در کنار رضا توکلی، خشایار راد و شاهین تسلیمی بازی کردم که هم اکنون در مرحله تدوین است.

فتح الله طاهری سابقه 60 ساله اجرای تعزیه را در کارنامه هنری خود دارد. وی همچنین سابقه اجرای نمایش های مختلف روی صحنه را با داود فتحعلی بیگی در اجرای خود دارد. از نمایش هایی که طاهری در آن حضور داشت می توان به نمایش هفت خیار شاهانه اشاره کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا