اخبار روز

بازنشستگان تامین اجتماعی شیرینی دارند


به گزارش مانیبان، بر اساس اعلام این سازمان، حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از (بیستم هر ماه) بر اساس حروف الفبا آغاز می شود. مدتی است زمزمه هایی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان به گوش می رسد و این موضوع به تصمیم دولت بستگی دارد.

محمد اسدی رئیس مرکز عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی در گفتگو با پلز بازار در پاسخ به این سوال که حقوق بازنشستگان در سال 1403 چقدر افزایش می یابد، گفت: به مستمری بگیران تامین اجتماعی قول می دهیم که امسال حقوق کمتر از مجموع حقوق کارگران و کارمندان ما در مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به دنبال اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی هستیم. در این ماده قانون به صراحت آمده است که تامین اجتماعی موظف است حداقل سالی یک بار حقوق بازنشستگان را متناسب با تورم و سطح معیشت افزایش دهد. این باید به تصویب هیات وزیران برسد.

حتی یک قدم از حقوق بازنشستگان پایین نمی‌رویم

وی با اشاره به اینکه از فردا واریز واریزی بازنشستگان انجام می شود، افزود: نظارت بر مشکلات بازنشستگان از نظر اعتبارات، قوانین، خدمات و کمک های اجتماعی از مهمترین وظایف کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی است و در این خصوص بیایید قدمی فراتر از حقوق بازنشستگان برداریم.” درخواست ما قانونی است و بر اجرای دقیق ماده 96 قانون تامین اجتماعی اصرار داریم. حدود 4 میلیون و 600 هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آنها را سازمان دریافت می کند. 360 مرکز استانی و شهری داریم و 3 هزار نفر هیئت مدیره مرکز را تشکیل می دهند.

تلاش برای دستیابی کامل به تناسب حقوق بازنشستگان

اسدی درباره اجرای تناسب حقوق بازنشستگان نیز گفت: تناسب مصوبه مجلس است و باید ابلاغ شود، 75 درصد تناسب حقوق سال های 1399 و 1400 پرداخت شده است و 25 درصد مابقی نیز در احکام بازنشستگان قید شده است. اما پرداخت نشده است. در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت موظف شود متناسب با تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهد تا مجبور نباشیم هر سال حقوق بازنشستگان را تعدیل کنیم. تمام تلاش ما بر این است که حقوق بازنشستگان در سال جاری تعدیل شود.

محمد اسدی؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی سرمایه کارگران است و نباید سرمایه را دستکاری کرد، افزود: برخی دخالت می کنند اما هر دستی که بخواهد وارد جیب جامعه شود. صندوق امنیتی قطعا باید منتظر رویارویی باشیم. واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا