اخبار روز سینما

کتابخانه عمومی جدید امام رضا (ع) رشت بازسازی می شود!

مرحله بازسازی کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت به دنبال عملیات تخریب این سازه متروکه همزمان با بازگشایی مدارس با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، رئیس شورای اسلامی رشت و مسئولین شهرستانی آغاز شد.

به گزارش پی ام آپ، به دنبال آواربرداری از کتابخانه عمومی قدیمی در حال تخریب امام رضا (ع) رشت واقع در خیابان رسالت توسط شهرداری رشت از صبح امروز شنبه (۱ مهر)، عملیات بازسازی مجدد این مرکز فرهنگی با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت رسما آغاز و وارد فاز اجرا شد.

کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهر رشت که به دنبال اعلام نظر کارشناسی‌ عدم استحکام بنا توسط کارشناسان امر در نهاد کتابخانه‌های عمومی، نظام مهندسی استان و شهرداری رشت از سال ۱۳۹۸ تعطیل و کلیه تجهیزات و منابع مکتوب و مجازی آن به مکان دیگری انتقال یافته بود، در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ نیز طعمه حریق شد و بخشهایی از این کتابخانه متروکه آسیب دید.
کتابخانه عمومی امام رضا (ع) که در سال۱۳۷۴ بامساحت ۲۹۸ مترمربع در پارک کشاورز واقع در خیابان رسالت و با داشتن بخش‌های مختلفی چون بخش مخزن، سالن مطالعه، بخش امانت، بخشهای نشریات، کودک، نوجوان، بخش مرجع، استان‌شناسی و دفاع مقدس و با حضور کتابداران مجرب به رفع نیازهای اطلاعاتی مردم می‌پرداخت، پس از تخلیه با همان نام مقدس حضرت امام رضا (ع) به مکان جدیدی درچهار راه حشمت رشت منتقل و خدمات‌رسانی کتابخانه‌ای در مکان جدید دنبال شد.
حال بنای متروکه این کتابخانه عمومی که از اولین ساعات صبح امروز و همزمان با بازگشایی مدارس در حال تخریب و آوار برداری است، وارد مرحله جدید و فاز اجرایی بازسازی با معماری زیبا و دارای امکانات روزآمد و بخشهای ویژه برای استفاده علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا