اخبار روز سینما

۷ غذایی که شما را لاغر میکنند!/ این غذاها را در رژیم خود قرار دهید!

 یکی از بهترین تصمیماتی که برای بهبود سلامتی بدن و قلبتون میشه گرفت، کاهش وزنه. البته اینکه تصمیم بگیرید واقعاً سخت و چالش برانگیزه.

برای کاهش وزن، ورزش کردن یکی از بهترین راه‌هاست که در تحقق این هدف میتونه کمک کنه. البته ورزش تنهایی نمیتونه به تنهایی کافی باشه و برای رسیدن به هدف بهترین شیوه، رژیم غذایی صحیح و مناسب نیازه. پس بهترین راه یه ترکیب از ورزش و رژیم غذایی مناسبه که بهترین نتیجه رو برای سلامتی شما به ارمغان میاره.

یک رژیم غذایی سالم برای لاغری باید از مواد غذایی متنوعی تشکیل شده باشد که شامل فیبر، ویتامین‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. در این مقاله بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن را معرفی کرده‌ایم تا با توجه به رژیم غذایی فعلی خود، از این مواد برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید. با ما همراه باشید!

تخم مرغ

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی است، همراه با مقدار کمی چربی سالم که به سرکوب گرسنگی در بدن شما کمک می کند. در سال 2020، مطالعه ای بر روی 20 فرد دارای اضافه وزن انجام شد که نشان داد خوردن تخم مرغ سفت با نان تست در صبح می تواند نیاز به خوردن غذاهای مختلف را تا 4 ساعت برطرف کند. علاوه بر این، تخم مرغ سرشار از فیبر است که می تواند با پروتئین موجود در تخم مرغ ترکیب شود تا یک داروی کاهش وزن طبیعی ایجاد کند.

آجیل و گردو

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

 

استفاده از مغز گردو تازه و باکیفیت، در کنار مصرف آجیل، می‌تواند خواص بی‌شماری را برای سلامتی شما به ارمغان آورده و باعث کاهش وزن شما شود. آجیل و گردو دارای فایبر بالا و پروتئین‌های مختلفی هستند و در کنار چربی‌های سالم قرار دارند که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید هستند. مصرف آجیل و گردو می‌تواند با کمک به عملکرد قلب، به افزایش سوخت و سوز بدن شما کمک کرده و باعث شد که چربی‌های اضافی در انواع نقاط بدن شما کاهش یابد. همچنین، مصرف آجیل و گردو می‌تواند به از بین بردن احساس گرسنگی کمک کند.

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزی‌های کولارد همگی در یک خانواده هستند و سرشار از فیبر و مواد مغذی کم کالری هستند که به شما در رفع تشنگی کمک می‌کنند. سبزیجات برگ دار دارای مواد مغذی بسیار مفیدی هستند که به هضم بهتر غذا و کنترل اشتها کمک می کنند که همگی بهترین گام برای شروع دوره لاغری محسوب می شوند. استفاده از این نوع سبزیجات در غذا یا مصرف خام آنها می تواند منبع بسیار خوبی از فیبر باشد که می توانید در طول روز از آن استفاده کنید.

گوشت ماهی

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

گوشت ماهی سرشار از پروتئین غنی است که همراه با چربی های سالم مصرف می شود. این دو عنصر مغذی به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید و تا ساعت ها پس از مصرف این ماده غذایی نیازی به مصرف مواد غذایی دیگر نخواهید داشت. علاوه بر آن، غذاهای دریایی دارای مواد مغذی بسیار مفیدی هستند که به شما کمک می کنند تا عملکرد و متابولیسم بدن بهتری داشته باشید و به وزن مطلوب برسید.

رب انار

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

رب‌انار یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش سوخت و سوز بدن و چربی‌سوزی است. علاوه بر چربی‌سوزی، این ماده غذایی دارای آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و مواد مغذی زیادی است که به سلامتی قلب کمک می‌کند و می‌تواند رگ‌های خونی را از چربی‌های بد خلاص کند. مصرف رب‌انار با مقدار یک تا دو قاشق غذاخوری بعد از هر وعده، به بهبود عملکرد بدن شما کمک کرده و همچنین فرایند هضم غذا را تسهیل می‌کند.

سینه مرغ و گوشت بدون چربی

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

سینه مرغ و فیله گوشت بدون چربی به عنوان منبعی بسیار غنی و طبیعی از پروتئین به حساب می آیند که نیاز آهن شما را نیز تامین می کند و شما را از بیماری های مختلف خونی در امان نگه می دارد. این نوع گوشت ها دارای چربی بسیار کم و پروتئین بالایی هستند که ضمن بهبود عملکرد قلب به کاهش وزن کمک می کند.

سیب زمینی

این 7 مدل غذا را بخورید و لاغر شوید!

سیب زمینی و مواد غذایی شبیه به آن، منابعی بسیار مفید از مواد مغذی برای بدن هستند که از خصوصیات بارز آنها می‌توان به کمک به کاهش وزن و کنترل آن اشاره کرد. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که در جدول غذاهای سیرکننده، سیب زمینی در رتبه اول قرار دارد. به همین دلیل، استفاده از سیب زمینی در رژیم‌های لاغری به افراد دارای اضافه وزن توصیه می‌شود. خصوصیت سیرکننده‌ی سیب زمینی باعث می‌شود که پس از مصرف آن، نیاز به مصرف کالری بیشتری برای بدن نداشته باشید. این مهم‌ترین قدم برای شروع یک دوره سالم لاغری و کاهش وزن است..

بهترین راه برای استفاده از سیب زمینی آب پز است، زیرا به شما امکان می دهد تمام مواد مغذی موجود در آن مانند نشاسته و فیبر را به دست آورید.

آخرین کلمه

کاهش وزن و حفظ وزن سالم می‌تواند به شما کمک کند که بدنی سالم‌تر داشته باشید. اما لطفا به خاطر داشته باشید که مصرف قرص‌ها و داروهای غیرطبیعی یا انجام عمل‌های جراحی هیچ‌گاه جزء روش‌های سالم برای لاغری نیستند و می‌توانند به سلامتی شما آسیب برسانند.

ما در این متن بهترین مواد غذایی را برای کمک به کاهش وزن به شما معرفی می‌کنیم. با توجه به رژیم غذایی کنونی خود، با استفاده از این مواد غذایی، می‌توانید غذاهایی با ارزش برای کاهش وزن و بدست آوردن یک بدن سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا